Frankfurti mesék

A hotel vendégek hét típusa - illetve hogyan csináljuk ki a recepcióst

A hotel vendégek hét típusa - illetve hogyan csináljuk ki a recepcióst

By: gabuschka 2015. február 02.

hotel-blogger-240110.jpgMielőtt áttettem a székhelyemet Németországba, két évig élveztem London vendégszeretetét. Pontosabban én szolgáltattam a brit vendégszeretetet magyarként, mint ahogy azt tette a többi lengyel, lett vagy észt bevándorló is. Hogy ennek mennyire örültek az angolok, az talán megérne egy külön bejegyzést, de most nincs hangulatom negatív dolgokról írni. Nem mellesleg én sem láttam még senkit sem ugrálni örömében a Magyarországra betelepült kínaiak láttán.

A blogírást Angliában kezdtem el, a saját életem egyszerűsítése érdekében, hiszen így megúsztam a "Szia, mi van veled?" tartalmú üzenetekre való 15 különböző válasz gyártását, mindenki, aki érdeklődött ismerte a blogom címét és nyomon követhette az életem alakulását, és csak a nagyon személyes témákról beszéltünk emailben vagy skypon. A szállodaiparba és vendéglátásba is itt kóstoltam bele, nyelvtanulás szempontjából az egyik legszerencsésebb foglalkozás.
Jaj, de most látom csak, hogy még mindig a bevezetőnél járok, amely még csak nem is kapcsolódik szorosan a témámhoz, -bevezető írást vállalok jutányos áron, cím a szerkesztőségben- tehát a lényeg, hogy Angliában a recepción dolgoztam két különböző hotelláncnál is, így az ott töltött bő két év alatt rengeteg vendéggel találkoztam, és sikerült egy kis csinos összeállítást készítenem a vendégtípusokról. Anno már írtam hasonló bejegyzést, így azt egy picit leporoltam, az emlékeimet felfrissítettem, kicsit toldoztam-foldoztam, hiszen az új ország újabb élményeket adott, és most a vadonat új verziót a nyájas Olvasó rendelkezésére bocsátom.

Tehát, a Vendég.  A Vendéget szeretjük, mert ha nem lenne, akkor nem lenne hotel, és akkor nem lenne munkánk sem. A kapcsolatuk úgy aránylik a recepciósokéhoz, mint Tom -é Jerry-éhez, ahol talán mondanom sem kell, hogy a recepciós a Tom, azaz mindegy hogyan alakul a történet, ő szívja meg.

 

Néhány hete amerikaiasan nevezve cross-training-en (na ezt hogy hívják magyarul, mert gondolom nem kereszt tréningnek) vettem részt a hotelünk recepcióján, amely keretében minden kedves alkalmazott évente egyszer köteles az általa választott hotelrészlegen nyolc órát eltölteni, és mélyebb ismereteket szerezni annak működéséről, ezzel is elősegítve a hotel felépítésének, és az egyes részlegek összekapcsolódásának komplexebb megértését. Én megnyertem a recepciót, ahol tulajdonképpen nyolc órát elácsorogtam, nézegettem a vendégeket, adogattam nekik térképeket és hallgattam a kollégákat. Sajnos semmilyen extrém típus nem tette tiszteletét, ám arra jó volt, hogy felidézzem a korábbi éveket. Lássuk szerény gyűjtőmunkám eredményét, kik is fordulnak meg manapság egy hotelban:

