Személyes blog, mindennapok és sztorizgatás. Mesék Frankfurtból.

A budapesti vendégszeretet, avagy miért vagyunk "parasztok"?

Szubjektív vélemény következik és természetesen akinek nem inge, ne vegye magára.

Sokszor nehéz megtalálnom az arany középutat, hogy úgy tudjam valamiről leírni az őszinte véleményemet, hogy az ne legyen sértő stílusban megfogalmazva, de ne csak polkorrekt mondatokat tartalmazzon.

Egyik lábbal kint

Mivel több mint öt éve nem tartózkodtam huzamosabb ideig Magyarországon, ezért én most vagyok abban a fázisban, hogy sehol nem érzem magam igazán otthon. Biztos sokan ismerik a határátkelők közül ezt a sehova sem tartozom érzést: a logikátlan, bürokratikus, barátságtalan hozzáállást már nem vagyunk hajlandóak tolerálni és elfogadni, mert nem ilyen atmoszférában éljük a hétköznapjainkat, de legbelül mégis oda tartozunk, azt a nyelvet beszéljük, oda kötnek a gyerekkori és iskolás emlékek. 

A kellemetlen érzés mellett felfedeztem, hogy van ennek egy nagy előnye is, mégpedig, hogy már képes vagyok külső szemlélőként tekinteni a hazámra. Sok mindent egy külföldi szemével láthatok, mert nem vagyok benne a napi vérkeringésben. Ennek köszönhető ez a mai bejegyzés is, hiszen az új "szuperképességemmel" mást látok mint korábban. 

Évente átlagosan egyszer látogatok haza, szinte csak Budapestre, mivel ott él a családom és a barátaim. Nem szoktam ezekről a rövid vizitekről írni, mert többnyire csak találkozókon ülök, semmi olyan nem történik, amit itt érdemes lenne megosztanom. Ez a legutóbbi két hetes látogatásunk viszont olyan sok csemegével szolgált, hogy nem tudom megállni, hogy ne szedjem pontokba, hogy mit tapasztaltunk.

Így ma mégis kivételt teszek, és megírom, hogy milyen negatív tapasztalatokat szereztem az elmúlt pár évben amikor röviden hazalátogattam és valamilyen módon interakcióba kerültem a környezetemmel. 

A két hetes nyaralásunk alatt egy hetet Tihanyban és egy hetet Budapesten töltöttünk. Dióhéjban annyit a két helyen tapasztalt különbségről, hogy annak ellenére, hogy én budapesti vagyok azt mondom, ha az európai mentalitást keresed Magyarországon, azt Tihanyban fogod megtalálni (A város neve mindenkinek a személyes kedvencével helyettesíthető). Ha valaha egyszer úgy alakulna, hogy mégis Magyarországon élnék huzamosabb ideig, igyekezném a fővárost messziről elkerülni. 

Képzeljétek ebben a gyönyörű Balaton parti községben felismerték azt, amit a nagy világvárosban még 2016-ban sem sikerült. A képlet pedig roppant egyszerű, hogy mindenki megértse, mégis vannak akikhez lehetetlenség utat törni. 

Kedves vagyok ---> A turista betér hozzám ---> Vásárol ---> Van bevételem/ Van Munkám ---> Kedves vagyok ---> A turista ismét betér hozzám.

Ennyi, mégis a budapesti üzletek, bárok és egyéb szórakoztató egységek többsége nem képes alkalmazni.

(Ilyenkor szokott az a rész jönni, hogy lehurrognak, hogy ugyan, onnan Németországból mit okoskodom az euróban mért fizetésemmel, itt kell élni ahhoz, hogy ezt megértsem. Még fel is ülnék ennek az állításnak, ha nem jártam volna a férjemmel Brazíliában, ahol ugyancsak alacsony fizetésért dolgozik, és szerény körülmények között él a többség, mégsem találkoztam soha sehova betérve szájhúzással, vagy udvariatlan bánásmóddal. Sőt.)

A mostani látogatásunk alkalmával a férjem egyik barátja is jött velünk Magyarországra, így amíg én az ismerőseimmel találkoztam, addig ők ketten elbóklásztak Budapest utcáin. Mivel ilyenkor nélkülem valódi turistákká válták, akik a nyelvből semmit nem értettek, lehetőségük volt megismerni a főváros igazi arcát. 

city-1209017_640.jpg

A következő összeállításhoz az elmúlt évek saját és a legutóbbi látogatás közös élményei szolgáltatták a tartalmat.

Akkor lássuk, hogy bánik fővárosunk néhány alkalmazottja a turistákkal. Rövid kis szituációk a mindennapokból, tanulság nélkül.

1. Elsősorban úgy, hogy a nyelvtudás hiányát utálatossággal igyekeznek pótolni, így fordulhatott elő, hogy a Deák téren egy bárba betérve hamar kiderült, hogy a pultos nő se angolul se németül nem beszélt. Bizonyára a belváros kellős közepén egyébként máskor nincs erre szüksége, ezért lehetett annyira meglepve az külföldi szó hallatán, hogy elfordult és elment a pulttól. A srácok meglepődtek, egymásra néztek, kijöttek és átmentek egy másik helyre a közelben, ahol még nem volt eddig rossz tapasztalatuk. 

Ugyancsak hasonló élmény érte a barátunkat amikor szerette volna az egyik híres-neves turista csalogató fürdőnket kipróbálni. Végül sikerült a pénzét náluk elköltenie, de nem volt egyszerű. A szituáció valószínűleg itt is, mint a Deákon most fordulhatott elő először, azaz, hogy valaki nem magyarul szólalt meg a pénztáros előtt.

Ezért lehetett az, hogy miután érdeklődni szeretett volna a barátunk a belépőjegyek típusáról, a pénztáros csak rázta a fejét és mutogatott a magyar árjegyzékre. Végül vett valamilyen jegyet és bejutott, de fogalma sem volt arról, hogy azt kapta amit szeretett volna, nem hogy választ az extra kérdéseire. Azt megértem, hogy bizonyos munkakörökbe hiába lenne szükséges, nem találnak olyan munkaerőt, akik beszélnek valamilyen idegen nyelven. Azt viszont kevésbé, hogy miért nem elérhető valamilyen színes-szagos angol nyelvű marketinges anyag, szórólap, kártya, brossúra a szolgáltatásokról és azok áráról. Tényleg nem értem tekintve, hogy az adott fürdő honlapján (megnéztem) minden információ megtalálható angolul is. Akár azt is ki lehetne nyomtatni egy fehér lapra, így amikor a belvárosi fürdőben nagy ritkán felbukkan egy külföldi, akkor egy MOSOLY és egy sorry, kein inglis kíséretében a kezükbe nyomhatnák. Így az alkalmazottak sem küszködnének a nyelvvel, és a vendégek is tudnák, hogy miért fizettek.

Egyébként a barátunk akkora rajongója a városnak, hogy annak ellenére, hogy nem sikerült megértenie a magyar virtust, egy idő után a hely bájának tulajdonította a bunkóságot.

Pedig mindent megtettek máshol is, hogy elvegyék a kedvét attól, hogy legközelebb is betegye ide a lábát:

2. Panasz esetén rögtön támadó pozíció felvétele, mert nehogy már a hülye turistának legyen igaza. Ahhoz korábban kellett volna felkelnie. 

A helyszín valami reggeliző hely a Király utcában, ide mentek be egyik délelőtt a fiúk és rendeltek kettő darab bagelt. Tudjátok ez a középen lyukas péksütemény, talán a kiflihez hasonlít az íze leginkább, és szendvicset készítenek belőle. Leültek és vártak, majd megérkezett egy bagel és egy croissant szendvics. A Drágám, ahogy itthon is szoktuk ha valami nem stimmel, egyszerűen felállt, és visszavitte, hogy nem ezt rendelték. Mindenféle agresszió, szemrehányás nélkül, mással is előfordulhat, hogy összecserél valamit. Itt Németországban ilyenkor elnézést kérnek, majd cserélik is azonnal, ne haragudjunk, elnézték. Téma lezárva. A reggelizőhelyen meg rögtön egy támadó testtartást felvéve próbálták magukat védeni, hogy biztosak benne, hogy croissant-t rendeltek. Eltartott egy ideig, mire elérte, hogy kicseréljék. 

Az én tapasztalatom szerint a legtöbb panaszos odáig sem jut el, hogy végigmondja a nyomorát, már csípőből jön a leoltó válasz. Tavaly esett meg velem, amikor a budapesti testvérszállodánkban aludtunk a férjemmel, dolgozói áron foglaltam szobát. (A mostani alkalommal nem volt rá lehetőség, egy másik hotelben voltunk.) Lánchídra és Gellérthegyre néző szobák, kényelmes ágy, potom pénzért.

Utolsó nap a lobbiban ültünk mielőtt elindultunk volna a reptérre, angolul beszélgettünk egymással, majd odajött a bárból egy pincérnő, és angolul kérdezte, hogy hozhat -e nekünk valamit. Én rámosolyogtam, és mondtam, hogy értek magyarul is, tehát beszélhetünk a saját nyelvünkön is. Erre válaszként csípőre tette a kezét, és azzal a lendülettel küldte a választ, hogy "Én ezt nem tudhattam előre". Próbáltam még én, jelen esetben mint vendég tompítani a helyzet ellenségességén, hogy persze, nem is azért mondtam, hogy neki ezt tudnia kellett volna, mindössze fel akartam ajánlani a lehetőséget.

Annyira a szívemre vettem egyébként, hogy később nem győztem kérdezgetni a férjemet, hogy nem vágtam-e undok fejet, vagy használtam lekezelő hangsúlyt, amikor mondtam, hogy értem a nyelvet, hogy esetleg ezért nyertem el ezt a választ. De szerinte nem. 

 

3. Ha dolgozom, azt tudja mindenki, a lusta, reggel kilencig aludni akaró semmirekellő turista is. A szállodában ahol most megszálltunk egyébként nagyon kedvesek voltak a dolgozók, csak a takarítóbrigád tevékenykedett maximum hangerővel, akár korán reggel is.

Az egy dolog, hogy minden nap hétkor arra keltünk, hogy csapkodják a szobaajtókat, amit csodáltam, mivel a szállodai szobák ajtaját pont hogy egy csapódást gátló kütyüvel szerelik fel, de aztán okosan rájöttem, ha izomból rántja be valaki maga után, akkor úgy csapódik, hogy csak reccsen az ajtókeret. Az utolsó napunkon ismét a viháncolásra, egymásnak üvöltésre "Te Zsuzsi, a te kocsidon van még WC papír?" és az elmaradhatatlan ajtóbebaszódásra ébredtünk, amikor a Drágámnál elszakadt a cérna, valami ízes portugál káromkodás kíséretében kicseszte magát az ágyból, és úgy ahogy volt alsónadrágban kiállt a folyosóra, hogy megkérdezze ki csapkodja az ajtót. Erre csak motyogott valamit az elkövető, meg ÖÖÖ-zött, de választ nem adott. 

A hazautazásunk napján kitettem a "Ne zavarjanak" kártyát az ajtóra, hogy nem akarjon senki bejönni takarítani ameddig nem pakolunk össze. Ezzel megint sikerült kivívnom a személyzet kitüntetett figyelmét, mert tíz óra körül hallom, hogy valaki megáll az ajtónk előtt, majd üvöltve tudatja -a hangerőből ítélve a folyosó túloldalán álló- Zsuzsival, hogy na azt hitte a 454-est már takaríthatja, erre nem kitették "donot" táblát?!

Lehet az a baj, hogy értem a nyelvet? Ha mindez Spanyolországban történne csak azt hinném, hogy valami latino kiabál az ajtóm előtt? 

Egyébként egy londoni szállodában ugyanezt tapasztaltam, ott is a magyar munkaerő ordibált magyarul az ajtó előtt. Nemzeti sajátosság lehet. 

4. Amikor nem akarok dolgozni, azt tudja meg mindenki.

A szálloda mellett volt egy kis bolt oda mentem be vízért meg néha reggeliért, de ott is kiakadtam, pedig türelmes vagyok. (Már szinte kezdem azt hinni, hogy keresem a bajt.)

Bementem a helyre, minden eladó hátul volt, így addig elnézelődtem és kiválasztottam a péksütimet. Egyébként egy jól felszerelt, finom, mindenféle, meg olyan "mindenmentes" sütemények is sorakoztak a polcon. Modern, mindenki igényét kiszolgálni kívánó egység. Csak eladó nem volt sehol amikor bementem, de hallottam, hogy többen beszélgetnek hátul.

Az egyik eladólány végül előre jött, észrevett de köszönés helyett továbbra is a kolléganőjének magyarázott, aki hátul maradt, hogy "Jaj, annyira fáradt vagyok, minden reggel itt kell lennem, alig aludtam. Helló mit adhatok?" Így egyben.

