Személyes blog, mindennapok és sztorizgatás. Mesék Frankfurtból.

A hotel recepciósok 7 típusa

jon-tyson-224556.jpgMiután kritikusom, az öcsém, elolvasta a Vendégekről szóló bejegyzésemet és a hozzá érkezett hozzászólásokat, meggyőzött, hogy mindenképpen írjam meg a poszt inverzét is, csak hogy a világ visszakerüljön a boldog egyensúlyba. Szóval a hotel Vendégek kitárgyalása után most a kollégákat, azaz a szállodai recepciósokat fogom DURVÁN ÁLTALÁNOSÍTVA bemutatni. Remélem mondanom sem kell, de természetesen a kedves (esetleg hotel alkalmazott) Olvasó mindig kivétel, így az alább bemutatott típusok egy része mindig csak a többiekre érvényesek.

Gondolom mindenkinek, aki járt már szállodában összegyűlt egy kis tapasztalata arról, hogy milyen is a kedves munkaerő a pult másik oldalán. Azalatt a két év alatt, amíg különböző londoni szállodák recepcióján tevékenykedtem, nem csak a vendégeket sikerült kategorizálnom, hanem a kollégáimat is. Most mielőtt még lekapsz a tíz körmömről, hogy micsoda egy alak vagyok, hogy szegény munkatársaimat is csoportosítottam, leszögezném, hogy nem száz százalékban saját forrásból dolgozom, néhány Vendég elmesélte, hogy milyen recepciósokkal futottak össze az utazásaik során.

Szóval a Hotel recepciós a szálloda arca és lelke, a szerencsés esetben rendkívül körültekintően kiválasztott munkaerő, hiszen rajta keresztül alakul ki a Vendégben az első benyomás az egész hotelről, amelyet mint tudjuk nem egyszerű megváltoztatni. Nagyon magas elvárásokat támasztanak velük szemben, mert az nem elég, hogy mindig, azaz reggel hétkor vagy este tízkor is makulátlan: külsővel, frizurával, nők esetében sminkkel, magas sarkúban órákat ácsorogva kell - a hely méretétől és a munkaerő számától függően - napi 100-150 vendéggel interakcióba kerülni; továbbá mindenkivel ugyanolyan kedvesen beszélni, az esetleges panaszokat udvariasan fogadni, és azonnal megoldani, nem mellékesen mindezt két vagy három nyelven egyforma színvonalon szolgáltatni.
Így azért talán egy kicsit megérthető - de leszögezem, hogy nem elfogadható - hogy néha még a recepciósok gyöngyének is elgurul a gyógyszere, és az is pont akkor, amikor mi állunk vele szemben.

Akkor lássuk, hogy kik is fogadnak minket manapság a szálláshelyeken, amikor megérkezünk hogy megkezdjük a jól megérdemelt pihenésünket, netán az üzleti utunkat.

1. Miss Recepció: a munkaerő általában nő, de előfordulhat férfi is ebben a kategóriában. Szereti a másodlagos nemi jellegeit hangsúlyozni, ezért minimum egy számmal kisebb egyenruhát hord, csak hogy minden pattanásig feszüljön, és olyan magas sarkakon képes órákat ácsorogni, hogy megemeled a kalapodat. Általában jóban van valamelyik főnökkel, ezért lehetséges, hogy az ő esetében a megjelenési szabályok betartása -mint szolid smink, cipősarok és ékszerek- rendkívül lazán vannak kezelve. Életcélja, hogy egy gazdagabb vendég kiemelje a pult mögül, és anyagi problémáktól mentesen éljen örökkön örökké, ezért ha tehetős Vendégnek tűnsz, akkor lesz képe veled flörtölgetni, erősen sminkelt pilláit rebegtetni, vagy rúzsos ajkait biggyesztgetni, és bármely megnyilvánulásodon sóhajtozva kacarászni. Ha esetleg a kollégád, és melletted dolgozik, akkor mivel úgy általában mindenkivel kedves, nem lesz vele konfliktusod, már amennyiben tudod tolerálni a műkörmei kopogását a billentyűzeten. Az azért elmondható, hogy a folyamatos döbbenetben telnek majd napjaid, hogy ez a jelenség vajon honnan manifesztálódott ide.