1. Az Ingyenélő: ez a fajta, aki a legolcsóbb szobát foglalja reggeli nélkül, ám utánanéz pontosan, hogy milyen extra szolgáltatások vagy kisebb ajándékok érhetők el a hotelben (pl: welcome-csoki, bor, virágszirom stb) és utána van bőr a képén kunyerálni. Általában jópofizik veled, azt remélve, hogy majd adsz neki mindenfélét. Megérkezik, köszönés után rögtön megkérdezi, hogy kaphatna-e egy kategóriával jobb szobát, természetesen ingyen, mert amúgy évforduló/barátnő szülinapja van. Ha esetleg nem tudsz neki adni, akkor sem adja fel, és tovább kérdezget, hogy jó, de akkor, mit tudnánk csinálni, hogy emlékezetesebbé tegyük a pihenésüket (mondjuk rátok nyitni este). Amikor megemlíted, hogy a hotelben elérhetőek különféle csomagajánlatok mint például Valentin-nap csomag (amely keretében szép szobában, reggelivel, üveg pezsgővel meg eperrel, és egy páros masszázzsal ünnepelhetnek) kedvező áron, akkor a "Jajóköszinem" jön, és a: "De-de legalább akkor egy reggelit nem adnánk?" A legjobb, amikor férfi csinálja ezt és a barátnője meg ott áll mellette. Én elsüllyednék a járólap alá, ha a barátom a recepciósnak kuncsorogna egy reggeliért. Természetesen mindezekből legfeljebb a jobb szobát tudják kiharcolni ha éppen nincs tele a hotel, és szólok, hogy azt is CSAK akkor ha kedvesek a recepcióssal.

2. A Láthatatlan: ő a kedvenc típusom, általában a normális emberek tartoznak ide, akik tudják miért fizetettek, azt szeretnék is megkapni, és amennyiben a meleg víz folyik a zuhanyban, van internet és tiszta szoba fogadja őket, akkor szépen bejelentkeznek, a hitelkártyájuk működik, felmennek a szobába, és ott csücsülnek amíg ki nem jelentkeznek, nem szórakoztatnak változatos hülyeségekkel. Néha láthatóvá válnak, mert ha esetleg bármilyen problémájuk akadna az ott-tartózkodásuk alatt, akkor arról udvariasan, személyeskedéstől és káromkodástól mentesen informálják a recepcióst, és türelmesen megvárják amíg a probléma megoldódik. Szerencsére azért ők vannak többségben, mert ha minden második vendég problémás lenne, akkor valószínű, hogy az összes recepciós fejbe lőtte volna már magát. Londonban a német vendégek zöme tartozott ebbe a kategóriába, ezért sem volt nehéz meghoznom a döntést, hogy átköltözzek ide. Bár hozzá kell tennem, hogy a vendégeink 90 százalékát bankárok tették ki, akik a céges hitelkártyájukkal a munkaadójuk kontójára tartózkodtak a hotelben, így gondolom nagyjából tettek arra magasról, hogy mi mennyibe kerül, és kuncsorogniuk sem kellett semmiért.

3. A Primadonna: A név ne tévesszen meg, több férfival találkoztam ebben a kategóriában mint nővel. Ő nagyon kedves, ameddig MINDEN úgy van, ahogy ő akarja, de például ha elkéred a hitelkártyája adatait fizetési garancia gyanánt a bejelentkezési folyamat alatt, akkor nyivákol, hogy ő már körbeutazta a világot és millió szállodában szállt meg, és még SOHA, de soha nem kérték a kártyáját (bizonyára sok olyan szálloda van, ahol mindenféle fizetési garancia nélkül átadják a szobakulcsot, és megbíznak minden egyes vendégben, hogy szépen megjelennek majd a recepción amikor a fizetésre kerül sor). Egy jó 15 perces huzavonára lehet számítani a típussal, amely végén úgyis oda fogja adni a kártyáját, amennyiben nem szeretne az utcán aludni. Nos miután az első meccset lejátszottuk, mindkét fél leizzadt és elfáradt, jön máris a következő, ugyanis emberünk szeretné -érthető módon- a szobáját megkapni. Azt ugye mindenki tudja, hogy minden szálláshelyre délután lehet bejelentkezni, többnyire három vagy négy óra után, mivel délelőtt még az előző vendég heverészik az ágyon. Ezt mindenki tudja, kivéve a Primadonna, aki megérkezik reggel kilenckor, és KÖVETELI a szobáját, mert olyan nincs hogy nincs egy nyomorult szabad szoba sem az egész épületben. Amikor elmondod neki, hogy nyugodtan hagyja itt a csomagjait, és menjen el várost nézni, ebédelni, mert mire visszajön már valószínű, hogy lesz szabad szobánk, akkor lilásvörös fejjel tíz centire az arcodtól ismerteti, hogy neki ahhoz nincs kedve.
Őszintén megmondom, hogy a nagyobb és drága szállodaláncok nem szívóznak a vendéggel, ha van szabad szoba, akkor odaadják akár reggel hétkor is, de van olyan, hogy egyszerűen nincs semmi elérhető, mert ha van is üres, akkor azt meg ki kell takarítani. És nem elfelejtendő, hogy az én ismereteim szerint, ha előre tudjuk, hogy nagyon korán érkezünk majd meg, akkor lehet azt a szobát korai érkezésre bizonyos összegű felárért foglalni, és nem a recepcióst felkoncolni. Sajnos a Primadonnák könnyen áthajlanak az Ingyenélő típusba is, így marad az üvöltés.