Szívem szerint már kimentem volna a helyről, hogy ne zavarjam a jelenlétemmel, de már kellemetlen lett volna kisétálni, pedig tényleg azt kellett volna, mert őszintén, nem érdekel, hogy fáradt. Tényleg nem, mert mindenki fáradt. Te is, én is, mindenki dolgozik. Tudom milyen reggel háromnegyed hétkor a hetem nyolcadik napján bejelentkeztetni mondjuk négy olyan embert, akiknek sok kérdése lenne, de semmilyen általam beszélt nyelven nem beszélnek. Vagy amikor a kolléganőmnek hajnal kettőig bent kellett maradnia, mert a frankfurti viharok miatt elmaradt járatok utasait (250 embert) kellett éjfél és hajnal kettő között mosolyogva bejelentkeztetniük. Nem a vendég vagy ügyfél feladata, hogy a mi személyes bajunkat hallgassa, neki is van elég.

Ezzel szemben nem messze, ugyancsak egy kis üzletben sütötte egy idősebb eladó hölgy a pogácsát meg a műanyag poharas pályaudvari presszót, egy Jó reggelt, mit adhatok, köszönöm, parancsoljon szép napot kíséretében. Pedig valószínű ő is fáradt volt. Mégis sikerült grimaszolás nélkül kiszolgálnia. 

5. A zebra azért van, mert ott átszaladhat a kis nyomi gyalogos.

Ez a személyes kedvencem, mert újraélesztette a túlélő ösztönömet. Már szinte elsorvadt az elmúlt évek alatt, de egy rövid egy hetes látogatás is elegendő volt ahhoz, hogy ismét gyorsan szökelljek el a gyalogos átkelőhelyet padlógázzal megközelítő autós barmok elől. 

A Balatonnál autózgatva tűnt fel először, amikor a férjem látva, hogy valaki közelít a zebrához, már lassított és megállt, hogy átengedje a gyalogost. Aki meg értetlenül nézett ránk, hogy most mi történik, majd mikor rájött, hogy szabadon átkelhet, hevesen jelzett a kezeivel, hogy mennyire köszöni a lehetőséget, és elkezdett szaladni. Közel hetven évesen. A gyalogos átkelő helyen.

Nekem a szívem facsarodott össze, és legszívesebben kiszálltam volna, hogy mondjam neki, ne szaladjon a cekkereivel, ne köszönje meg, hogy átengedtük a zebrán. Csak sétáljon át a saját tempójában. Ez a szabály, hadd legyen már joga átkelni. Rossz érzés volt megélni és látni, hogy itt tart a vezetés kultúr.

Később a másik oldalon állva kifejezetten bosszantó, hogy az ember mint egy idióta hintázik a járdaszélen, hogy vajon a következő autó lassítani fog, vagy sem. A férjem is volt, hogy pánikolva nézett rám a zebra közepén, hogy most forduljunk vissza, vagy szaladjunk. Nem értem ezt az erősebb kutya b.szik hozzáállást főleg, hogy a KRESZ 43.§ (1) szabálya világosan kimondja, hogy gyalogos átkelőhelyen a gyalogosnak elsőbbsége van.

Szóval ahogy a nagyok szokták mondani, ha a mai bejegyzésből csak egy dolgot jegyzel meg, akkor az kérlek legyen az, hogy:

Állj meg a zebra előtt, ha gyalogos van a közelben.

zebra-crossing-377532_640.jpg

Én egyébként lennék olyan görcs, hogy bekameráznék néhány átkelőt, és küldeném a gyökereknek a csekket.

Ezzel szemben Németoszágban kifejezetten figyelnem kell, hogy ne a zebra előtt álljak meg térképet nézegetni, mivel az autósok azt hiszik át akarok menni a túloldalra, így feltartom a forgalmat.

 

Visszatérve az első néhány pontra, úgy vettem észre, hogy alapvetően az a probléma, hogy ahogy valami panasszal szembesül egyes eladó/felszolgáló, rögtön személyes sértésnek veszi, és gőgösen elzárkózik a további kommunikáció elől. Pedig olyan egyszerű lenne. 

A megoldás

Pont ezért kitaláltam magamnak egy új elfoglaltságot. Az új másodállásom az lesz, hogy olyan embereket fogok trénelni ügyfél és vendégkezelésre, akiknek napi szinten kell velük foglalkozni. Szerintem csak az a baj, hogy a történetben szereplő eladóknak és pultosoknak senki nem tanította meg, hogy hogyan is álljanak neki. Senki nem azt várja, hogy hajbókoljanak, vagy vígan csevegjenek az emberrel, de egy udvarias kiszolgálás egyszerűen a munkájukhoz tartozik.

Akkor jöjjön egy kis ízelítő a témában.

Aktív dolgozó életemből közel tíz évet foglalkoztam emberekkel, így megtanultam egyet és mást.

Lássuk röviden, hogyan kezeljük a panaszokat.

1. Először is fogadd el, hogy ez együtt jár a munkával, senki nem szereti a panaszáradatot meghallgatni, de ez a hátránya ha az ember kiszolgál. 

2. Aktívan hallgasd végig a vásárlót/vendéget. Nézz a szemébe, ne szakítsd félbe, és néha bólints, hogy követed amit mond.

3. Biztosítsd arról, hogy nagyon sajnálod ami történt. Lehetőleg a testbeszéded és a mimikád legyen összhangban azzal amit mondasz, ne vihogva kérj elnézést, vagy forgasd a szemeid. Sokszor ennyivel le is tudtad a problémát, a legtöbb ember csak szeretné elmondani mi nyomja a kis szívét.

4. Kínálj gyors megoldást ha tudsz, pl. cseréld ki azt a nyomorult kiflit, főleg ha a másik még hozzá sem nyúlt. Ha nem lehet rá gyors megoldást találni, akkor mondd el a másiknak, hogy mit fogsz tenni az ügy érdekében.

5. Kérdezd meg a szembenállót, hogy akkor ezzel a megoldással elégedett-e. Ha nem, akkor tuti elmondja, hogy miért nem, és lehet arra is reagálni. 

Ja és a legeslegfontosabb, azért mert kiszolgálsz a munkahelyeden, senki nem tekinthet a lábtörlőjének. A fenti folyamatot bármikor meg lehet szakítani, ha úgy érzed a másik oldal személyeskedik, durva hangnemet üt meg. Vagy ha úgy érzed nem tudod a helyzetet kezelni, ilyenkor nyugodtan hívj oda még egy embert, vagy felettest. 

+1. Mosolyogj.

man-1082194_640.jpg

Mint írtam fentebb is, tanulság nem jár a mai meséhez, csak sztorizgattam egy kicsit.

Egyébként szerintem többnyire azért kellemetlen ez a hozzáállás, mert Budapest egyáltalán nem olyan olcsó, hogy az egyszeri turista simán benyeli a kellemetlenségeket, mert mondjuk potom pénzért szórakozik. Nekünk ugyanannyiba került ez a nyaralás, mint a tavalyi Portugáliában, tehát Európán belül azonos költségen sok más helyre is lehet utazni, nem azért jöttünk ebben az évben Magyarországra, mert olyan olcsó. Szerettem volna ha a férjem kicsit jobban megismeri a kultúránkat, de nem sikerült meghoznom a kedvét ahhoz, hogy legközelebb is jöjjünk. Szerencsére ő nem fogadta a felmerülő problémákat olyan drámaian mint én, de többször is utalt rá, hogy olyan "oroszos" a vendéglátás nálunk. 

Ennyit akkor a rossz tapasztalatokról, a következő bejegyzésben írok az első hetünkről, a tihanyi nyaralásról, amely, mint ahogy már utaltam rá korábban is, a szöges ellentéte volt a fentieknek. Lehet nincsen még minden veszve. 

 

 

Képek: innen és pixabay.com

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, ha tetszett a bejegyzés és a blog, csatlakozz a Facebook oldalamhoz is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://frankfurtimesek.blog.hu/api/trackback/id/tr828828834

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sellőlány 2016.08.08. 11:04:43

Kicsit meg kell védenem a mundér becsületét. Noha számos alkalommal éltem már nyugaton és jártam mindenfelé a világban, tehát van elég összehasonlítási alapom, még mindig úgy gondolom, hogy Budapesten élni jó. Nyaralni is jó. Kérdés, hogy te mint vendég, hogy állsz hozzá a helyi adottságokhoz.
Nyelv. Hát igen, ez mindig vitatható kérdés. Főleg egy európai világvárosban, ugye. Na, hát a tapasztalatom annyi, hogy Bécsben se beszélnek mindenhol angolul, ahogy Milánóban sem, Barcelonában konkrétan a fejüket fordította el a buszsofőr, amikor megkérdeztem, hogy van-e megálló ott, ahova megyek. Ha meg elvet a sors valami francia-alpesi faluba, akkor tényleg csak google fordító segít majd rajtam, mert a 200 szavas francia alapkészletem elég limitált. De nem haragszom senkire egyáltalán... ahogy írtad, széles mosoly, kézzel lábbal mutogatás. Beválik és te mint vedég is sokkal szimpatikusabb vagy. (Az ázsiai kalandjaimat nem említem, kb ugyanez pepitában megspékelve azzal, hogyan maradjunk emberek, amikor éppen megpróbálnak átvágni vagy ellopni valamidet és nem kommunikáltok közös nyelven.)
Szállás. A barátaim 2 airbnb lakást is üzemeltetnek, és ha ők nem, akkor aztán senki nem töri úgy kezét-lábát a vendégek kiváló kiszolgáláért, erről tanúskodik az a sok-sok nagyon pozitív és elismerő review, amit kapnak. És ahogy látom, ez egy elég erős trend, tehát igenis, léteznek itt ilyen vendég-orientált lehetőségek. Talán ki kellene próbálnotok egyszer, olcsóbb is, mint akár kedvezményesen bármelyik belvárosi csúcsszálloda. Persze értem én, hogy ugyanott nem lehetne elfogadható a személyzet ordítozása a folyosón, de ilyenkor a gatyában kiállás és leoltás is kb. hatástalan a személyzet idomításához, ha a vezetőjükkel beszél az ember talán hatásosabb lesz.
Bolti eladók, éttermi személyzet mentalitása. Igen, sajnos egy egy mogorva város. A felszínen mogorva. De amikor az ember kis small talkkal, egy szellemes válasszal megtöri a burkot, megismerheti a magyarok arcát. Sok külföldi erre ösztönből ráérez, mert alapból egy óriási hello-val robban be egy helyiségbe. A jókedv, érdeklődés ragadós egyébként. Ha lehet, mindig szakítok egy kis időt egy-egy apró több szavas kérdésre-érdeklődésre, és ha valamivel nem vagyok elégedett, egyértelműen jelzem, hogy mi a probléma. Ha bunkó a válasz, rávilágítok arra, mit rontott el éppen a kommunikációval, ez általában hatásos, jön a mentegetőzés és az elnézést kérés. Abban az esetben, ha nincs pozitív kifejlet, akkor elvesztettek legalább 2 ügyfelet, illetve a környezetem is tudni fog az incidensről. De ez nagyon ritka, és biztos vagyok benne, hogy bárhol Európában sem lenne rosszabb a helyzet. Pl. Lyon-t sem írtam le egy bunkó pincér miatt, aki 25 percet váratott, míg megürült a teraszon egy asztal, tudva, hogy mit akarunk fogyasztani, majd amikor leültünk és rendeltünk, közölte, hogy elfogyott a fogás. Ja és persze mindenzt bénázva franciául tudtuk meg, mert "anglé- ah nonono"... :-D
Zebra. Öhöm, Bukarestben, Szófiában, Moszkvában jártál már? Mert hozzájuk képest, mi valahol középúton vagyunk Nyugat és Kelet között. De ha határozottan (és ugrásra készen) lelépsz a zebrára, azért az működik. Én mindig jót nevetek, amikor felkenődnek a sofőrök emiatt a műszerfalra. Egyébként autósként én mindig lassítok és megállok, ha látok valakit ácsorogni a zebránál és sok autóstársamat látom ugyanígy tenni. Tehát vannak kivételek, ha nem is általános értelemben.
A rossz tapasztalatok ellenére, Budapestre még így is sokszor ki lehetne tenni a "megtelt" táblát és az itt nyaralók többsége jó élményekkel megy el. Talán ez is csak hozzáállás kérdése. (Egyébként tapasztalatom, hogy a külföldön élő magyarok sokkal kritikusabbak az itteni adottságokkal, mint maguk a külföldiek.)

gabuschka 2016.08.08. 19:00:38

@GizilányaJudy: Kellene egy túlélő kalauzt készíteni. :-)

gabuschka 2016.08.08. 19:07:44

@Esztre: Ez egyébként német specialitás is, eleinte mindig kuncogtam magamban, amikor valamelyik kolléganőm lekapta a tíz körméről a vendéget, hogy ezt vagy azt nem úgy kell csinálni. Udvariasan persze, de nagyon tanárnénisen. :-)
Nagyon idegesítő tud lenni, szerintem sem kell senkit edukálni, legtöbbször amúgy sem érünk el változást.

para_noir 2016.08.08. 19:27:58

Baszki, ezt a kilométeres nyugdíjas rinyatengert végigolvasni se bírtam. Az ilyen hülyepicsákért nem kár, hogy leléptek, maradj is csak szépen Németországban, az ottani kedélyes multikulti való neked.