2. A Mihaszna: őt onnan ismerheted fel, hogy SOHA nem néz fel a pultból, mert ő annyira elfoglalt, még akkor sem, amikor ott állsz előtte és már szinte rálélegzel, mert inkább szépen kivárja amíg átmész a másik recepcióshoz. Ha mégis felnéz, akkor az akkor történik, amikor még csak a főbejáraton lépsz be és megindulsz a recepció felé. Ilyenkor kedvesen mosolyog, de felkapja az előtte lévő papírkupacot, és eltűnik a belső irodában egy jó 10 percre, kint hagyva téged és a többi négy vendéget a másik munkaerőre. Így ott ácsoroghatsz és izzadhatsz a kabátodban fél órát, mire valaki veled is szóba áll. Ha ő foglalkozik az esetleges panaszoddal, akár valamilyen egyszerűen megoldhatóval is -mint például az elromlott vasaló vagy hajszárító kicserélése-, akkor borítékolhatod hogy hiába nagyon kedvesen megígéri, hogy azonnal intézkedik, még legalább kétszer-háromszor kell szólnod, mire valaki méltóztatik csinálni valamit. És aztán még a recepción vannak felháborodva, hogy egy kicsit kiabálsz a pultnál.
Mint kolléga, az egyik legrosszabb típus, inkább két rúzsos maca legyen mellettem mint egy Mihaszna. Ő a felszínen nagyon kedves mindenkivel, de óránként eltűnik valamilyen ürüggyel valahova, egyedül hagyva téged az érkező, vagy távozó vendégekkel. Gondolom mondanom sem kell, mind tudjuk, hogy a recepciósok élete nem csak a szobakulcs/kártya átadásából, a hitelkártya lehúzásából vagy a panaszok kezeléséből áll. Különféle riportokat kell kitölteni, a másnap érkező vendégek foglalásait átnézni, javítani, a regisztrációs kártyák adatait összevetni a rendszer adataival, szóval egyik feladat sem nehéz, ám időigényes. Így ha mindig egyedül intézkedsz a hirtelen, vagy váratlanul felmerülő ügyekben, akkor érthető módon nem fogsz az egyéb dolgaiddal haladni, de semmi gond, mert túlórában majd mindent befejezhetsz, mialatt a Mihaszna már vígan úton van hazafelé. A típus mindemellett nagyon nyájas és kedves mindenkivel, pont ezért nagyon nehéz rábizonyítani, hogy direkt csinálja, valamint tudja, hogy mikor kell nagyon dolgozni, például ha valamelyik vezető a közelben bóklászik. Készülj, hogy amikor szóváteszed, hogy ez így nem fair, akkor majd te leszel az összeférhetetlen.

3. A recepciósok Gyöngye: Ő az, aki azokon a Stock Fotókon (előre elkészített szerzői jogdíjas képek) szerepel, amelyet a kereső kiad, ha rákeresel a recepciós szóra. Ő tényleg mindig hibátlan külsővel, (női munkaerő esetében) finom sminkkel, bájos mosollyal, tenger türelemmel fordul feléd. Amikor belépsz az ajtón, a kedves mosolya fogad, megkérdezi, milyen volt az utad, jártál-e már a városban; ha pedig visszatérő Vendég vagy, akkor biztos érdeklődik a feleséged/férjed/gyerekeid/kutyád/macskád/hörcsögöd hogyléte felől. Mindig példátlanul kedves és nyugodt, így bármilyen kérdésed van, nyíltan fordulsz majd felé, mert tudod, hogy meg fog hallgatni. Mintha egy kedves puha anyókát ötvöztek volna Miss vagy Mr Júliussal. Ha panasszal élsz, figyelmesen meghallgat, biztosít, hogy nagyon sajnálja, hogy ez előfordult, tényleg azonnal intézkedik, sőt, még egy kis gyümölcskosarat is felküld a szobádba, a kiengesztelésed végett. 
Ha ő a kollégád, vagy a főnököd, akkor ugyancsak nagyon szerencsés vagy, mert nincs olyan kérdés, amelyre ne tudná a választ, és készségesen magyaráz el bármit, akkor is, ha esetleg azt már egyszer megkérdezted. Ugyanazzal a kedves türelemmel fordul a kollégái felé, mint amellyel a Vendégeket is kezeli. Ha hibát vétesz, akkor félrehív, és a háttérben, a többieket kizárva elmagyarázza, hogy legközelebb mit csinálj máshogy.
Mindenkinek őt kívánom, ha szállodába megy! 