4. A Kedvesnek tűnik de Tirpák: Ez a típus tulajdonképpen egy kifejlett, ivarérett Primadonna, mondhatjuk, hogy a következő fejlődési szint a Troll-Skálán. Remekül rejtőzködik a  kedvesség mögé, így nem is derül ki elsőre, hogy kivel van dolgunk. Ő vagy a bejelentkezésnél normális, de aztán balhézik minden miatt, vagy mint egy Primadonna, már a megérkezés alkalmával próbára teszi a kedves személyzetet, és mosolyogva beleköt minden lehetséges dologba, csak azért, hogy utólag egy 10 kilométeres panaszlistát írhasson. Hogyaszongya: ha rendelt vacsorát, akkor a rizs túl kevés volt, vagy a hús túl nagy, vagy túl meleg van a szobában, vagy túl hideg, a szobája nem volt már reggel kilenckor kitakarítva, a szomszéd szobában horkoltak, várnia kellett a liftre, stb. Ezzel esetleg elérheti azt, hogy a következő látogatása alkalmával mindent féláron, vagy ingyen kap majd meg a kiengesztelése érdekében. Azonban néha mohóvá válnak, mert lehet, egyszer vagy maximum kétszer kiharcolnak maguknak tejben-vajban fürösztést, ám sokan nem tudják hol a határ, sportot űznek a panasztételből, már a csempe színét is szóvá teszik és panasszal élnek miatta, vagy hogy nem tudták kipihenni magukat, mert a tapéta színe izgatta a vegetatív rendszerüket. Így ők könnyen szembesülhetnek azzal a különös esettel, hogy bármikor próbálnak szállást foglalni az adott hotelben, soha nem lesz szabad szoba. Van ez így. 

5.  A Bizniszmen avagy A Fontos Ember: pontosabban a magának fontos ember, mert gondolom egy kis pondró, akit az asszony egrecíroz otthon, ezért neki, csak hogy a világ ismét balanszba kerüljön, a pénztárosokat, recepciósokat, takarítókat és egyéb -szerinte- a táplálékláncban alatta lévő egyedeket kell szadiznia. Megérkezik, köszönés helyett a nevét böffenti neked, ha esetleg a becsekkolás fél percnél tovább tart, akkor már látványosan topog, az óráját nézi, hümmög, sóhajtozik, cöcög, a kártyáját amikor elkéred szinte hozzád vágja, amikor informálni akarod a hotelről, a szemét forgatja, hogy már volt itt, hagyjam békén, adjam oda a kulcsát, neki erre NINCS ideje. Na ezeknek kellene egy önkiszolgáló automata, menjen azt jelentkezzen be egyedül, de szerintem nekik kell a materiál amit szadizhatnak, hiába úgy csinálnak, mintha felesleges lennél.