Vincenzo6 2016.08.08. 19:40:39

Engem mindig átengednek a zebrán Pesten is és soha nem láttam olyat, hogy a gyalogos meglepődött, pedig vezetek jó pár éve és mindig megállok nekik. Hogy megköszöni? Én is mindig megköszönöm. Ez is baj? A többi sajnos előfordul, de hát ezért nem kell igénytelen egységekbe betérni. Normális helyek nem alkamaznak ilyen munkaerőt.

recommented 2016.08.08. 19:52:44

@para_noir: Érted se lenne kár.

De remekül igazoltad a cikkben leírtak megalapozottságát azzal, hogy lehülyepicsázol valakit pusztán azért, mert írt egy neked nem tetsző cikket, amit ráadásul végig sem olvastál...

Opi87 2016.08.08. 19:52:48

Eleve munkaerőhiány van a vendéglátásban, a tulajdonosoknak az a legkisebb gondja, hogy esetleg bunkó-e a pultos, amikor a főnök nincs ott. Persze vannak extra $$$$$-es helyek ahol ezt is nézik, de ott meg is van fizetve a személyzet.

gabuschka 2016.08.08. 19:54:49

@sellőlány: Örülök, hogy megint jöttél!
Ahogy írtam, a fenti kis gyűjteményt nem egy alkalom alatt szedtem csokorba, hanem az elmúlt évek alatt, csak valahogy a legutóbbi látogatás alkalmával telt be a pohár.

Szerintem nagyon nehéz ott élni, én nem voltam igazán boldog, de nem a város adottságai miatt. A lehetőség ott van. Például sokan szidják a Bkv-t, pedig szerintem teljesen megbízhatóan működik. Főleg néhány európai nagyvároshoz képest.

Az a baj, hogy én nem tudok ilyen talpraesetten visszavágni ha ilyen bunkókkal találkozom mint ahogy írtad, mert a legtöbbször megnémulok a sokktól, hogy ez most tényleg megtörténik? A szembenálló tényleg ezt mondta? Biztos jobb lenne, ha kapásból helyretenném a másikat, de eddig még nem sikerült. A Drágám legalább megpróbálta (lásd alsógatyás felelősségre vonás). Egyébként szóltuk később a kijelentkezéskor, normális stílusban, hogy ez történt, remélem a következő vendégnek már nem kellett hallgatnia. :-)

Egyébként jó lehet az airbnb, csak ha jó helyen szeretnénk egy nem ízléstelen dekoval elátott lakást bérelni, az sokkal többe kerül mint egy szállodai szoba. (Korábban pedig a dolgozói ár miatt nem is érte meg máshol aludni). Én is ki akartam próbálni, de hat éjszakánál már számított a 20-25 Euró különbség per éjszaka. De nem zárkózom el a lehetőségtől. :-)

A zebrával kapcsolatban nem tudok egyetérteni, mert szerintem semmiben sem jó, ha a magunktól gyengébbhez mérjük magunkat. Nem jó, ha az ember elégedett, mert Bukarestben még a lábán is átmennek. Ne az legyen a mérce. De ezt biztosan túl szigorúan látom, mert akkor is felment bennem a pumpa, amikor megállt valaki a zebra előtt és intett, hogy mehetek. Azt hittem feltépem az ajtaját, és elmagyarázom neki, hogy kin gyakoroljon kegyet. :-)

Nem bánom, ha más a véleményünk. :-)

para_noir 2016.08.08. 19:57:37

@recommented: aki ilyen fellengzős és elfogult, az hülyepicsa. Voltam én is pár helyen Európában, és a nagy, ajnározott nyugaton se beszél mindenki angolul, ott se mindenhol udvariasak a pincérek, eladók, és ott se mosolyog mindenki. Direkt lejáratás, vagy ostoba expat arcoskodás az ilyesmi, ráadásul minimális merítésből von le általános tanulságokat.

Jottó 2016.08.08. 20:06:18

a zebrás megfigyelésnek az ellenkezője is igaz: mikor kocsival megyünk, legszívesebben rádudálnék a zebrán átslattyogó, smsező, netező arcokra, akik arra nem képesek h kicsit felgyorsítson, amikor látják (nem látják, mert az okostelót bámulják) h egyszerre zöld neki, és a kanyarodósávos autónak..
ami a szállodai takarítókat illeti, hasonlókat tapasztaltam nem egyszer..legviccesebb sztori amin tényleg csak röhögni tudtunk, kiraktuk a "don't disturb" táblát, rajta gyengébbek kedvéért nagy behajtani tilos jel is volt.. nem zavarta a takarítónőt,szépen berontott reggel fél 8kor, ami csak azért volt zavaró mert vasárnap volt, reggel 6kor jutottunk ágyba és szerettük volna kialudni magunkat..bejött, és miközben dörzsöltük ki az álmot a szemünkből, szépen elkezdte körülöttünk takarítani a szobát! mondtuk neki h ööö helló wtf, de közben megjelent a kolleginája, aki rászólt nagy viháncolva kb hogy "gyere má ki Mari, hát ez a tábla azt jelenti hogy nem kell bemenni" "jaaa" mondja Mari és kimegy, se szó se beszéd.. mindezt Budapesten, egy belvárosi 5 csillagos szállodában..
az eladók itthon legendásan bunkók, tisztelet a kivételnek.. ebben az a visszás, hogy ma már takarítónőnek és eladónak is csak akkor vesznek fel, ha van róla okj papírod, vagy ilyen végzettséged..emiről pedig feltételezné az ember, hogy abban a bizonyos iskolában tanulnak valamiféle ügyfelekkel való bánásmódot

Mokaka (törölt) 2016.08.08. 20:12:02

A személyzet nem viselkedne így, ha a főnök is ott lenne az idő legalább 60%-ban, de szerintem az is inkább mással van elfoglalva, mint az üzleten agyalni, hogyan lehetne javítani, fejleszteni.

M_R 2016.08.08. 20:14:28

@para_noir: Te ahol voltál pár helyen Európában rögtön tudták rólad hogy egy tahó balkáni suttyó vagy - úgy is kezeltek. A hozzád hasonló tuskók miatt mondják azt hogy Európának Bécsnél (Nickelsdorfnál) vége van - attól keletre már csak a tahók földje van...

vNHM 2016.08.08. 20:17:43

Meigntcsak egy onsanyargato poszt, amibol megtudhatjuk mennyire szar minden Battonyatol Nemesmedvesig, bezzeg a Lajtan tul minden kolbasz es tejszines bagel.
Hadd meseljek el egy tortenetet. Kanadaban elek, az angol nyelvteruleten. Kanada deklaraltan ketnyelvu orszag, minden angol ES francia. Az angol oldalon kinosan ugyelnek erre, a francia oldalon khm, hogy is mondjam?
Kirandultunk hetvegen kicsit, elautoztunk az Gatenau Termeszetvedelmi teruletre, ami igazan nincs messze Ontariotol Konkretan kb. 25 percre Quebecben van egy kellemes fagyizo, ahol europai tipusu csavart fagyi van. Termeszetesen sehol egy angol felirat, ezert rakerdeztem, angolul persze, hogy milyen fagyi, mekkora, mennyibe kerul stb. Az arcot latni kellett volna! Utalat a kobon. Valasz valami katyvasz, frangolul, semmi ertelme. Kis megsemmisules, majd tablan mutogatva rendeles valamit. Mindez, megegyszer, a hatartol nehany kilometerre, deklaraltan ketnyelvu orszagban.
Ajtocsapkodas ugyben. Soha annyi ajtocsapkodast, mint a brusszeli Hiltonban nem hallottam meg. Valami megfoghatatlan erzekkel eltalalt, philippino nyelven hangoskodva megtargyalt es rohogessel koritett ebreszto minden reggel.
Kozlekedes. Ontariora nem jellemzo, de Quebecre igen, hogy vadasznak a gyalogosra. Gondolom a francia osok miatt, de ez van. Index hasznalat nulla, kurtoles annal tobb. Savvaltas a leheto legvaratlanabb helyzetben, fekezesre kenyszeriteve a masikat.
New-Brunswick tartomany. Szalloda, reggeli. Kifogyott a forroviz a termoszbol a teahoz. Elmondom a problemat a felszolgalonak, mire a valasz: "wait". Es semmi egyeb!
Szoval, ez nem ugy van, hogy hamm cipo bekaplak. A valosag ettol sokkal arnyaltabb. Esetleg bemutathatnad Braziliat arrol az oldalarol, ahol siman kinyirnak egy fillerert.

alien 2016.08.08. 20:18:56

Csak mondom 5-os buszon először ültem pasaréti térnél. Kérdezik a külföldiek a vezetőt. Nem jutnak semmire. Mondom mi a gondjuk. Mennének a belvárosba. Fordítók a BKV trollnak. Mennének a városba a külföldiek. Ideges cinikus válasz sok varos van. Vegul erre nem ad valaszt nekem sem. Mas utasok mondjak a busz jo irányba megy. Kérdik külföldiek kell-e jegy. Mondom nagyon. Kérdezem trollt jeggyel hogyan all. Közli agresszíven mondtam no ticket. Reggel mar elfogyott. A történés harom korul zajlik. Ekkor mar velem kifejezetten agresszív, igy mondom neki fenyegetve érzem magam (velem asszony es ket gyerek is) ha átlép egy méteren belülre azt en támadásként fogom fel
Ez lehiggasztotta.
De nem ertem miert az en bajom, hogy nem tud angolul es nem szerzett reggel óta jegyet.

Liquid_Night 2016.08.08. 20:22:27

Akkor megint felmerül a lassan már öreg kérdés, hogy melyik hülye fog pesten 500/óráért 12 órázni, meg hétvégézni a kiskereskedelmi egységekben meg a vendéglátóhelyeken úgy, hogy közben a tulaj a legújabb bömbivel vereti és max. a pénzt elvinni néz be? Az, akit máshova nem vesznek fel, és külföldre nem tud menni nyelvtudás híján...Brazíliát meg ilyeneket pedig ne hozd ide, az megint más tészta.

Amúgy én szintén éltem Németországban, és nemtudom, de ezek szerint a többi magyart egy időgép viszi 20 évvel ezelőttre. Mert bizony amióta nem 10 márka/óra a minimálbér úgy, hogy közben 50 pfennig egy kiló kenyér vagy egy liter tej, azóta ott is változnak a dolgok...

Leone_510 2016.08.08. 20:22:28

örülök , hogy az ilyenek elmentek külföldre de valójában nem hiszem :), azért mert aki sokszor volt külföldön az mindenhol talál kedvességet és taplóságot , aki csak a hazájára tud fújni azt külföldön is megvetik max nem mondják a szemébe, az ilyen cikket írogató mindenhol fröcsög és ezt sehol nem kedvelik , ezért is éli ki magát a blogozásban és nagyon büszke magára

Leone_510 2016.08.08. 20:24:04

örülök , hogy az ilyenek elmentek külföldre de valójában nem hiszem :), azért mert aki sokszor volt külföldön az mindenhol talál kedvességet és taplóságot , aki csak a hazájára tud fújni azt külföldön is megvetik max nem mondják a szemébe, az ilyen cikket írogató mindenhol fröcsög és ezt sehol nem kedvelik , ezért is éli ki magát a blogozásban és nagyon büszke magára

Bicepsz Elek77 2016.08.08. 20:25:34

Na hagyjuk man ezeket a deli orszagokat!!!
Az eszaki+ nyugati orszagokban hatalmas a fluktuacio a vendeglatasban(szallodai takaritot allandoan keresnek pl. Londonban)mert allandoan tulorazni kell es mindenfele senkihaziak(Olcso Janos turistak)igenyeit kell kielegiteni minimalberet. Persze emellett meg allandoan megy a baszogatas is!! Tihany egy kis telepules, ahol mindenki a turista s.gget nyalja, de egy Budapest+ meretu varosban ez egyaltalan nem igy van!! Szerintem Rioban vagy Sao Paoloban sem!! Az emberek keves fizut kapnak=tuloraznak=idegesebbek lesznek=a vendegeken vezetik ezt le. Ennyi!!!
Tobb tiszteletet a vendeglatoipari dolgozoknak!!!!

para_noir 2016.08.08. 20:27:11

@M_R: azért gagyi az ilyen vagdalkozás, mert nyilvánvalóan nem ismersz, nem én írtam kisdolgozatnyi rinyaminyát. Szóval gáz vagy, érvelj érvényesen.