4. Az Utálom A Munkámat: biztos találkoztál már vele, könnyen felismerhető a méla undorról, amely jellemzően kint trónol az arcán. Mialatt foglalkozik veled, folyamatosan olyan érzésed van, hogy igazából TE vagy az oka a világfájdalmának, meg az összes többi Vendég aki belépett aznap a főbejáraton, vagy már az épületben tartózkodik. Habár mindent rendesen és szabályszerűen megcsinál, mégis viszket tőle a tenyered, mert minden mozdulatából süt az utálat, folyamatosan a szádnak beszél (nem néz a szemedbe) monoton, vontatott hangon és a mondandóját akkor is végigmondja -akár a hangja felemelése segítségével- ha esetleg kérdeznél valamit. Mosolyt akkor láthatsz csak az arcán, ha potenciált lát benned mint leendő munkaadója. Mivel mindenképpen ki akar kerülni a hotelből, lesz képe kérdezgetni, hogy kerestek-e mostanság valakit, vagy csak úgy általában nagyon érdeklődő és cserfes amikor megérkezel. Mint kolléga, nem annyira borzasztó mivel a munkáját elvégzi, inkább csak nyomasztó, hogy folyamatosan szidja a rendszert vagy panaszkodik. Senki nem szeret ilyen emberrel hosszú távon együtt dolgozni.

5. A Kioktató: vagy ahogy egy Hozzászóló nevezte, a Fölényeskedő. A típus széles skálán mozog, de az általánosságban elmondható, hogy bántóan hangosan beszél, kicsit olyan mint az egyik régi kabaréban a gyógyszerész hölgy, amikor a vásárló óvszert akart vásárolni.

Ő bizonyára hangosan felsorolja, csak hogy egyeztessen veled, hogy mit fogyasztottál a minibárból, a többi várakozó Vendég örömére és ha panaszod van, akkor roppant megértő, de olyan hangerővel beszél, hogy legszívesebben bele sem kezdtél volna a mondandódba. Némely recepciós a kategórián belül nem elég, hogy harsány, de lekezelő és pökhendi is, és igyekeznek három mondattal lerendezni a problémádat, esetleg kicsit fintorognak vagy különféle arcokat vágnak, azzal is nyomatékot adva annak, hogy mennyire nem érdekli őket, hogy mi a bajod. Például, ha esetleg panaszkodsz, hogy túl hangos a klíma a szobádban, akkor ahelyett, hogy elnézést kérne, és egyszerűen megkérné az egyik technikus munkatársát, hogy nézze már meg mi lehet a baj, elkezdi neked magyarázni, hogy az NEM LEHET, mert múlt héten ellenőrizték a légkondikat minden szobában, és egyikkel sem volt semmi probléma. Te meg pillázol, hogy akkor most kvázi azt állítja, hogy hazudsz. Továbbá úgy kezel téged, kedves Vendég, mintha az egyértelmű lenne, hogy tudnod kéne mi miért történik a hotelben, például a bejelentkezésed során. Ha elkéri a hitelkártyádat, és esetleg meg mered kérdezni, hogy mi célból, akkor ahelyett, hogy elmagyarázná, hogy ezt miért szükséges, csak annyit mond, hogy anélkül nem foglalhatod el a szobádat. És pont. Ezért nála is folyamatosan viszket a tenyered, mert alapvetően hiányzik belőle az empátia, és teljesen alkalmatlan a munkára. Mint kolléga vagy nagyon rövid ideig dolgoztok együtt, mert őt hamar kirakják a hotelből, vagy ha valamilyen csoda folytán mindig csak azokkal a vendégekkel udvariatlan akik nem emelnek panaszt, tehát ügyesen ellavíroz, és esetleg előlép műszakvezetővé, akkor ajánlom, hogy keress másik munkát. Ő az, aki a véleményét csak - a hangerejéből kifolyólag- hangosan tudja közvetíteni, többnyire roppant kínosan a vendégek és a többi kolléga előtt. Valamint ugyancsak ő az, aki ha mint Vendég tartózkodik egy szállodában, akkor mindent amit lehetséges megkritizál, és nem fél hangot adni annak, hogy bezzeg náluk ez nem így van.