6. A Bizniszmen-nél már csak egy rosszabb van, a Bizniszvumen, avagy A Fontos Asszony. A fajta a teljes érettségét olyan 40 éves korára éri el, de már előtte is mutatja majdnem az összes ismertetőjegyét: a türelem és jó modor hiányát remekül ellensúlyozza kicsattanó  magabiztossággal, így mindig mindent jobban tud, és amúgy meg örülj, hogy foglalkozhattál vele és átadhatod neki a szobája kulcsát. Megérkezik a parfümje, majd pár perccel később a gazdatest is drága ruhákba bújtatva, ékszerekkel feldíszítve, frissen fodrászolt hajjal ékesítve. A telefonnal a fülén, hiszen neki egy szabad pillanata sincsen, leb@ssza a Gucci (vagy egyéb drága női státuszszimbólum) táskáját a pultra, egy pillanatra rádemeli picit talán túlságosan is erősre sminkelt szemeit (jaj az a műszempilla sem kellett volna) és odaveti a nevét. Ilyenkor a legjobb ha azonnal megérted akármilyen kacifántos német, svéd, vagy szláv neve van mert amúgy ha megkéred, hogy volna-e olyan nagyon kedves és megismételné a nevét, akkor sóhajt, beleszól a telefonba, hogy "Várj már egy pillanatot, mert be kell csekkolnom a szállodába", majd elemeli a kagylót a fukszoktól megnyúlt fülcimpájától és megismétli, így akkor már legalább be tudod azonosítani a listából. Ám olyan is van, hogy még akkor sem, mert vannak emberek, akiknek két vezetéknevük, meg három keresztnevük van (tényleg, ez nem vicc). Csak hogy egy példát mondjak, tegyük fel, hogy az asszonyt Szabó Kovács Erzsébet Erika Júliának hívják, amelyből ő rendszerint csak annyit használ, hogy Szabó Erika, így neked azt mondja, hogy ő Szabó és be szeretne jelenkezni. Te keresed és keresed a listán, ám hiába, mert -bár ez a története eme pillanatában még titok- az utazási ügynökség Kovács Júlia néven csinálta Bizniszvumenünknek a  a foglalást. Nos ilyenkor megkéred hogy adja már oda az útlevelét vagy mutasson már valami foglalási visszaigazolást, mert a kettőből valamelyik segítségével azért már mindenkit be lehet azonosítani, főleg mert a foglalási szám az mindig csak ugyanaz lehet, a 3 az nekem is és neked is három. Ilyenkor látványosan elkezdenek kotorászni a táskájukban és mindent kipakolnak a pultra, közben leteszik a telefont hogy "Várj visszahívlak, mert komolyan nem hiszed el, de már 10 perce itt állok és nem képesek a szobámat odaadni", és akkor szépen előkerül az összes Estée Lauder meg Lancome szemránckrém, arckrém (éjszakai és nappali), rúzs, alapozó, hajkefe, Ipad, Ipod, Macbook, pénztárca, magazin és irattárca, már csak a halott német katona hiányzik, és akkor végre megtalálja az útlevelét, amiben látod, hogy száz neve van, de nem is lényeges, mert az első versenyszámot sikeresen teljesítettétek, megtaláltad a listán. Szépen odaadod neki a regisztrációs lapját, hogy töltse kifele, addig meg megnézed meddig marad, mennyit fizet, van e reggeli vagy internet a szobaárban satöbbi, mert rendes recepciós mindezekről informálja a vendéget. Itt is érvényes a piros sapka meg a nyuszika esete, amely szerint ha nincs reggeli akkor az a baj, mert HOGY VAN AZ, hogy ennyit fizet és még egy kávét sem kaphat reggel, ha meg van reggeli, akkor neki az nem kell, mert neki olyan nagyon speciális diétája van, amit egy hotel sem képes biztosítani, úgyhogy vonjam le az árból (ilyenkor szívesen mondanám nekik, hogy nem a török bazárban vagyunk kedves, itt nem lehet alkudozni).
Tulajdonképpen felesleges ennek a típusnak bármit is magyarázni, mert nem hallja meg, de el kell mondani, hogy a reggeli nem befolyásolja az árat mert jár ehhez a szobatípushoz, és ezt foglalták neki. De. neki. akkor. sem. kell. (akkor ne edd meg bameg) és nem akarja, hogy ezért bárki, akár a cége is fizessen. Ilyenkor kedves recepciós elnézést kér a kellemetlenségért, de sajnos nem áll módjában megváltoztatni. Majd a Fontos Asszony elkezd puffogni, és fenyegetőzni, hogy majd panasz emailt fog írni, és soha, de soha többé nem jön ide. Ritkán, de ez a típus is tovább tudja fejleszteni magát a Tirpák szintre.