Bicepsz Elek77 2016.08.08. 20:30:16

@Bicepsz Elek77:
+megfizetik az idegennyel tudasat??
Nem???Akkor minek is kellene azt hasznalni??+

gizmo26666 2016.08.08. 20:39:23

Ha gyalogos van a közelben, nem elég beletaposni, még dudálni is kell, mert a hülye képes és lelép. Nem hiába mondja a taxis, ha kínai turistát lát: "ezen a sárgán még átmegyek"

orient 2016.08.08. 20:40:39

Mindig rohogok az ilyen velemenyeken. Van benne sok igazsag, de nagyon a negativumokra koncentral. Ez volt a jellemzo kb. 10 eve Budapesten. Ma is vannak bunkok termeszetesen mint mindenhol mashol a vilagban. A legtobb helyen kedvesek es jo a kiszolgalas. Bunkok pedig mindenhol vannak. Romaban es Napolyban amelyek a kedvenc helyeim es alt. mindenki kedves, meg ott is belefut az ember bunko eladokba vagy pincerekbe. Amsterdam ami hires a ugyfelszolgalatarol vendeglato helyeken, olyan parasz holland pincerekbe bukunk idonkent ami a legszebb szocialista Magyarorszagot idezi. Osszegezve ilyen esetek mindenhol vannak, de nem altalanosit az ember csak mert van par rossz tapasztalata. Budapesten eg es fold a helyzet az elmult par evben. Nekem a csaladom nem magyar, nem is itt elnek, csak latogatoba jonnek evente egyszer, de meg ok is eszrevettek tavaly es iden mekkorat valtozott a kiszolgalas. Hotel dolgozok mindenhol csapkodjak az ajtot koran reggel, igen Londonban sokcsillagos szallodaban is (szemelyes tapasztalat). Csak mert a szerzo nem megy hotelba ott ahol lakik (mint en sem) ezert nehez megitelni, hogy csak itt ilyenek.
Azok az ismeroseim akik allandoan itthon mindenkivel gorombak es rosszkedvuek voltak majd mind kikoltoztek Londonba jonnek haza hogy ott mindenki mennyivel kedvesebb. Igen lehetne a legtobb embernek magan kezdeni ehhez nem kell elkoltozni, hogy mason lassa. A kedves posztiro kikoltozott, megismert egy mas vilagot, de a negativ magyar hozzallas maradt. Itt minden szar tudjuk, ott mindenki fantasztikus. Objektiv szemmel nezve Budapest nagyon sokat fejlodott ami az emberek viselkedeset illeti, jo eszrevenni a pozitivumokat is. Mi akik itt elunk es naponta vasarolunk, szolgaltatasokat veszunk igenybe havonta egyszer vagy ketszer van rossz tapasztalatom. Ez szerintem nemzetkozi atlag es nem rosszabb. Regen szinte naponta botlott az ember valami bunko eladoba. Summazva, ez az iras messze van az objektivtol...

sírjatok 2016.08.08. 20:43:10

@gabuschka: "szerintem semmiben sem jó, ha a magunktól gyengébbhez mérjük magunkat."

Aham, és gondolom te olimpiai bajnok és Nobel-díjas is vagy egyszerre :D

Reális képet a saját teljesítményedről ugyanis soha nem kapsz, ha csak a magadnál jobbakhoz méred magad.

Mister Sz. 2016.08.08. 20:46:30

Jó írás. Véletlenül sem kritizálnám alaptalanul a hazámat, de én is jártam már sok országban négy kontinensen, és megállapíthattam, hogy a magyarok a legbunkóbbak közé tartoznak. Hasonló dolgokat csak a kelet európai országokban tapasztaltam, illetve a nyugati városok lepukkant csóró helyein.

Etniez 2016.08.08. 20:46:51

@para_noir: Az a baj, hogy te is a rendszer része vagy. Hiába voltál már külföldön, nem ott élsz, ezért nem látsz tisztán. Én is pont 5 éve mentem el Magyarországról és teljesen hasonlóak a meglátásaim.
Továbbá szoktam motorozni az Alpokban (Franciaországban, Svácjban, Olaszországban és Németországban), mindenhol kedves emberekkel találkoztam és mindenhol beszéltek angolul. Még a Dél-Tiroli német asszony is, akit éppen tehénfejés közben leptünk meg.
De nem ez a lényeg. A lényeg, hogy Budapesten nem mosolyog senki, mindenki fásult. Megtört emberek tömege néz veled szembe, de ezt csak akkor veszed észre, ha huzamosabb ideig máshol vagy.

VonBraun 2016.08.08. 20:53:54

Annak idején Magyarországon mentünk nászútra az én drágámmal. A helyszín Pécs, az egyik (akkoriban) rendkívül jó nevű szálloda. Hazatérés éjjel, ajtóra kiakasztása a "Ne zavarjanak - Do not disturb" táblának.
Reggel egészen pontosan akkor nyitotta ránk a takarító personell a saját kulcsával az ajtót, leakasztva a táblát, amikor khm, izé, szóval amikor a két test éppen eggyé lett.
Azóta nem voltunk Pécsen se, meg Pécsett se. Nem mondom, hogy emiatt, á, dehogy.

sírjatok 2016.08.08. 21:04:10

@Etniez: A rendszer része vagy te is ám, ugyanis ha egy átlagos gyereknek jó sokszor elmondják, hogy ő hülye és bezzeg nézze meg a szomszéd pistikét az mennyivel okosabb, akkor az átlagos gyerekből így nem okos gyerek lesz, hanem hülye.

Na kb. ilyen hatást ér el minden ilyen konstruktív kritikának mondott magyarozás.

Infomaniac 2016.08.08. 21:07:11

@gabuschka: Hú, azért tényleg szomorú, ha kiakaszt, hogy jelzik, hogy átengednek a zebrán. Mikor épp a kedvességet és a kommunikációt hiányolod egyébként. Tekintsd úgy, hogy nem kegygyakorlás, hanem annak a közlése a rendelkezésre álló kommunikációs csatornán, hogy figyelek rád, biztonságban vagy, tedd, amt szeretnél. Hmm?

tomfree 2016.08.08. 21:14:17

@sellőlány: "De ha határozottan (és ugrásra készen) lelépsz a zebrára, azért az működik. Én mindig jót nevetek, amikor felkenődnek a sofőrök emiatt a műszerfalra. "

Juj de szeretem az ilyen öntudatos gyalogosokat. Csak ne feledd el, hogy benned nincs 900 kg vas ami a kocsiban benne van egy ilyen határozott lépésnél. Sokat vezetek és gyalogos is vagyok egyaránt, látom mindkét oldalt. Ne kockáztasd az életedet mert a többség nem gondolja, hogy le fogsz lépni határozottan és csak egy életed van.

informatikusnal nincs butabb leny 2016.08.08. 21:18:13

5. A telibebaszott gyalogos ha odaáll a nyomorult zebrája szélére akkor figyeljen a forgalomra, és ha állok a zebra előtt akkor ne telefonálgasson meg a másik irányba nézegessen hanem húzza át a belét. A mai napom eredménye úgy 2 kiló lett volna mert minimum négyszer tojtam le az elsőbbségét és indultam el amikor láttam, hogy várhatok percekig, hogy méltóztasson elindulni. De ugyanezt elkövettem a jobbról érkező h. picsával is aki telefonnal a fülén megállt és nézett bután. Úgy 10 másodperc után letojtam és átmentem előtte.

tomfree 2016.08.08. 21:29:59

@informatikusnal nincs butabb leny: van pár ilyen archetípus. A kedvencek:
1. idős ember: neki joga van átmenni az úton még ott is ahol nincs zebra. Ennek egy emelt szintű fokozata ha bottal/járókerettel nyomja ugyanezt. Ez előfordult akkor is, hogy úgy indul el a zebrán amikor már neki villog a lámpa, ergo tuti hogy 2 métert jut be az útra amikor nekem már zöld. Ennek az überemelt fokozata ha még részeg is hozzá és ténfereg/dülöngél.
2.fiatal, se lát se hall, csak ballag mint ha réten lenne. Lelép az útra anélkül hogy körbenézne, fülén düldugó, kezében okosteló.
3. Az öntudatos kerékpáros, aki a bicikliút helyett az úton megy párhuzamosan (hiába van bicikliút), lehetőleg jól benn a sáv közepén ha biztonságos ki akarom kerülni, menjek át a másik sávba teljesen. Ennek emelt szintű változata ha közben még szid is engem félrefordított fejjel.
4. A motoros. Hoztak egy törvényt pár éve, hogy ők előzhetnek jobbról is, azóta ha motorhangot hallok ijedten keresem a tükörben a motorost, hogy honnan támad. Mivel nagyobb veszélyben van az életük az úton, sokkal biztonságosabban vezetnek mint a kerékpárosok Budapesten.
5. Az öntudatos kutyás. Talán a legrosszabb fajta. Az állat előtte vagy utána 3 méterrel a pórázon (ha van az a jobbik eset). Micike meg persze az út közepén kezd kakilni amit nekem kötelességem kivárni mert a legkisebb kiszólás is azt eredményezi, hogy létesítsek perverz szexuális kapcsolatot a felmenőimmel.

Mondjuk a sofőrökről is lehetne írni egy ilyen listát.

tomfree 2016.08.08. 21:49:20

"Nem értem ezt az erősebb kutya b.szik hozzáállást főleg, hogy a KRESZ 43.§ (1) szabálya világosan kimondja, hogy gyalogos átkelőhelyen a gyalogosnak elsőbbsége van."

Ezt meg a bloggernek akkor. Szituáció. Megyek az úton 50-el. Látom egy távra a zebrát. Három figura ott ténfereg, az egyik épp vakarja a hátsóját, a másik kezében sörösüveg. Nem tudod eldönteni, hogy átkelésre készülnek vagy várnak valakit a szemben érkező buszról. Viszont el kell kezdenem lassítani, mert ha át akarnak menni az úton és mondjuk határozott lépéssel a szélvédőre akarnak kenni akkor sem akarom elütni őket de a ha hirtelen fékezek akkor Jocóka mögöttem apuci BMW-jével egy méterre a fenekemben hátulról fog telibevágni. Ha meg előzékenyen lassítok miközben át sem mennek, akkor jó eséllyel Jocika kiszáll a harmadik zebránál a baseball ütőjével hogy mit szórakozok vele mögöttem minden zebránál amikor senki nem akar átmenni. Na most ha ilyenkor nem állok meg a zebra előtt az nem azért van mert bunkó voltam, hanem meg akartam előzni az anyagi és személyi sérüléseket. Amúgy respect minden gyalogosnak meg sofőrnek a normális fajtából. Jóccakát.

"Nem a vendég vagy ügyfél feladata, hogy a mi személyes bajunkat hallgassa, neki is van elég."
A másik. Amíg mosolygok az ügyfélre, azon jár az agyam, hogy fogom kifizetni a csekkeket a 120 nettós eladói béremből miközben Sanyi a tulaj le akar vonni 20 ezret mert valaki lopott megint de nem láttam mert nincs elég ember mindenre (Sanyi spórol). Közben azon jár az agyam, hogy miért ugrott fel az albim is egy év alatt a duplájára amit alig tudunk kifizetni. És ehhez még jön az is, hogy amíg én minden ügyfélnek azt mondom udvariasan, hogy "parancsoljon uram/hölgyem" azok 10-ből minimum 5-ször köszönni sem tudnak, némelyik belép a pultba/raktárba mint ha ő lenne Sanyi a tulaj vagy válogatott káromkodással illet welcome-ból mert nincs épp fagyi amit ő szeretne. Aztán vannak a tévelygők akik ki tudja milyen szándékkal épp a személyzeti hátsó ajtón jönnének a boltba mert eltévedtek (az eltűnt raktárkészletet levonják), akik pénzt váltani jönnek ("egy gombóc fagyit kérek és csak huszasom van). Folytassam? Ezt így pár év után már nehéz mosolyogva elviselni. Persze ha látom, hogy valaki normális, akkor csak jóra számíthat. Persze el lehet menni oda lakni, ahol tejet kapni és utána lehet jönni haza sopánkodni hogy milyen mogorva itt mindenki. Jóccakát és csókolom.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.08.08. 22:02:39

en 15 ev utan voltam otthon /BP-eger/ az amerikai nejemmel
nekunk a vendeglatohelyeken nem volt gondunk, opedig egyszer azt is kiprobaltam, hogy nem szolaltam meg magyarul, de semi beszolas nem volt mogottem
najo egy helyen volt, pedig ott tudtak, hogy Magyar vagyok
nade pesten es altalaban otthon a magyarok nem "parasztok" ahogy a cim irja, cask rohannak es idegelnek, valamint vedekezesbol tamadnak
lsd. croiassant ugy
olyan nincs, hogy en hibazzak es elindul a harc, itthon egy nagy sorry es mosoly kisereteben kicsereleik, megha meg is lennenek gyozodve arrol, hogy a vendeg tevedett
meg olyan sincs, hogy O nem tudja...
az Orson elottemm angolul kuzdott egy pasi a jegypenztarnal, a penztaros potyogott valamit angolul, de a pasi lathatoan nem ertette a valaszt, szoltam a nonek ha gondolja, segitek es forditok, ugy nezett at rajtam, mintha ott sem lennek, azutan meg elkuzdottek 5 percig, de megmutatta, hogy elintezi...
a tomegkozlekedes egeszen kivalo pesten, de az vices, hogy az 5-10 percenket indulo buszhoz es metrohoz rohannak az emberek
egyaltalan, mindenki rohan