6. A Nyuszi: szegénykét szinte megsajnálod, mert olyan kis ártatlan, és sérülékeny. Mégis, többnyire idegesít, mert annyira halkan beszél, hogy be kell hajolj a pultba, hogy értsd mit szeretne. Valószínű, hogy az önbizalom teljes hiányát próbálja a halk beszéddel leplezni, főleg mert egy-egy panaszos eset kapcsán képes öltözőben sírni, mert a Vendég csúnyán ráncolta a homlokát. Sokszor lassú is, nem látja át a problémádat gyorsan, így megoldást sem tud rá azonnal ajánlani. Te meg várhatsz, amíg megbeszéli a többi kollégával, hogy mi történt, és közösen próbálnak megoldást találni. (ez természetesen összetett, bonyolultabb probléma esetén normális, de a Nyuszi a legkisebb probléma esetén sem mer önállóan intézkedni). Mint kolléga, mivel kedves a természete és mindent lelkiismeretesen megcsinál, kellemes társaság, de csak akkor van esélye a frontvonalon maradni, ha egy jó vezető foglalkozik egy kicsit vele, és gyakorolják, hogy hogyan lehet magabiztosabb. Más esetben érdemesebb a háttérben maradnia.

7. A Láthatatlan: ő nem azért láthatatlan, mert nincs a pultban, hanem mert annyira semmilyen, hogy ha másnap megkérdeznék, hogy egyáltalán férfi vagy nő adta oda a szobád kulcsát, talán arra sem emlékeznél. Nem kifejezetten kedves, de nem is udvariatlan, megcsinálja amit nagyon muszáj, de nem erőlteti meg magát, hogy megkérdezze segíthet-e még valamiben, vagy nem is javasol programokat, éttermeket magától. Kinézetre is rá szokták mondani, hogy "egy tucat tizenkettő" tehát kicsi az esélye, hogy mély nyomokat hagy benned. Én személy szerint csak mint kolléga találkoztam ezzel a típussal, de be kellett vennem a felsorolásba, mert sok Vendég nem is emlékszik a recepciósora, így lehet számukra nem is érthető a fenti felsorolás. Mint kolléga is felejthető, többnyire nem szocializálódik, bejön, dolgozik, majd hazamegy. Ha a hotel nagy hangsúlyt fektet a szolgáltatás színvonalára, akkor őt el szokták küldeni tréningre, hogy megtanulja hogyan kell kedvesebbnek, érdeklődőbbnek lennie. 

Biztos felmerült benned, hogy én hová sorolom magamat. Sokat gondolkodtam rajta, és talán majdnem mindegyik típusba. A pályafutásom elején, amikor még igyekeztem az angol nyelvet magasabb szinten elsajátítani, és az összes lehetséges akcentust megérteni, akkor mint egy Nyuszi, idegesítően halkan beszéltem, nehogy meghallják, ha hibát vétek. Továbbá, néha biztos én is láthatatlan voltam, mert mondjuk fáradtan mentem dolgozni, és örültem, ha azt megcsináltam amit nagyon muszáj, de nem erőltettem meg magam, hogy proaktív legyek. Talán szerényen mondhatom, hogy a recepciósok Gyöngye is voltam, mivel a Kollégáimmal és a Vendégekkel is mindig nagyon udvariasan és tisztelettudóan beszéltem és szívesen érdeklődtem a hogylétük felől. Bár a rakoncátlan hullámos hajamról azt hiszem senki nem készítene Stockfotót.

Ha esetleg kihagytam valakit a felsorolásból, szóljatok.

 

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, ha tetszett a bejegyzés és a blog, csatlakozz a Facebook oldalamhoz is!  

Kép: Jon Tyson on Unsplash

 

A bejegyzés trackback címe:

https://frankfurtimesek.blog.hu/api/trackback/id/tr727147469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.02.09. 19:21:22

Csókolom:-)
Jöttem, olvastam, beajánlottam.

Mert tetszett, nagyon. Mert méltó párja A hotelvendégek hét típusa posztnak. Mert ügyesen bánsz a szavakkal és finom humorod olyan élvezetessé teszi a bejegyzéseidet.
Gratulálok, tiszta szívből, hajrá Gabuschka!:-)

aki mást mond az hazudik (törölt) 2015.02.10. 02:13:32

A pinabubus recepcios kimaradt. Magyarorszagon gyogyszallokban, thermal hotelekben, Torokorszagban, Horvatorszagban gyakorlatilag mindenhol megtalalhato. Mindig ferfi, perszehogy.
O nem arra var, hogy valaki kiemelje a pult mogul es luxus eletet elhessen (mint a noi recepciosok, stewardessek es mas picsaskodasbol elok nagy resze), hanem csak egyszeruen le akar varrni annyi oregecskedo noi vendeget, amennyit csak lehet. Nemet, angol es mas hanyatlo nyugati orszagokbol erkezo elvalt vagy elhidegult, de ferfuk penztarcaja felett rendrlkezo nagysagos asszonyok elonyben. Nem baj az se, ha a vendeg holgy mellere tetovalt pillango mar kicsit amorf, megnyult, hogy lenott a hajfestes, hogy toka van es szarkalabak.
Persze pincerben es pultos fiuban is van ilyen tipus. Ok ugy gondoljak, ha mar csapnivalo a fizetes, akkor legalabb leesik nekik heti egy ingyen muff. Meg ha az anyjuk is lehetne korst tekintve. Persze szivesen tosznanak fiatal csajokat is, de azok nem allnak szoba veluk. Maradnak a nemet nagymamak :)