7. Extrém: egy eset van, amit a recepciós pultban nehezen bírtam anno tolerálni, mégpedig a transzvesztiták. Én toleráns embernek tartom magam, az egy dolog, hogy nem csinálok belőlük viccet, de nem is engedem, hogy körülöttem bántsák a melegeket, vagy bárkit aki más. És tényleg nem azzal van a bajom, hogy beöltöznek - de tényleg, mert mindenki úgy él ahogy szeretne- mert ha a londoni Soho-ban láttam őket, akkor nem zaklatott fel az eset, de amikor úgy vasárnap dél magasságában, mutáló kisfiú hangon, full prosti sminkben, koktélruhában és parókában megjelennek a recepciós pultnál, akkor nekem mindig a Gálvölgyi jutott eszembe, és alig bírtam a röhögést visszatartani. Amikor te tudod, hogy ő tudja, hogy te tudod, hogy ő amúgy férfi. Ezeket az eseteket, tényleg komoly tortúraként éltem meg, mert NEM lehet a Vendég képébe röhögni, főleg miközben a városnézési lehetőségekről informálod. Én legtöbbször nagyon erősen arra összpontosítottam, hogy két NŐ áll előttem és próbáltam a mozgó ádámcsutkát nem észrevenni.

Ha esetleg nem említettem volna, ez a kis gyűjtemény az én kis szubjektív véleményemet tükrözi, nem állítom, hogy minden Vendég idegesítő. 

Köszönöm, hogy benéztél hozzám, ha tetszett a bejegyzés és a blog, csatlakozz a Facebook oldalamhoz is!

 

Kép:hotel blogger on Unsplash

 

 

103 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://frankfurtimesek.blog.hu/api/trackback/id/tr57121439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

gabuschka 2015.02.03. 14:19:05

@Petra01: Ó hát irulok-pirulok!! Nagyon köszönöm, olyan szépet írtál! És még a Csillagod is vagyok, hát, jujj!! :) Érdekes, hogy ezt a bejegyzést nem volt nehéz megírni, mert a karakterekkel anno napi kapcsolatban voltam, így mindössze le kellett írnom, hogy mivel szórakoztattak. :)

A címlapra ajánlásért meg külön köszönet, kíváncsi vagyok felkerül-e. :-*

gabuschka 2015.02.03. 14:26:13

@nemszólokmégegyszer: Nagyon örülök, hogy tetszett, köszönöm a hozzászólásodat!! Én azt mondom, hogy a vendéglátásra, ügyfélkezelésre születni kell. Muszáj, hogy aki ezzel foglalkozik szeresse úgy általában az embereket, mert a Vendég is olyan, mint a gyerek, "kiszagolja", ha valaki utálja őket. Persze emellett mivel a recepciós is ember, néha nehezen viseli el őket, meg néha valahogy egy napra gyűlik össze az összes idegesítő típus.
Én szeretek nagyon emberek között lenni, ám a vendéglátás minden szépsége mellett együtt jár egy össze-vissza beosztással, ezért szeretnék mostmár váltani.
És amúgy jól látod, általában a recepciós áll a rossz oldalon. :)

gabuschka 2015.02.03. 14:28:27

@Micellás Zsizell: Az esélyeimen lendített egyet Petra. :) Meglátjuk, a "halott német katona" és hasonló kifejezések a Nagymamám aranyköpései közül valók, azt hiszem lassan elkezdem őket feljegyezni, remekül illeszkednek a blogomba. :)

Comment.Elek 2015.02.03. 15:25:45

Szia Gabuschka,

Tetszik az iras, de el nem tudom kepzelni, milyen hotel termel ki ennyi tirpak vendeget. :) Eleg sokat jarok "feletek" uzleti utazokent, de eddig a pult mindket oldalan kulturalt viselkedest lattam.

Sledger · http://krikett.blog.hu/ 2015.02.03. 15:25:45

Van szerencsém elég sok időt eltölteni hotelekben, ahogy fogalmaztál a munkaadóm kontójára. Én sosem balhézom, ha valami atomszar, akkor legközelebb nem foglalok oda.

Viszont nagyon sok kollégám valamiért feljogosítva érzi magát, hogy csesztesse a recepcióst, akivel szemben fölényben érzi magát. Teszik ezt farokméregetésből, vagy ahogy írtad extrákat sajtoljanak ki. Többen addig balhéznak, amíg kibuliznak egy-két ajándékestét az executive lounge-ban, esetleg extra pontokat a loyalty programban. Valamiért a kolléganők a nagy mesterei a cápázásnak és a panaszkodásnak. Olyan még nem volt, hogy kolléganőnek megfelelt volna a hotel és ne kötött volna bele valamibe, amit a végén a recepcióson próbált leverni. A legjobb, hogy a legtöbbször ők azok, akik a legmélyebbről jönnek. Asperius nihil est humili, cum surgit in altum. Ahogy a rómaiak mondták.