asdfrew 2016.08.08. 22:12:17

Nagyon rossz útra lépett az index és a hozzá köthető blogok, hogy a Magyarországról való elvándorlást ennyire népszerűsítik, a napi nyugat hype cikkekkel, a rendszeresen index főoldalon megjelenő határátkelő bloggal, illetve azzal is, hogy állandó teret biztosítanak olyan blogoknak, ahol a hazai életet, embereket fikázzák. Gyakran mindez keverve, tehát egy külföldön élő magyar ír, Magyarországról és az itthoni magyar emberekről lenéző blogbejegyzéseket. Úgy téve, mintha például Németországban olyan könnyen el lehetne boldogulni az angollal, mondjuk egy penny-ben, vagy egy fodrásznál. Úgy írnak rólunk, úgy kérik rajtunk számon, hogy miért nem mosolygunk a boltban, a villamoson, vagy bárhol, ahol ők megjelennek, mintha nyugaton ez lenne az általános. Mintha Düsseldorfban nem találkoznánk bunkó eladóval a pékségben, mintha Párizsban, Marseille-ben nem lenne teljesen mindegy, hogy angolul, vagy magyarul szólsz bárkihez. Spanyolországról, Horvátországról, Olaszországról nem is beszélve, ott aztán tényleg tökmindegy milyen idegen nyelvet beszélsz, mert míg a franciák legalább megértik, de nem hajlandóak megszólalni angolul, a többi felsorolt országban fogalmuk sincs semmiről. Mosolyognak nyugaton, persze, bár inkább csak vicsorognak, mert olyan PC társadalmat építettek, hogy inkább lenyelik a szart, de közben frusztráltak, mint az állat és ez meg is látszik a születési statisztikákban.
Folyamatosan öntik ránk a szart, mintha ezzel azt akarnák, hogy még több ember hagyja el az országot, ahelyett, hogy összefogásról, megértésről, bátorításról szólnának ezek az irományok, folyamatosan belénk rugdosnak. Annyira lealjasodtunk már, hogy egymást, mint itt is az egyik nagyon okos és erős hozzászóló, BKV trollnak hívjuk, meg droidnak. Aztán elvárjuk, hogy a troll, meg a droid ránk mosolyogjon, és ha nem teszi, akkor írjuk a n+1 "de szar ez az ország, de szarok a magyarok" cikket. Gusztustalan, lekezelő módon írunk egymásról és aztán boci szemekkel csodálkozik, hogy az eladó troll nem mosolyog.
Több probléma is sújtja a magyar társadalmat, többek közt az egyik ilyen az airbnb intézménye, amit az egyik hozzászóló is ajánlott poszternak szállás gyanánt, de lehetne még sorolni reggelig, ezért semmi szükség, hogy még nagyobb viszályt szítsunk egymás közt.
Kérlek írj inkább az új hazád polgárainak blogot, minket meg hagyj békén, had kezdjünk el felépíteni egy normális társadalmat.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2016.08.08. 22:12:27

na, legalabb a parasztot atjavitottak tahora a cimben
szerintem a taho is parasztjelzo
javaslom a bunko kifejezest

sellőlány 2016.08.08. 23:08:47

@gabuschka: Airbnb árak: igazán nívós belvárosi hálószobás apartmanok 40-50 euro körül + service fee (10-15%), vidéken még olcsóbb. Ennyiért nincs 4-5 csillagos hotel, kedvezményes áron se, főleg nem külföldön. Közlekedés: nem kell egyetértenünk, de azért az megismételném, hogy nem a gyengébbekhez mértem, hanem a nyugat és a kelet közé helyeztem magunkat. (A férjem, ha hazajön egy-egy keleti útjáról, mindig felsóhajt, hogy végre újra civilizált országban van.) :-) Bár ha már nyugat, Angliában vidéken speciel ugyanazt tapasztaltam, amit rosszabb helyeken: mivel alig van gyalogos forgalom, konkrétan nincsenek felkészülve a gyalogosokra, a járda sok helyen jó, ha 60 cm széles. Többször majdnem elcsaptak babakocsival és két gyerekkel a gyalogátkelőn, mert tépnek, mint az őrültek, és közben nem látnak ki a Range Roverből.

sellőlány 2016.08.08. 23:15:21

@tomfree: Eddig még megúsztam, persze mindig ugrásra készen. :-) Köszi azért az aggódást. Egy ügyvéd barátom mondása, hogy aki autóba ül, jogot szerez egy téglára a börtönben. ;-)

dunántúli gyerek 2016.08.08. 23:19:46

Mo-n (és főleg Budapesten) minden rekordot megdönt 2016ban a turizmus bevétele és a turisták száma is.

Tehát vagy A) a posztban leírt dolog nem igaz v. nem jellemző vagy B) a turisták imádják a bunkóságot, ha az elég olcsó

Olcsójános turisták meg húzzanak a vérbe, a nyelveket beszélő személyzet a jobb helyeken, vagy európában szétszórva dolgozik.

KissGecihuszár 2016.08.08. 23:40:08

"budapest-budapest, de csodááás..." Egyébként én pontosan az ilyen és ehhez hasonló ügyek okán húztam el szépen a vízfejből a Balcsi mellé, azaz amikor az NSZK-ból "haza" térek, akkor az a Balcsi. ÚGyhogy akinek dettó elege van abból a búval baszott vízfejből, nos annak egy diszkrét levegőváltozást ajánlanék. Ami az idegennyelv tudást illeti; abban va bányászbrekkencs segge alatt tanyázunk, elég ha az itteni kinti Magyar kollégáimra gondolok, akik nagyrésze a ja-nein-scheiße triumvirátuson kívül lóf.szt se tud Németül (se), de a pofája mégis akkora, hogy nem fér be a dupla szárnyú kertkapun és még moltoprimitív, sőt rosszindulatú is! Tán itt lenne az ideje, ha széles néprétegek néznének bele otthon a tükörbe és kicsit elgondolkodnának, mielőtt mindig-minden szarunkért folyton a politikusainkat szidjuk (akik egyébként dettó a mi kutyánk kölykei, tehát ők is az átlagmagyarja viselkedését, attitűdjeit hozzák...) Ami az NSZK-t illeti; halovány mása a 20-25-30 évvel ezelőtti énjének és egyre szarabb lesz a számos asylant hulladék miatt!!

dunántúli gyerek 2016.08.08. 23:41:06

De inkább személyes tapasztalatok: A magyar vendéglátóipar minden tekintetben sokkal jobb mint a szlovák, vagy a horvát. A kóklerek nagyrészt kipusztultak a legutóbbi válságkor. Michelin-csillaga sincs körülöttünk egy országnak se, igaz ez messze nem az átlagturistát érinti.

A cseh, legalábbis a prágai/brünni vendéglátás a magyarhoz hasonlóan szintén jó, az ár-érték arány meg kiváló.

Az sajnos igaz, hogy a pestiek rohannak, és a tömegközlekedést zombik népesítik be munkába menet, sehol egy mosoly. Prágában jobb a helyzet, ha nem is sokkal. De mind2 városban eléggé előzékenyek pl. a gyalogosokkal az autósok, és ez 10-15 éve még nem így volt.

dunántúli gyerek 2016.08.08. 23:52:08

@KissGecihuszár: 'Magyar kollégáimra gondolok, akik nagyrésze a ja-nein-scheiße triumvirátuson kívül lóf.szt se tud Németül (se), de a pofája mégis akkora, hogy nem fér be a dupla szárnyú kertkapun és még moltoprimitív, sőt rosszindulatú is!

Ezt a nickeddel együtt rendkívül komolyan vesszük.'

Abban persze van igazság, hogy ha a magyar beszél németül/angolul és vendéglátós, akkor miért dolgozna Magyarországon?

Nekem is van külsős perspektívám a magyarokra, mert éltem máshol is, de egyáltalán nem egyoldalúan rossz. Ami a nyelvtudást illeti valóban rosszabb, mint pl. a román-ukrán-oroszok angol/németje/franciája, kb. egyszintü a lengyel-szlovák-cseh performansszal. A magyar nyelv semmihez sem hasonlít, és aki nem olyan szerencsés mint én, hogy eleve kiskorától más nyelvet is tanult, annak nem könnyü a dolga.

A másik, hogy a magyarok bunkók lennének vagy fúrnák egymást, én nem tapasztalom (leginkább a saát hozzáálláson múlik), nagyon jó kis közösségünk van Prágában, nem volt semmi gáncsoskodás.

És amiben a magyarok különbek mint a csehek, ukránok, oroszok, lengyelek, olyanokat is tudnék sorolni jópárat, de minek. Fikázni oly könnyü.

MrBanano 2016.08.09. 00:09:10

"Nem értem ezt az erősebb kutya b.szik hozzáállást főleg, hogy a KRESZ 43.§ (1) szabálya világosan kimondja, hogy gyalogos átkelőhelyen a gyalogosnak elsőbbsége van."

Hülye szabalyokbol van böven mindenütt,nem halsz bele egy kis varakozasba.

kacsa. 2016.08.09. 00:09:36

Ha morcos az eladó vagy pincér az esetek többségében egy mosoly csodákra képes. Vagy egy együttérző mondat, ha épp olyan a helyzet (érintkezési hibás bankkártya-leolvasó, postai "akar biztosítást kötni" stb.). Inkább a reklamáció az, amit sokan nem tudnak kezelni, ezért inkább támadnak. Meg a nyelv (nem)tudást pótolják egyesek hangerővel.

Gyalogátkelő: Ebben szerintem pont, hogy sokat javult a helyzet az elmúlt 20 évben. Településtől is függ, de engem többnyire átengednek, ha határozottan jelzem, hogy átmennék az úton. Az is igaz, hogy ha az autó után nem jön más, inkább hátrébb lépek, hadd menjen. Ami a külföldiekre jellemzőbb problémának látok az a határozottság hiánya, esetleg térkép/telefon böngészése a zebra szélén. Autósként jártam már úgy, hogy akik nekem a járdán térkép felett tanakodó turistáknak tűntek, azoknak az anyósülésen ülő utasom intett, hogy mehetnek, csak nekem nem szólt erről, ők meg a maguk határozatlan módján végül megindultak. Szerencsére olyan sebességgel közelítettem hozzájuk, hogy meg tudjak állni, ha mégis át akarnának menni.

fehérfarkas 2016.08.09. 00:25:31

Nem akarom védeni a bunkó, és hazánkra szégyent hozó eladókat, vendéglátósokat és egyéb embereket. Ugyanakkor az érem másik oldalát onnan ismerem, hogy van sok ismerősöm, aki vendéglátásban üzemeltet vállalkozást.
Az, hogy az elmúlt években félmillió magyar elment külföldre dolgozni az nagyon érezteti a hazai munkaerőpiacon a hatását. Nagyon nehéz szakmailag jó és lojális embereket kapni, akik ráadásul beszélnek angolul vagy németül - és megfizethetőek, vagyis nem csillagászati összeget kérnek, mondván ha nem tetszik, akkor majd "németben úgyis a többszörösét megkapom". Vagy a másik amit sokan mondanak: "ezért a pénzért nem dolgozom túl magam."
És amíg ez a munkaerőpiaci kínálat, addig a tulaj nem fogja az alkalmazottját nagyon csesztetni, mert fél attól, hogy nem talál jobbat nála, hanem max ugyanolyat. Viszont az alkalmazottak cserélése, az új alkalmazott beilleszkedése az új környezetbe, meg a kilépések, új alkalmazottak bejelentése/felvételének adminisztrációja nem éri meg a tulajnak. Legalábbis annak a tulajnak, aki megpróbálja becsületesen bejelenteni az alkalmazottját, és tisztességesen fizeti utána a járulékokat is.
Aki meg feketén, svarcban alkalmazza az embert, azt meg amúgy sem érdekli a minőség, csak a minél nagyobb zsebbe menő (NAV által nem látott) haszon.
Amíg ez nem változik, addig nem fog a helyzet javulni. Sőt csak romlani fog tovább, mert évről évre tömegesen hagyják el a jó, szorgalmas, szakmai tudással rendelkező emberek az országot.

fehérfarkas 2016.08.09. 00:42:38

@kacsa.: "Ha morcos az eladó vagy pincér az esetek többségében egy mosoly csodákra képes. Vagy egy együttérző mondat, ha épp olyan a helyzet (érintkezési hibás bankkártya-leolvasó, postai "akar biztosítást kötni" stb.). "

Ez valóban így van. Csakhogy nem a vevő van az eladóért, hanem fordítva. Ráadásul az eladó nem szívességből ad el valamit a vevőnek, hanem kemény pénzért. Kemény pénzért, amiért a vevő keményen megdolgozott. Ha az eladó morcos, akkor egy normális országban átmegy a konkurenciához, és annál hagyja a pénzét, mert ott mosolyogva szolgálják ki. Egy normális országban, mert nálunk a konkurencia eladója is morcos.
Senkinek nem kötelező a kereskedelemben, vendéglátásban, idegenforgalomban, vagy bármi olyan helyen dolgozni, ahol szolgáltatni kell és emberekkel kommunikálni. Vannak olyan munkahelyek is, ahol nem kell ilyeneket csinálni. A rendszeresen morcos eladó menjen el akkor ilyen szakmába dolgozni.