ne vada 2015.02.10. 06:13:26

A legeslegrosszabb a NAKA. Mármint a recepciósNAK A férje, apja, apósa, nagybátyja stb. Őket rángatják be éjszakára a panziók vagy kisebb hotelek recepciósai. Ha este tíz után érsz vissza a szállásra, a halál fia vagy, amiért megzavarod az alvását/meccsnézését. De még mindig jobban jársz, mint az, aki kilenckor ugyan már a szállodában van, de esetleg még szeretne egyet sétálni/cigizni a kertben vagy a parkban. Egyszerűen nem enged ki: belülről bezárja a házat. Egészen elképesztő! :D Nem írom meg, melyik városban történt, mert szerintem az az egyetlen panzió abban a városban.
Amúgy általában 2-es, 3-as és 6-os típusúakkal hozott össze a sors.

Behajtó70 2015.02.10. 06:43:50

Úgy érzem egyvalakiről szól a cikk (a kioktatóról), a többi csak szómenés, körítés, hogy ne legyen feltűnő az az egy. Kiírtad magadból, nem baj az.

nemszólokmégegyszer 2015.02.10. 09:39:12

"Bár a rakoncátlan hullámos hajamról azt hiszem senki nem készítene Stockfotót." Én nem hinném, hogy akadály lenne egy gyöngy típusba tartozó recepcióstól. Mindig is utáltam a külső jegyek /nem a külsőségek!/ alapján történő besorolást, főleg nőknél. Pl.: nekem nagyon göndör, túl lapos a haja, széles a szája, nagy a füle, nagy az orra, stb. Persze van amit nem szabad elkövetni, túlzott smink, műszempilla, túlhúzott szemzug, óriási műkarom, túlszedett vagy eltüntetett és máshová újrarajzolt szemöldök, liternyi parfüm, stb. Ezt Te még jobban tudod. Csak míg a recepcióst "ráncba szedi" a főnöke, vagy a kollégái /nehezen képzelek egy komoly helyet, ahol szemöldök, orr vagy száj piercingért ne szólnának/, VENDÉGGEL ugyanezt nem lehet megtenni, mert az muzsikáltathat, aki fizet. És ők ezt halálosan komolyan is veszik. Írhatnál arról is, hogyan távoznak e vendégek a szálláshelyről. Mert, hogy a törölköző az alapból jár otthonra, az tuti, de hallottam már a lapostévétől kezdve a távkapcsolón át minbárig sok mindent. Egyébként megint derűsen, jól írtál. A magas csajok problémái posztod óta meg akartam kérdezni: ültél már kispolszkiban vagy minimorrisban? :-)))

beebite 2015.02.10. 10:08:00

Kimaradt a Robot. Komolyan a legeslegrosszabb: amikor látod rajta, hogy nem is ember.. android. Gépiesen odaadja a papírt, a kártyát, úgy darálja a szöveget, mint egy beszédszintetizátor, egylevegővel a wifit a reggelit a szaunát a kaszinót. Sokszor kicsit halkra van hangolva, ha van egy hangosabb vendég a lobbiban, akkor szinte keresem rajta a hangerőszabályozót... Brrr. inkább legyen cicamica, csak ne ilyen.

Sledger · http://krikett.blog.hu/ 2015.02.10. 12:57:02

Az egyes kategóriának akkora rutinja van, hogy az első pillanat alatt leveszi, hogy ki a 1) potenciális áldozat 2) ki az, aki csak annak akar látszani, de nincs elég fedezet a hitelkártyáján a high maintenance costokra 3) ki a csóró kelet-európai, aki céges hitelkártyával vagánykodik.