Néha azokon röhögök magamban, akik azért keménykednek, hogy villantsanak a segghülye nőjüknek, hogy bizonyítsák ők mennyire macsók.

2015.02.03. 16:06:07

@Micellás Zsizell: végre egy igazán színes, vicces, érdekes poszt a sok parttalan nyafogás után:-) én megmondtam előre...:-)

2015.02.03. 16:07:11

@gabuschka: felkerült, ez nem volt vitás, szinte oda kívánkozott.

Kyria 2015.02.03. 16:13:07

Nagyokat nevettem és el tudom képzelni - sajnos - hogy jók a jellemzések. Velünk is történtek már vicces esetek, Bormio-ban mikor felértünk a szobába, pontosan a nappali közepén hevert a porszívó. Így visszakocogtunk a recepcióra és előadtuk a "problémát". Szegény a fejére csapott és nagyon mentegetőzött, de mivel a takarítás már nyilvánvalóan készen volt, feljött velünk és elvitte.
A másik ilyen emlékezetes Aosta-ban volt, míg élek nem felejtem el a hotelt (Le Charaban), esküszöm, valami műkedvelő festő lehetett a tulajdonos. A mi szobánkban különböző színű disznók ékesítették a falat (még le is fényképeztük a művet, oly rendkívüli volt).
Igazából recepcióssal vagy szállodában rossz élményem még nem volt szerencsére, igaz, már régóta a booking-ot használom és az ott leírt értékelések sokat segítenek.

élhetetlen 2015.02.03. 16:23:49

Na, most akkor én, mint vendég panaszkodok kicsit a szállodákra, recepciósokra. (Írhatnám a blogomba is, de azt a kutya sem olvassa). Nyomoronc vagyok, egyedül szoktam nyaralni, ráadásul gyáva is vagyok, úgyhogy a nagy kalandok helyett társasutakra szoktam befizetni, ami azt jelenti, hogy úgy negyven szobát foglalt le a csoport. Mondjuk félpanzió, de lehet all in is, az egyágyas felár, gondolom, úgy jön ki a kétágyas szobára, hogy azért nem eszem két reggelit, két vacsorát, csak egy ágyneműt kell mosatni, tehát olcsóbb, mint a két személyre fizetett összeg. Ettől függetlenül, még soha nem fordult elő, hogy kapásból rendes szobát kaptam volna. Udvarra néző a konyha felett, tűzfalra néző, stb. És ezután reggel a recepciós „macerálása”. Az empátia teljes hiánya. Ha elmegy egy huszonéves pár a tengerhez, majdnem mindegy, hogy hova néz az ablakuk, mert fél éjszaka az utcán vannak, utána meg egymással foglalkoznak, és alszanak. Nekem viszont az lenne este tíz után a szórakozás, hogy nézem az utca forgatagát, vagy a tengert, vagy bármit, ami nem egy tűzfal. Ezt hogy nem látja át egy szállodás, recepciós sem?

ttrgnsz 2015.02.03. 16:44:53

"A hotelvendégek hét típusa, avagy hogyan csináljuk ki a recepcióst?"

A lehetőségek határtalanok.

fda 2015.02.03. 16:52:50

Szórakoztató lehet recepciósnak lenni.
Milyen dögunalom lenne egyébként, ha csak úgy mindenki elkérné és megkapná a kulcsát :-)

eyr750 2015.02.03. 17:07:48

A "kushadnak"-nál hagytam abba az olvasást. Bunkó.

wiener 2015.02.03. 17:08:31

szerintem aki ilyennek látja a vendégeket az nem alkalmas arra, hogy vendéglátos legyen, keressen más munkát, olyat ahol nem kell megfelelnie egy fizető vendégnek

Micellás Zsizell 2015.02.03. 17:18:09

@Comment.Elek: humorizált :) és találóan :)
@Petra01: igen, jól láttad
én ismét csak azokat nem értem, akik nem tudnak egy ilyen helyes kis írást humorosan felfogni
@gabuschka: jól teszed :) egy időben én is figyeltem a vicces mondásaikra