Nekem egy zsidó főnököm volt az első munkaadóm egy boltban, ahol a fősuli mellett dolgoztam, hogy tandíjamat ki tudjam fizetni. Ha morcosan vagy bunkón beszélt nálunk az egyik eladó a vevővel, akkor a főnök ott helyben a vevők ellőtt jó hangosan és megszégyenítően lecseszte az eladót. Ha mégegyszer megtörtént, akkor a lecseszés után behívatta magához elbeszélgetni vele, hogy minden rendben van-e nála (pl. családi probléma miatt ilyen morcos és bunkó a vevőkkel, mert nem tudja a magánéletét kizárni a munkából? És megkérdezte tud-e neki segíteni, hogy megoldódjanak a problémái, hogy a munkahelyére úgy jöjjön be, hogy a vevőkkel normálisan viselkedjen). Ha harmadszorra is bunkónak és morcosnak találta a vevőkkel, akkor volt olyan eset, hogy megmondta, hogy már aznap tegye le a munkát, többet egy percet se dolgozzon a boltban, és most azonnal menjen haza, és legközelebb már csak kilépési papírokat aláírni jöjjön be.
Egyébként ebbe a boltba szerettek bejönni a vevők, pedig a konkurenciánál nem kicsit, hanem sokkal drágábbak voltunk. De a kiszolgálás minősége miatt mégis szerettek ide járni vásárolni.
Sőt, volt olyan, amikor elfogyott nemcsak a pultból, hanem a raktárból is az, amire a vevőnek szüksége volt, és átirányítottuk a konkurenciához, de a vevő azt mondta, nem hajlandó átmenni a konkurenciához, mert ott messze nem olyan jó a kiszolgálás, és inkább megvárja az új áruszállítást, és majd akkor veszi meg nálunk.
:)

Nekem ez volt az első kereskedelemben eltöltött szakmai tapasztalatom, és ez meghatározta a hozzáállásomat, mentalitásomat. Az előző kommentem is, meg ez is ebben a szellemben íródott. A morcos és bunkó kiszolgálókkal nem tudok együtt érezni, és örülhetnek, hogy nem én vagyok a főnökük.
Nem a vevőnek kell mosolyogni az eladóra/pincérre/recepciósra/pénztárosra. Ezek mind egyet akarnak (amit maga a cég tulaja is): a vevő pénztárcájából minél több pénzt kiszedni. A vevő pénztárcájából azzal tudnak pénzt kiszedni, hogy ott náluk vásár a vevő és nem a konkurenciánál. A vevőnek nem kell mosolyognia, lehet komor, morcos, bunkó vagy bármilyen, csak az a lényeg, hogy ott költse el a pénzét és ne a konkurenciánál. Ellenkező esetben ha túl sok vevő választja a konkurenciát, akkor ez a cég lehúzhatja a rolót, a tulaj csődbe megy, az alkalmazottak meg munkanélküliek lesznek. Ennyi. A vevők tartják el a cégeket a tulajdonosaikkal és alkalmazottaikal együtt. Akinek ez nem tetszik, és nem tudja ésszel felérni, az menjen el bányásznak, ott nem kell vevőkkel foglalkozni, és bányászni bunkón és morcosan is lehet. Ennyi.

Advanced Flight 2016.08.09. 00:58:11

Na, ezek a hülyék meg csak jönnek ide.

www.atv.hu/belfold/20151111-budapest-nepszerusege-toretlen-lenduletben-a-turizmus
www.portfolio.hu/ingatlan/varos/budapest_meg_soha_nem_volt_ilyen_nepszeru.219880.html
welovebudapest.com/budapest.nevezetessegei/a.the.huffington.post.bevalogatta.budapestet.a.top.50.es.listajaba

Hát nem tudják, hogy itt mindenki TAHÓ? hisz a poszternek is csak annyi kívánsága van, hogy szagról állapítsák meg róla, hogy épp milyen nyelven kíván ő és alkatrészei társalogni, és ezek az ostoba pultosok még erre sem képesek!
Áhhhh.....megint mindenki hülye, szerencsére poszter az helikopter. Nnna.

dunántúli gyerek 2016.08.09. 04:30:50

www.origo.hu/gazdasag/20160808-businesseurope-folytatodik-a-gazdasagi-fellendules-2016-ban-de-2017-ben-csokkenhet-a-gdp-novekedesi.html

'Az EU-nak több szabadkereskedelmi megállapodást is tető alá kell hoznia a következő időszakban, amelyek közül a legfontosabb egyértelműen az USA és az EU közötti TTIP, amely tartalmától függően komoly lehetőséget rejthet az EU növekedési és foglalkoztatási kilátásainak javítása terén.'

Ezt akkor fordítom - hosszú távon nőni fog a munkanélküliség az EUban, a gazdaság növekedése még tovább lassul az EUban a béka segge alól, ahol most van. Ez független attól, hogy Trump vagy Hillary lesz az elnök, hiszen Junkerék kötik majd a deal-t, ő meg eddig is a nagyvállalati adó-optimalizálás feketeöves mestere volt még luxembourgi törzsfőnök korában.

dunántúli gyerek 2016.08.09. 04:36:07

'A Businesseurope szerint a migráció is magában rejti annak a lehetőségét, hogy megfelelő keretek között növelhesse az EU GDP-jét, amennyiben sikeres a bevándorlók munkaerőpiaci integrálása.'

Kíváncsi vk a Businesseurope brüsszeli irodájába hány pastu nyelven makogó majmot integráltak eddig. Mindenesetre remélem Ahmednek fogák hívni a következő portást vagy biztonsági őrt.

So No 2016.08.09. 06:35:30

Az, hogy Budapest es Tihany (illetve a "behelyettesitheto" kedvenc) kulonbozik nem feltetlen azt mutatja, hogy Budapesten bunkok (bunkobbak az emberek).

Egyszeruen csak kenyelmesebbek, mivel a "nagy szamok torvenye" nekik dolgozik, igy nem kell kedvesnek lenniuk.

Egy atlagos budapesti bar bevetelenek kb. 10%-a johet a turistakbol. Ha a pultos sotet, mint az ejszaka, akkor el fognak veszteni ebbol 10-20%-ot, azaz a teljes bevetel 1-2%-at. Szerintem pont leszarja a tulaj. Esetleg lehuzza a pestieket...

Tihanyban viszont ez az arany akar forditott is lehet. Igy egy taho pultos hatalmas karokat okozhat.

...........

Kicsit olyan a pesti helyzet, mint az egyik "meno" haverom esete. Kover volt, csunya, izzadekony, es nem is volt tulzottan gazdag sem. Megis minden heten uj noje volt.
Hatalmas volt ugyanis a kudarcturo kepessege. Egy szombat este 30-40 nonel is beprobalkozott, mert tudta, hogy elobb-utobb "osszejon"....

Soványka 2016.08.09. 06:42:11

"A budapesti vendégszere­tet: miért tahók a magyarok?"

Helyttesítsd be a magyarok szót :
cigányok
zsidók
négerek

szavakkal. Így is koorekt a fenti íras? Vagy magyarozni lehet? Sőt, nektek kell is?

So No 2016.08.09. 08:06:30

@Soványka:

Manapsag direkt kerulom a politikat, de erre most reagalok.

A szerzonek ez a mondata nekem is szemet szurt:

"A kellemetlen érzés mellett felfedeztem, hogy van ennek egy nagy előnye is, mégpedig, hogy már képes vagyok külső szemlélőként tekinteni a hazámra."

En is kulfoldon dolgozom immar harom eve, de remelem sosem jutok el addig, (es a most 3 eves gyerekem sem) hogy kivulallokent tekintsek a HAZAMRA.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.09. 08:11:05

"Kedves vagyok ---> A turista betér hozzám ---> Vásárol ---> Van bevételem/ Van Munkám ---> Kedves vagyok ---> A turista ismét betér hozzám."

A dolgozó fizetését nem befolyásolja, hogy a turista ismét betér-e.

a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.08.09. 08:42:20

"a Deák téren egy bárba betérve hamar kiderült, hogy a pultos nő se angolul se németül nem beszélt"

A bártulajdonos nem akart plusz pénzt adni nyelveket tudó alkalmazottért, pont. Miért az alkalmazott a hibás ezért?

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.08.09. 08:58:03

@Jottó: Miért kéne gyorsítani zöld lámpánál egy gyalogosnak? A járókeretes mamika is szedja a lábát? Az ilyen tipusú soförök állnak meg a zebrától fél centire és bögetik a motort, hogy haladjon tovább a gyalogos.

Dr.Démonmac1 2016.08.09. 09:13:04

"értek magyarul is" - ha így ebben a formában elhagyta a szádat, az félreérthető/ és így bunkóság. Ugyanis ez "támadó" megfogalmazás.
-"Can i help you?" ra ilyenkor a megfelelő válasz: Nem, köszönöm.
- így a pincér is megkapta a maga válaszát, és
te sem fogalmaztál félreérthetően.

sellőlány 2016.08.09. 09:35:09

@Dr.Démonmac1: Ez a szitu velünk is sokszor előfordul (külföldi férj), ilyenkor csak ugyanennyit mondok (magyarul) vagy magyarul rendelek. A pincér ilyenkor rögtön kapcsol, jó értelemben, nincs feszengés, sokszor csak egy "ja, hogy te magyar vagy" mosoly az arcán. Azt viszont nagyon kedvelem, hogyha a férjemhez szól, újra angolra vált, és nem rajtam keresztül kérdez, figyelmesnek találom ezt a hozzáállást.

Faszerkezet 2016.08.09. 09:52:43

"és rendeltek kettő darab bagelt. Tudjátok ez a középen lyukas péksütemény, talán a kiflihez hasonlít az íze leginkább, és szendvicset készítenek belőle."

Thank you for sharing it with us sudribunkókkal , what a bagel ....

kacsa. 2016.08.09. 10:01:49

@fehérfarkas: Családilag és kis részben én is érintett voltam a kereskedelemben. Amikor a sokadik vevő beszélt velem úgy, mintha a hátsó feléből rántott volna elő, nem volt őszinte a mosolyom, a műmosolyt pedig vevőként nem csípem. Ugyanez volt a felszolgálással is: próbáltam kedves lenni mindenkivel, mégis a kedves vendégek egy része élből bunkó, agresszív stb. volt. Nem is bírtam volna évekig ezt a munkát, pedig én még nem is 12 óráztam. Szerencsére ezek csak időszakos munkák voltak diákkoromban, de arra megtanítottak, hogy ne akarjak olyan munkát, ahol idegen emberekkel kell dolgozni. Az is szerencse, hogy volt választási lehetőségem. Szóval ha mosolyt szeretnék, akkor én is mosolygok. A pontos kiszolgálást ugyanakkor elvárom.

Érdekes, amit mondasz az első főnöködről: Édesanyám azt mondta, hogy arra mindig ügyelt, hogy a kollégáját ne szégyenítse meg a vevők előtt. Az emberi méltóság ugye... Ha gondja volt a vevőnek, intézkedett, de a beosztott letolása az irodára tartozott. Azt nem mondom, hogy laza volt, mert már olyasmit is szóvá tett, ha az eladó nem volt elég kedves, szolgálatkész, nem ügyelt a tisztaságra és hasonlók, mindezt nem túl magas fizetségért. OFF: Mentségére legyen mondva, hogy azok közé a "balekok" közé tartozott, aki minden beosztottját teljes fizetésre bejelentve foglalkoztatta, minek következtében szerintem csak a visszajáró vevőkör miatt nem ment csődbe. A munkatársai többsége emellett 1-2 másik helyen is dolgozott (általában feketén), némelyiknek szóvá is tette, hogy nem lesz jó vége, ha zombiként jár be dolgozni.

Treff Bubi 2016.08.09. 10:26:46

Azt nem nagyon értem, miért hozzák fel egyesek meggyőző ellenérvként, hogy Olaszországban, Ausztriában sem beszélnek angolul az emberek. Az mitől felmentés egy hiányosság alól, hogy másoknál is megvan ugyanez a hiányosság? Igenis, a 21. század európai fővárosaiban joggal számíthat arra bárki, hogy a legelterjedtebb nemzetközi nyelven sikeresen kommunikálhat a helybéliekkel. Attól, mert "lám, a fejlett nyugaton sem tudják", nekünk már nem is kell törekedni a nyelvtudásra?

Eddynka 2016.08.09. 11:12:36

Ugyanezt érzem minden egyes alkalommal, mikor hazalátogatok. Felháborító.
A legutóbb történt meg velem, hogy egy Budapesten élő ismerőssel bementünk egy éjjelnappali kisboltba, ahol éppen egy hajléktalan-szerű nő kérdezte az egyik eladótól, hogy nincs-e behűtve Kőbányai... Mire az felháborodva kaffogott oda neki, hogy hát nincsen, mit csináljak vele, ha nyár este nagy a forgalom és kiürült a hűtő, és nem hűti le az újabb adagot 5 perc alatt... (Ennél illetlenebb stílusban) Ezt csak fél füllel hallottam, mivel már sorban álltam. Ezután a nevezett eladó hölgy is beállt a kassza túloldalára, és az ott tartózkodó másik 2 eladónak kezdte el mondani (mind a hárman kiszolgáltak éppen) hogy "Ez a r*hadt vén k*rva hogy felb*szott engem..." Én csak pislogtam, és megjegyeztem ismerősömnek, hogy ezt nem igazán a vevők előtt kellett volna megbeszélni és főleg nem ebben a stílusban, még ha valóban így is történt az eset, mert ilyenért Ausztriában szerintem másnap már nem kéne többet befáradnia a munkahelyére. Mire Bp-en élő ismerősöm értetlenül közölte, hogy hát szegénynek biztos rossz napja volt. Amúgy rendes szokott lenni a csaj.... És nem értette, mi a probléma... Szóval azért ehhez az egészhez az is hozzájárul, hogy a magyarral is így viselkednek az üzletekben, csak valahogy rájuk van hagyva, ezért nem is vesznek vissza ebből a hozzáállásból...

sellőlány 2016.08.09. 11:36:06

@Treff Bubi: Nem, ez inkább rámutatás arra, hogy nem csak a "paraszt" magyarokra igaz tény. Lehetnek ugyan elvárások, de a tényen változtat. Ráadásul egy francia vagy olasz miért is gondolná, hogy az angolnak nagyobb a létjogosultsága az országában, mint a sajátjáé?