Próbálok igazán negatív recepcióssal kapcsolatos élményre visszaemlékezni, de nincs ilyenem.

calvin&hobbes 2015.02.10. 13:48:55

Hahh azt hiszem mindegyik kategoriaval talalkoztam rovid hoteles palyafutasom alatt :) Vendegkent pedig eddig nem sok negativ tapasztalatom volt.
De egyet meg hozzatennek, leginkabb a kollegak szempontjabol:
a Mindenteltolo-remalom. Amikor minden egyes alkalommal fel kell utana "takaritani". Amikor ugy el van a draga, hogy elfelejtkezik a telefonrol es van kepe shift valtaskor azt mondani, hogy minden hihetetlen csendes volt es lelep aztan rajossz, hogy tulajdonkeppen csak elfelejtette a felvenni a hangerot a telefonon es van 25 hanguzeneted/es az inboxot sem csekkolta, tehat felgyult ugy 25 email ott is amivel NEKED kell megbirkozni... Vagy gondolkodas nelkul elcserel szobakat nem nezve hogy kinek lett lefoglalva az a szoba aztan amikor te csekkolod be az illetot csak nezel ki a fejedbol mert a kert lakosztalyban mar van valaki... Esetleg olyan dolgokat iger meg amiket nem feltetlen lehet teljesiteni, de akkor mar nincs ott amikor ezt el kell magyaraznod a meglepett/duhos vendegnek, vagy eppen messzirol belepofazik a kozted es a vendeg kozott zajlo beszelgetesbe, osztva az eszt de nem tudja mirol van szo mert csak az utolso mondatokat csipte el, es ennek eredmenyekeppen nem kicsit osszezavarja a vendeget... majd mikor fogcsikorgatva ramosolyogsz, hogy felreerti a szituaciot akkor artatlanul mosolyogva felrantja a vallat es elsomfordal te meg ott vagy es probalod menteni a menthetot....
Nem mondom hogy egeszseges kaland egy ilyen tipus mellett dolgozni... Amellett hogy stresszgutat kap az ember lyanya meg gyilkos hajlamokat is kifejleszt...

Valóság nevű unokahúgotok 2015.02.10. 14:55:33

Miss Recivel én is találkoztam, nő létemre. Egy nagy projektünk külföldi megbeszélésre érkeztünk nagyfőnökömmel, egy szláv EU-tagállamba. Missreci valahogy arra következtetett, hogy Nagyfőnök pajtás a faterom lehet és élénken elkezdett érdeklődni nálam, hogy van-e nője "a papámnak"? Mivel tényleg egy pillanat alatt látni lehetett szegényen, hogy mire megy ki a kérdezősködés, egy hirtelen ötlettől sugallva azt mondtam neki:
- Tudja, én nem a lánya vagyok, hanem a segédje. Ő a híres kofferos gyilkos és épp az olyan nőkre utazik, mint maga!

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.10. 15:14:30

A képmutatót kihagytad, aki nagyon (sőt túl) kedves a vendéggel, a munka társait meg hátba döfi. Lekezelő és fellényeskedő velük szemben. A főnökségnek meg akkor is képes nyalni ha az ajtó zárva van.

gabuschka 2015.02.10. 17:05:17

@Petra01: Szia Petra! Köszönöm szépen! Úgy látom most nem került fel, de talán nem is baj, ha most csak ilyen családias körben beszélgetünk a témában. :-) Köszi a szép szavakat is (húhh ez olyan pátoszos) és meg kell jegyeznem, hogy ha dicsérni kell, akkor te sem fukarkodsz a szavakkal. :)

gabuschka 2015.02.10. 17:09:30

@aki mást mond az hazudik: Ezen besírtam!! :-D Pinabubus.. :-DDD
Én nem találkoztam ezzel a típussal egyáltalán, de most, hogy írtad, már tudom kire gondolsz. Még Egyiptomban is vannak hasonló csillogó fekete szemű kísérő fiúcskák. De én azt hittem, hogy csurran-cseppen valami jatt a légyott után, és nem csak a numera kedvéért boldogítják a szépasszonyokat. Azért ez így szomorú, hogy ennyire mindegy.

gabuschka 2015.02.10. 17:12:27

@ne vada: Szerencsére velük nem találkoztam még, de jól leírtad, el tudom képzelni, mennyire idegesítő lehet. Én ezért szeretek vagy hostelbe, vagy minimum 4 csillagosba menni, mert a kettő között vannak ezek a fura hotelek, ahol valami tuti nem klappol. Téged pl bezártak. :-) Mintha gyerektáborban felügyelne..

gabuschka 2015.02.10. 17:18:11

@Behajtó70: Szia, nagyon érdekes amit írtál, mert én meg pont a Kioktatónál éreztem, hogy nem fogtam meg jól a karakter, és nem lesz egyértelmű, hogy kiről beszélek. De ezek szerint mégis sikerült. :-) A Vendéges posztban kiforrottabb minden típus, mert nem túlzok, ha kb. 50 000 emberből alakult ki a hét csoport. Recepcióssal munka, utazás révén is összesen legfeljebb 40-50 emberrel találkoztam, nehezebben szedtem össze a karaktereket. Látod, más Hozzászólók csípőből hozzátettek még egy-két típust!
Köszi a hozzászólást!