Jottó 2016.08.09. 12:35:37

@flash.gordon: megnyugtatlak, időm 80%ában gyalogosként közlekedem..viszont amikor zöld nekem a zebra, és a kanyarodó kocsinak is, akkor igenis szedem a lábam, mert tudom hogy ő is menni akar, és én is.. nem hiszem hogy épp a zebrán áthaladva lenne baromi fontos neteznivalóm, mint gyalogos, ugyanúgy igyekszem a normális közlekedést elősegíteni.. ugyanis ha figyelmesen elolvasnád, ezt írtam..nem pedig azt, hogy a járókeretes néni húzzon bele

tomfree 2016.08.09. 13:01:29

@Eddynka: megint csak azt tudom mondani, hogy meg kell látni a másik oldalt is. Persze nem tolerálható az illetlen vagy udvariatlan viselkedés az eladók részéről, de értsd meg egy rakás olyan frusztrált ember van, akik az eladókon vezetik le a mérgüket. Mesélhetnék általában vevőkről is. Szóval nem könnyű vidám és kedves maradni (főleg nem 100e-ért) amikor egész nap jönnek a csöves meg tolvaj meg ilyen-olyan figurák.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.08.09. 13:28:29

@Jottó: Ja. De, akik ilyenekt írnak rendszeresen oda´llnak az autójukkal a zebrától kettö centire és magasabb fordulatszámon járatott motorral noszogatják a gyalogost a szapora léptekre. Ami engem személy szerint bosszant.

Jottó 2016.08.09. 13:51:30

engem az bosszant amikor valaki másodszorra is direkt félreértelmez valamit, bár valójában csak elsőre bosszantó , másodjára inkább röhejes ..valószínűleg most is a zebra közepéről netezel és feltartod a járókeretes nénit, aki miattad nem fog időben átérni, és majd elüti őt egy dudáló terepjáró.. megértelek, egy pokémonért én is képes lennék tömegbalesetet okozni (nem)

fehérfarkas 2016.08.09. 14:57:13

@kacsa.: "Családilag és kis részben én is érintett voltam a kereskedelemben. Amikor a sokadik vevő beszélt velem úgy, mintha a hátsó feléből rántott volna elő, nem volt őszinte a mosolyom, a műmosolyt pedig vevőként nem csípem."

Az érzelmeket a vendéglátásban és a kereskedelemben félre kell tenni a vevőkkel szemben. Ugyanis nem a mosolyát és jókedvét akarjuk, hanem a pénzét. A jókedvét csak annyiban akarjuk, hogy ha minálunk jó a kedve, akkor valószínűleg többször jön hozzánk költeni a pénzét a konkurencia helyett (persze ahhoz, hogy a vevő jó kedvű legyen, ahhoz a morcos eladó helyett kedves, aranyos, mosolygós eladók kellenek). De ezt leszámítva nem j
Nézd, amikor egy eladó, pincér, pénztáros a nap végén a kasszazárást csinálja, akkor ott csak egy száraz, érzelemmentes matematikai összeg fog szerepelni, egy szám. És ennek a számnak a nagysága határozza meg az eladó/pincér/pénztáros meg a tulajdonos jókedvét is. Ezt a pénzösszeget nem érdekli, hogy mosolygós vagy bunkó vevőktől származik. Az összeg nagysága viszont igenis érdekli az eladót, pincért, pénztárost meg a tulajt is, hogy mekkora. Ugyanis, ha kevesebb mint a fenntartási költség, akkor az adott vállalkozás csődbe megy és mehetnek az alkalmazottak az utcára. Ha viszont minél nagyobb az összeg, akkor a tulajnak annál nagyobb a profitja, és az alkalmazottaknak is annál jobban tud fizuemelést meg jutalmakat adni.
És amikor az alkalmazott meglátja a számlára utalt fizetés összegét, az határozza meg, hogy mennyire lesz boldog, mert abból a fizetésből derül ki, hogy milyen életszínvonalon tud élni.

Ha nem tetszik a bunkó vevő, akkor nem kell jól kiszolgálni, viszont akkor kevesebb lesz a bevétel, és kevésbé lehet a fizuját emelni, kevesebb jutalmat lehet neki adni, mert a kevesebb bevételből a tulaj kevesebbet tud az alkalmazottaira költeni. Ilyen egyszerű ez.
Aki pedig nem tud és nem szeret az emberekkel foglalkozni, mert az emberek, a vevők nemcsak mosolygósak, hanem néha bunkók is, az ne menjen olyan munkára, ahol emberekkel kell foglalkoznia. Menjen el bányásznak, és ott nem kell emberekkel foglalkoznia. Ennyi.

fehérfarkas 2016.08.09. 14:58:15

@flash.gordon: "Elejétöl a végéig 100%-ig stimmel. :) "

:)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.08.09. 16:03:36

@fehérfarkas: "Az érzelmeket a vendéglátásban és a kereskedelemben félre kell tenni a vevőkkel szemben. " Fordítsuk le magyarra: Az vendéglátós nem lehet mogorva meg bunkó míg a vevö nyugodtan mert belöle élünk a bevétel a fontos nem az, hogy kibe hogyan törli bele a lábát. :)

" Ha viszont minél nagyobb az összeg, akkor a tulajnak annál nagyobb a profitja, és az alkalmazottaknak is annál jobban tud fizuemelést meg jutalmakat adni."

Igen, a magyar vállalkozó pont erröl híres nem pedig a fillérbaszásról. Azért van munkaeröhiány otthon." :D

kacsa. 2016.08.09. 16:23:02

@fehérfarkas: "Az érzelmeket a vendéglátásban és a kereskedelemben félre kell tenni a vevőkkel szemben."
Na látod, ez az, ami nem stimmel nekem: egyszerre mosolyogjon, de közben tegye félre az érzelmeit? Nálam a mosoly érzelem, a műmosolytól viszont a hideg kiráz. Ezért nem értem, hogy miért elvárás az eladótól a folytonos vigyorgás. A bunkóságot, undok pofát, a "sz@rok bele" mentalitást nem csípem, de ezt a "nyugaton jajj, de mosolygósak az eladók és ez milyen jó" dolgot nem vágom. Ennyi erővel egy maszkot is hordhatna.
Egyébként évek óta itt élő és dolgozó orosz embertől hallottam, hogy Magyarországon milyen mosolygósak az eladók :). Viszonyítás kérdése. Egyébként én is nagyságrendekkel több visszamosolygós eladóval találkozom, mint undokkal.

kacsa. 2016.08.09. 16:24:19

Én megtehettem, hogy olyan munkahelyre mentem, ahol nem kell minden nap idegen emberek százaival foglalkoznom, de a kereskedelembe sokan csak kényszerből mennek. Ez nem menti fel őket az undokság alól.

fehérfarkas 2016.08.09. 18:05:49

@kacsa.: "Na látod, ez az, ami nem stimmel nekem: egyszerre mosolyogjon, de közben tegye félre az érzelmeit?"

Ez egy ilyen szakma. De nemcsak ezek, hanem más hasonló szakmák is vannak. Pl. az orvos sem válogathat a betegek közül aszerint milyen a beteg hangulata és modora. Ráadásul az orvos nem is a pénzért csinálja, hanem orvosi eskü miatti kötelességből.
Akinek ez nem tetszik, az válasszon más munkát magának. Sőt, a kereskedelemben is vannak olyan munkák, ahol nem kell a vevőkkel találkozni, pl. a raktárosok, adminisztratív alkalmazottak, pénzügyis/gazdaságis alkalmazott, stb.

Javaslom menj ki egy muszlim ország óvárosi piacára, hogy ott milyenek az eladók. Mindegyik mosolyok, és el akarja adni neked az áruját, és a magánéleti problémáit egyáltalán nem érzékelteti a vevőkkel. Régen Európában is ilyenek voltak a kereskedők, amíg nem volt a szociális védőháló, nem volt kötelező minimálbér, nem volt munkanélküli segély vagy álláskeresési járadék, hanem abból kellett megélniük, amit eladtak. Ha sokat adtak el, akkor jól éltek, ha keveset, akkor meg éheztek.
Akkor nem engedhették meg maguknak azt a luxus, hogy a vevők hangulata befolyásolja őket. Ugyanis a bunkó vevő pénze pontosan annyit ér, mint a mosolygós vevőé. Aki ezt nem tudja ésszel felfogni, s nem képes e szerint kereskedni, annak nem való a kereskedelem és a vendéglátás.

kacsa. 2016.08.09. 23:08:06

@fehérfarkas: Az orvos nem válogathat, viszont nem várják el tőle, hogy folyton mosolyogjon. Hülyén is nézne ki, figyelembe véve, hogy munkájából adódóan sokszor kell kellemetlen hírt közölnie. Ez utóbbit tanítják is nekik, mármint a halálhír közlését.

A muszlim országok bazári hangulata nekem sok. A zaj, hogy belemásznak a személyes terembe és közben mindenfélét tukmálnak... akkor már inkább valamelyik normálisabb hazai piac. Ott ha valaki nagyon erőszakosan tukmál, akkor köszönök és arrébb megyek. Szeretem, ha nyugodtan van időm megnézni az árut.

fehérfarkas 2016.08.10. 04:06:02

@kacsa.:

Nemcsak bazárok vannak a muszlim országokban, hanem rendes boltok, ahol fix árak vannak és tilos az alkudozás. De a modernitás nem ölte ki a hagyományokat sem (az utcai gagyi árut tukmáló nem tradicionális, hanem modern és csak a turistás piacokon található - a turistáktól távol levőkön már nem). Európában a muszlim bazárokhoz hasonló tradícionális kereskedelem Görögországban a Thesszalónoki-i nagy piacon található. Ott még a régi tradícionális kereskedelem van. Vagy legalábbis volt, mert anno gimis koromban voltam utoljára szaloniki piacon.

chmanor (Robi) · http://www.chmanor.eu 2016.08.13. 10:29:45

Nagyon találó bejegyzés. Én 2 év mannheimi hotelezés után, múlt héten jöttem haza egy kis nyaralásra, s (remélhetőleg) októberben kezdem újra a munkát...szintén Mannheimban. Már 2 év után teljesen kívülállónak, kirekesztettnek érzem magam "itthon". A szó szoros értelmében, a trolivezetőtől kezdve a pékségben dolgozó korombeli kiszolgálón keresztül a buszon mellettem ülőig mindenki támad...borzalom ami itt folyik, s ez csak egyre rosszabb lesz. :( Pár évig különböző hotelekben itthon erősítettem a front-office részleget, s a kedvesség mégis meghozta a gyümölcsét. Érdekes nép vagyunk, amelyik a saját butaságába betegszik bele. :/

gabuschka 2016.08.13. 22:35:37

@orient: Köszönöm a hozzászólást! A bejegyzést egyébként azzal indítottam, hogy szubjektív vélemény következik, a saját tapasztalatomat írtam meg. A fenti gyűjtemény nem egy hét alatt gyűlt össze, hanem több év alatt. Természetesen nem csak rossz tapasztalatokat szedtem össze, de a fenti 5 pont valamelyike szinte mindig felbukkant, így kicsit elmélkedni akartam a miérteken. :-)

gabuschka 2016.08.13. 22:37:57

@Dr.Démonmac1: Elképzelhető, hogy ezért bosszantotta fel magát azonnal. Mindenesetre a jővőben majd csak magyarul válaszolok. :-)

gabuschka 2016.08.13. 22:40:49

@a BircaHang Média szerk.: Nem az a bosszantó, ha nem beszéli valaki a nyelvet, hanem ha annak a hiányát bunkósággal ellensúlyozza. "Kézzel-lábbal" is lehet segíteni, a vendégnek hátat fordítani nem udvarias.

gabuschka 2016.08.13. 22:45:49

@So No: Ha nem élsz ott életvitelszerűen, akkor előbb-utóbb bekövetkezik. Ez nem döntés kérdése. Kevésbé magyar sem lesz ezért senki, mert ez csak egy állapot.
Úgy lehet megelőzni, ha az embernek van lehetősége két havonta hazautazni. Ha nincs, akkor egyszerűen kimarad a napi dolgokból, így más szemmel nézi a korábbi otthonát.

2016.08.14. 22:12:51

@Etniez: "A lényeg, hogy Budapesten nem mosolyog senki, mindenki fásult. Megtört emberek tömege néz veled szembe, de ezt csak akkor veszed észre, ha huzamosabb ideig máshol vagy."

És ezt pont egy magyarnak kell elmagyarázni, hogy miért van ez így? Komolyan, ti hol éltetek az elmúlt 5-10-15 évben? :D Nem, kurvára nem okés, de tudjuk mindannyian, hogy miért van ez.

2016.08.14. 22:33:56

@fehérfarkas: "Ha viszont minél nagyobb az összeg, akkor a tulajnak annál nagyobb a profitja, és az alkalmazottaknak is annál jobban tud fizuemelést meg jutalmakat adni."

Hahaha. Álmodj királylány. :D A valóság az, hogy minél kevesebbet kapjál, és lehetőleg minél többet dolgozzál. Most kérdezem meg másodjára, ti hol éltetek v. éltek jelenleg? Mintha ufókat olvasnék. Szépen levezetted a dolgokat, én is levezetem neked akkor az én meglátásomat. A munkáltató leszarja teljes mértékben a boldogságodat. Pont. Ezen nem is érdemes elkezdeni a vitát. Főleg Mo.-n, habár nincsenek illúzióm a világ többi országát illetően se. Ott legalább már eljutottak odáig, hogyha a birkát nyírni akarják, akkor a birkát etetni is kell. Szóval a munkáltató kurvára leszarja a te boldogságodat, csak a profit számít. Egy kibaszott szám vagy a mátrixban. Legalábbis a munkahelyek többségén, itthon. Ez nem jól van így, de ez van. Nem fogsz akkor sem dupla akkora fizetést kapni, ha a bolt bevételei megduplázódnak. Egyszerűen a munkavállalók vannak jelenleg rosszabb pozícióban. Azonban -ez- nem is olyan sokára, brutálisan meg fog változni. Addigra biztos, hogy minden normálisabb, szorgalmas ember elhagyja a kereskedelmet v. a vendéglátóipart. A régiek kiöregednek, meg majd marad a selejt. De hát az életben minden okkal történik... :)

2016.08.14. 22:38:38

@flash.gordon: "Igen, a magyar vállalkozó pont erröl híres nem pedig a fillérbaszásról. Azért van munkaeröhiány otthon." :D"

A magyar vállalkozó úr (kisbetű sem adja át az undoromat) arról híres általában, hogy a munkavállalójából a szart is kipréseli, csak hogy neki meg legyen a legújabb bömbi, meg az évi 2 nyaralás. Nem baj, a munkerőhiány majd változtatni fog ezeken a dolgokon is. A kérdés, hogy amíg eljutunk odáig, lesz-e még olyan, aki hajlandó dolgozni ezeknek a söpredékeknek...

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.08.15. 17:29:55

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Kibírhatatlanul igaz. Az egyik volt melóhelyemen bejelentetek egy szép napon, hogy sem fizuemelés sem karácsonyi plusz pénz többet nem lesz. Akkor még nem volt válság és rottyon voltak munkával de azért elhitték a főnököknek, hogy pangás van. Igaz, ami igaz a vezetőséget annyira megviselte a dolog, hogy mind a három lecserélte a céges kocsiját majd felmentek két hétre síelni a Tátrába. :)

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.08.15. 20:57:02

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóembör: Pardon. Így ment. Most már a hajdani 10 főt foglalkoztató ütős kis nyomdából csak önmaga árnyéka lett. Kb. két alkalmazott van de annak sem kell minden nap bejárnia. A nagy arc meg volt a technológiai fejlesztések nem. A tulaj nem bírja felfogni, hogy kampec pedig szerintem az évvégét már nem húzzák ki. :) Hát így megy ez.

2016.08.16. 18:20:47

@flash.gordon: Jaja, ezt mesélted korábban is. Legalábbis rémlik valami. A nagy arc még sokáig meglesz máshol is, én ebben biztos vagyok. Nagyon lassan reagálnak az újkor kihívásaira alapjáraton a munkáltatók. Az érmének két oldala van. Aki legálisan akar vállalkozni Mo.-n, az vagy hülye, vagy multi. Az egész rendszer arra van felépülve, hogy adót csaljál, mert másképp nem fogsz tudni működni. Illetve annyit spórolsz a munkaerőn, amennyit csak lehet. Ez ugye nem csak a fizetéseket érinti, hanem a munkahelyi körülményeket is akár... Azt nem tudom, hogy hol lett ennyire elbaszva nálunk minden, de abban biztos vagyok, hogy a "majd jön másik" érvet már nem sokszor fogják használni az elkövetkező pár évtizedben. Szerintem még egy kivándorlási hullám, de ahhoz nagyon drasztikus életszínvonal esés fog kelleni.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2016.08.16. 18:56:57

@Philosoraptor HÁ Bokszzsák/Sztár/Megmondóember: Ja, anno a HÁ-n írtam erről a kommentekben. :) Nyilván a vállalkozónak is megvan a maga keresztje csak én nem fogom megsajnálni érte mert vállalkozni nem kötelező. Legyen 300 étterem helyett 150 a Balaton körül csak fizesse meg az embereit. Nyilván az is egy érdekes kérdés miért van ennyi járulék meg teher immárom húsz éve Magyarországon? Mert ezt vhogy egy kormány sem akarta sose reformálni.

hapsi 2016.08.17. 18:28:02

index.hu/belfold/2016/08/17/kimentek_a_szigethez_ellenorizni_a_taxisokat_tizbol_het_azonnal_megbukott/
Azoknak, akik szerint Budapest tök jó hely...
Németországban ilyen nem létezik.
Régóta olvasom a blogot, de ez az első kommentem...

2016.09.03. 21:34:57

@flash.gordon: " Nyilván az is egy érdekes kérdés miért van ennyi járulék meg teher immárom húsz éve Magyarországon? Mert ezt vhogy egy kormány sem akarta sose reformálni."

Nem is fogják., Csak "sok" bevételből lehet jótékonykodni... A politikusok eljátsszák a gondoskodó államot, az sem baj, ha az adófizetők és vállalkozások közben beledöglenek. Azért azt meg kell hagyni, hogy nem tolják túl a dolgot a jótékonykodás terén, egy kisnyugdíjas például semmivel sem él jobban, mint egy aktív kereső. Ami" ingyenes" (jó vicc) szolgáltatást nyújt az állam, annak meg olyan is a minősége. Szóval még érthető lenne ez a hatalmas elvonás, ha minden nyugdíjas normális életszínvonalon élne, minden közalkalmazott meg lenne fizetve, lennének normális utak és infrastruktúra, nem rohadnának szét az iskolák meg a kórházak. De ezzel szemben azt látjuk, hogy mindennek az ellenkezője az igaz. Egyszer jó lenne azért látni, hogy pontosan mekkora pénzek tűnnek el itthon, magánzsebekben. Habár nincsenek illúzióm. Ha pl. 1 km autópálya 4 milliárd forint, akkor valószínűleg minden téren erősen fog a ceruza... :D De amúgy lehet, hogy tényleg leszarják az emberek, hogy a szemüket is kilopják, a politikusok meg pontosan tisztában vannak azzal, hogy szinte bármit megtehetnek, mert nem lesz következmény.

2016.09.28. 17:51:35

Aki ma Magyarországon a vendéglátásban dolgozik az a maradék, akik nem beszélnek nyelveket és emiatt nem tudtak Ausztriába, Németországba vagy Angliába kimenni. Vagy a családi körülményeik miatt nem mozdulhatnak (vidéki ház, öreg szülők, gyerekek stb.).

Azzal vitatkoznék, hogy Magyarország nem olcsó. Átlag alatti nyugati fizetéssel is átlag feletti nyaralást engedhet meg magának a nyugati proli is. Egyébiránt pont ez a rákfenéje a magyarországi vendéglátásnak, hogy európai viszonylatban olcsónak kell maradnia, hogy versenyképes legyen, de pont emiatt nem tudja kiszűrni a nyugati prolikat. Legénybúcsús angol sutyerákok, cicanacis német öregasszonyok, fintorgó franciák, akik otthon konzerven élnek, Magyarországon meg előadják az igényest. Francia ismerősöm ázsiai felesége kérdezte, hogy hova mehetnek Európában, ami olcsó és jó (mert közepes árfekvésű helyre már nem futja). A nő alig makog valamit franciául, de végtelenül büszke arra, hogy francia férjet sikerült fognia és azzal eltartatja magát. És erre rettentően fel is vág. Magyarországra menjenek? Mondtam neki, hogy semmiképp, mert ezt a franciás pökhendi attitűdöt a magyarok utálják és a lakosság is túl fehér, nem éreznék ott jól magukat :P. Javasoltam neki Romániát, de csak a Kárpátokon túli részét, mondtam a nőnek, ott imádják a franciákat :) A nő ázsiai, fogalma sincs Európáról, franciául annyit tud, hogy oolala (olálá) meg hogy attention (átonszjón), de ezeket percenként előadja.

Meggyőződésem, hogy a turisták is felelősek azért, ahogy velük bánnak. Főleg Budapesten rengeteg európai proli megfordul, akik otthon a tápláléklánc legalján állnak, de amint rászabadulnak egy olcsóbb országra, rögtön megnő az arcuk.

flash.gordon · http://kulhonban.blogspot.co.at 2017.09.10. 22:32:20

@tomfree: Na én meg az ilyen szabálytalankodó autósokat szeretem, akik megmagyarázzák, hogy jó-jó a gyalogosnak van elsőbbsége de ne felejtsük el, hogy az erősebb kutya baszik. Tipikus vérmacsó, sudribunkó, prosztó, kelet-európai mentalitás.

tomfree 2017.09.13. 15:58:57

@flash.gordon: Ne essünk már át a ló túloldalára.
A kolléga ezt írta: "De ha határozottan (és ugrásra készen) lelépsz a zebrára, azért az működik. Én mindig jót nevetek, amikor felkenődnek a sofőrök emiatt a műszerfalra. "

Az, aki jót nevet azon, hogy vészfékezésre kényszeríti az autóst, azt garantálom hogy rá fog bszni mert lesz egy figyelmetlen vagy idős sofőr aki elgázolja majd.

Szerző

Címkék

18+ (1) advent (3) Albufeira (1) Algarve (1) amszterdam (1) anyós (2) asztrológia (1) babanaplo (4) babysitter (1) barat (1) bicikli (1) blog (33) brazíl (1) Brazília (4) Budapest (1) BurgEltz (1) célok (1) cipő (1) Corcovado (1) diszneb (3) Drágám (18) dsds (1) egyetem (1) egyperces (23) eljegyzés (2) emberek (2) emlékek (1) énblog (24) esküvő (4) ételek (5) étterem (2) Faro (1) felhívás (1) felolvasás (2) fesztiválok (1) filmek (2) fodrasz (1) fogyokura (3) fokhagyma (2) Frankfurt (30) frankfurt (4) gaszto (1) generációk (3) gyerekvállalás (4) halaadas (1) hetiinstagram (11) hetinsta (10) Hetinsta (1) hétköznapok (1) hotel (14) Igoat (2) INFJ (2) info (2) Instagram (2) interju (13) Introvertált (2) introvertáltkihívás (1) iroda (2) ismerkedés (1) Janikovszky (2) JanikovszkyÉva (1) játék (1) joga (2) karácsony (4) karácsonyivásár (1) kastély (1) kávézók (1) kecske (1) képek (1) kérdőiv (10) kétkeréken (1) kiállítás (2) kikicsoda (2) kínai asztrológia (1) klinika (5) kollégák (2) költözés (2) kritika (1) kultúra (5) kupi (2) lackfijanos (1) látnivalók (13) leg (12) leggings (1) levendula (1) lista (24) Lohrberg (1) Loulé (1) magyar (4) Magyarország (3) magyaros (1) meditáciò (2) meditálók (1) menüterv (1) mindennapok (4) motivációslevél (2) munka (26) munkahely (3) munkakereses (11) nászút (1) német (1) németegység (1) németek (30) Németország (47) Neuschwanstein (1) nézelődöm (18) nyaralás (12) nyelv (3) nyelviskola (2) nyelvtanulás (4) Olaszország (1) orvosnál (5) párkapcsolat (9) parkoló (1) párválasztás (7) phuket (1) Portugália (2) praktikus (1) probanap (1) programok (1) Quarteira (2) recepciósok (1) recept (3) reggeli (2) rend (1) Rio de Janeiro (1) Róma (1) sarkosvelemeny (12) Schwangau (1) Schweinehund (1) Skyline (1) sport (1) Stáblista (2) Strasbourg (1) süti (2) szálloda (2) szauna (2) személyes (5) szerelem (3) szilveszter (3) szingli (3) színház (1) szomszédok (1) szórakozás (2) sztorizgatás (7) tábor (2) TagderEinheit (1) tanulás (3) tengerpart (5) terhesség (11) tévé (3) Tihany (1) tüntetés (1) uszoda (1) útinaplók (13) vacsora (1) Valentinnap (3) városnézés (17) vásárlás (1) vendégek (13) Vipassana (2) virsli (2) vlog (2) wg (3) zene (2) Címkefelhő

Hozzászólások