gabuschka 2015.02.10. 17:20:02

@UdjanMineck: tudod mennyire ijesztő ez a kép laptopon megnyitva???!!! :-D Mint kolléga vagy recepciós volt hozzá szerencséd? :-)

gabuschka 2015.02.10. 17:29:56

@nemszólokmégegyszer: Szia, örülök, hogy megint benéztél! :-) A rakoncátlan hajat azért írtam bele, mert egyszer az egyik teljesítményértékeléses beszélgetésemen az akkori főnökömmel megtudtam, hogy minden hipi-szupi velem, a recepciósok gyöngye vagyok, ám a hajam néha nem áll elég feszesen hátrasimítva. Hm. Akinek nem egyenes a haja, annak még kivasalva is lesz egy két kósza hullámos hajszála itt-ott a fején, főleg x óra munka után. Szóval mivel csak ezt bírták felhozni hibának, onnantól kezdve annyi hajlakkot fújtam a hajamra, hogy kopogni lehetett vele. Ezért írtam, hogy nem raknak majd Stockfotóra. :-)

Hogy mit visznek el a hotelekből, abban nem leszek kompetens, mert ahhoz kellene valaki, aki a "Housekeepingen" dolgozik, hozzánk nem sok eset jutott el. Ha esetleg valaki vendégposztban meg szeretné írni, csak szóljon, vagy linkelje be a saját blogját. :-)

Kispolskiban talán egyszer gyerekként ültem, Miniben azt hiszem még egyáltalán nem. Kissé provokatív a kérdésed, miért akartad tudni? :-P :-D

gabuschka 2015.02.10. 17:32:00

@beebite: Szia! Én arra írtam, hogy ilyen, aki egyben a munkáját is utálja, de igazad van, lehet tényleg, hogy csak egy robot! Amúgy igen, nagyon lehangoló, olyan amikor legszívesebben sarkon fordulnál, és máshol keresnél szállást. :-S

gabuschka 2015.02.10. 17:34:04

@Sledger: Szia, örülök, hogy ismét benéztél! Saját tapasztalatból mondod?

Amúgy lehet a láthatatlanokkal futottál össze. :)

gabuschka 2015.02.10. 17:51:57

@calvin&hobbes: Szia, köszi a típust, jól leírtad, mert bennem is megindultak az indulatok. Nekem ezek a remek tulajdonságok nem egy emberben egyesültek, hanem kettőben az egyik volt a hanyag, nem figyel, trehány, lenyúlja a másnak beígért szobámat; a másik meg a mindenbe belepofázó. Hát igen, szép emlékek. :-)

gabuschka 2015.02.10. 18:03:44

@Valóság nevű unokahúgotok: Hát nem lacafacázott a kislány sokat! :-) Mit válaszolt erre amúgy??

gabuschka 2015.02.10. 18:05:25

@the.man: Szia, örülök, hogy megint benéztél! Nekem ez a típus a Kioktató volt, mert igen, ő azt is tudta, hogy hogyan nyaljon felfelé és rúgjon lefelé. :-S

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.10. 19:40:35

@gabuschka: Tény hogy nagyon kioktatóan tudta elmondani, milyen fasza is ő igazából és hogyan oldotta meg egykézel a szupernehezebb problémákat is.

UdjanMineck 2015.02.10. 20:29:50

@gabuschka: jaja, elhiszem! :D
Ajánlom a filmet is, súlyos, de egy más perspektívába helyezve kifejezetten vicces:

www.mozicsillag.cc/movie_show.php?id=5763#.VNpcEuZQOYA

Egyedül nézd meg, online fenn van. :-)

nemszólokmégegyszer 2015.02.11. 15:13:18

@gabuschka: Semmi provokatív. Csak egyszerűen kíváncsi voltam rá. :Tudod, magas ember/nő kispolszki. Érdekes párosítás. De tényleg eccerűen csak érdekelt volna. Remélem nincs harag a kérdésért, csak úgy adta magát a kérdés. Egyébként rendszeresen olvaslak, és többé nem lesz ilyen provokatív kérdésem. :-)

Sledger · http://krikett.blog.hu/ 2015.02.11. 15:35:49

@gabuschka: aaját tapasztalat, no meg a velem utazók is ilyesmiket tapasztaltak. Főleg Oroszországban, de nem utazom arrafelé, így ezt nem tudom megerősíteni :)

gabuschka 2015.02.11. 19:48:49

@UdjanMineck: Nem tudom megnyitni, mert vírusosnak látja a gépem az oldalt.
:-S De igazából az kizárt, hogy én egyedül olyan filmet nézek meg, amelyben ilyen fejű szereplő van. :-)

gabuschka 2015.02.11. 19:53:14

@nemszólokmégegyszer: dehogy haragszom, kérdezz bármit, ha nem tetszik majd úgy csinálok, mintha nem olvastam volna. ;-) Köszönöm, hogy olvasod amiket írok, remélem a jövőben is tetszeni fog.

@Sledger: érdekes, hogy az én miss-em is orosz volt. :-)

UdjanMineck 2015.02.11. 20:05:03

@gabuschka: oké, te tudod! De maradandó élményt okozna, garantálom.

Sledger · http://krikett.blog.hu/ 2015.02.12. 09:41:11

@gabuschka: cégen belül axiómaként van kezelve, hogy akik agglegényként orosz kiküldetésre mennek (2-3 év), azok asszonnyal térnek haza.

gabuschka 2015.02.12. 18:37:20

@Sledger: Feleség biznisz :-) Érdekes, és nekem aktuális, mert épp ebben a témában alkotok.

Szerző

Címkék

18+ (1) advent (3) Albufeira (1) Algarve (1) amszterdam (1) anyós (2) asztrológia (1) babanaplo (4) babysitter (1) barat (1) bicikli (1) blog (33) brazíl (1) Brazília (4) Budapest (1) BurgEltz (1) célok (1) cipő (1) Corcovado (1) diszneb (3) Drágám (18) dsds (1) egyetem (1) egyperces (23) eljegyzés (2) emberek (2) emlékek (1) énblog (24) esküvő (4) ételek (5) étterem (2) Faro (1) felhívás (1) felolvasás (2) fesztiválok (1) filmek (2) fodrasz (1) fogyokura (3) fokhagyma (2) Frankfurt (30) frankfurt (4) gaszto (1) generációk (3) gyerekvállalás (4) halaadas (1) hetiinstagram (11) hetinsta (10) Hetinsta (1) hétköznapok (1) hotel (14) Igoat (2) INFJ (2) info (2) Instagram (2) interju (13) Introvertált (2) introvertáltkihívás (1) iroda (2) ismerkedés (1) Janikovszky (2) JanikovszkyÉva (1) játék (1) joga (2) karácsony (4) karácsonyivásár (1) kastély (1) kávézók (1) kecske (1) képek (1) kérdőiv (10) kétkeréken (1) kiállítás (2) kikicsoda (2) kínai asztrológia (1) klinika (5) kollégák (2) költözés (2) kritika (1) kultúra (5) kupi (2) lackfijanos (1) látnivalók (13) leg (12) leggings (1) levendula (1) lista (24) Lohrberg (1) Loulé (1) magyar (4) Magyarország (3) magyaros (1) meditáciò (2) meditálók (1) menüterv (1) mindennapok (4) motivációslevél (2) munka (26) munkahely (3) munkakereses (11) nászút (1) német (1) németegység (1) németek (30) Németország (47) Neuschwanstein (1) nézelődöm (18) nyaralás (12) nyelv (3) nyelviskola (2) nyelvtanulás (4) Olaszország (1) orvosnál (5) párkapcsolat (9) parkoló (1) párválasztás (7) phuket (1) Portugália (2) praktikus (1) probanap (1) programok (1) Quarteira (2) recepciósok (1) recept (3) reggeli (2) rend (1) Rio de Janeiro (1) Róma (1) sarkosvelemeny (12) Schwangau (1) Schweinehund (1) Skyline (1) sport (1) Stáblista (2) Strasbourg (1) süti (2) szálloda (2) szauna (2) személyes (5) szerelem (3) szilveszter (3) szingli (3) színház (1) szomszédok (1) szórakozás (2) sztorizgatás (7) tábor (2) TagderEinheit (1) tanulás (3) tengerpart (5) terhesség (11) tévé (3) Tihany (1) tüntetés (1) uszoda (1) útinaplók (13) vacsora (1) Valentinnap (3) városnézés (17) vásárlás (1) vendégek (13) Vipassana (2) virsli (2) vlog (2) wg (3) zene (2) Címkefelhő

Hozzászólások