Elmondom én milyen vendég vagyok :D
Én szeretek egyedül utazni, egyszerű hotelben megszállni és a plusz pénzt amit megspórolok pl egy easy hotelben, azt programokra költeni. Ja és pofátlanul korán érkezem, a legelső járattal, mindig kérem a korai szobát, de még sosem volt olyan, h ne lett volna kész, amikorra mentem. Ja és nem hagyok magam után disznóólat a szobában :D És általában a recepción is kedvesen, ha a vendég is úgy indít, incidenst talán nem is láttam még, velem sem történt. Máris menni akarok újra nyaralni :D

Micellás Zsizell 2015.02.03. 17:21:27

@élhetetlen: Attól még nem vagy nyomoronc, h egyedül utazol. Én pl szeretek egyedül utazni. Sokkal jobb mint arra várni, kit tudsz elrángatni magaddal, vagy alkalmazkodni a hülyeségeikhez. Amikor egyedül nyaraltam sosem volt negatív élményem, együtt nyaraláskor viszont mindig van valami incidens :D eltévedés, én jobban tudom, de én tudom jobban.. :D

bruno0621 2015.02.03. 17:24:32

@wiener: Szerintem a posztíró azért látja ilyennek az említett vendégeket, mert ilyenek. Mint írja, nem minden vendég ilyen - de ezek jellegzetes vendégtípusok. Továbbmegyek: feltehetőleg az "ilyenekkel" is udvariasan, tisztelettudóan bánik, azaz nagyon is alkalmas erre a feladatra, de attól még a véleménye megvan róluk, melyet nagyon szórakoztató formában megosztott itt velünk.

Egészen biztosan fel lehet állítani hasonló listát szállodai alkalmazott típusokról is (fölényes, kioktató, lusta, szerencsétlen, stb.), de itt nem ez a téma.

micsoda? 2015.02.03. 17:38:24

Szerintem az plusz adomány, ha látjuk a másik ember tőlünk eltérő, vagy magunkban nem észrevett, tulajdonságokat. Nem véletlen az a mondás a humoristáknál, hogy a "téma az utcán hever" Roppant szórakoztató tud lenni, persze ha nem vagyunk morózus hangulatban. Egyszemélyes női ruha üzletben eladóként, esetenként besegítek. Hát az is megérne egy mesét/misét.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.03. 17:56:56

Lehetek őszinte? Ritka nagy parasztnak tűnsz a posztod alapján.
Ebből a típusból szám.tech. boltost ismerek párat. Előadják, milyen seggfejek a vásárlók, de közben kiáll a kapanyél a szájukból.
Nem vitatom, hogy vannak a felsorolt típusokba sorolható szállodai vendégek, de ahhoz, hogy így kategorizáld őket... na inkább no comment.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.03. 17:58:14

@bruno0621: szerintem a posztoló ilyen, nem a vendégek.

élhetetlen 2015.02.03. 18:15:14

@Micellás Zsizell: Kedves vagy, a nyomoroncot megelőzési célzattal írtam, hogy ne írják sokan azt, hogy aki társasútra fizet be, az nyomoronc, Igen egyedül jobban szeretek nyaralni, az elmentem valakivel esetnél pedig tényleg voltak komoly gondok. Az egyedül nyaralásnál az egyetlen negatívum nekem ez, az elsődleges szobakiosztás volt. Másnap reggel, vagy azt követően mindig megoldódott, de miért kell ez a műsor? Most mesélek, ha belefér. Szicília, a csoport nem azt a szállodát kapta, ez benne van az utazási feltételekben, ezt lehet. Hegytető, busz visz le a strandra, közel, távol semmi. Szoba, (előre felkészülök a szokásos egyágyas szivatásra), elhúzom a függönyt, a légkondi beton gépházára nézek. Recepció, semmit nem tudnak tenni, reggel tízkor jön a tulaj, vele beszéljem meg. A többiek reggel a busszal a strandra, én várok a recepciónál, kérdezik, hát mondom miért. Befut a tulaj, és azt mondta, hogy négyezer forintnyi összegért, (nem napi, hanem egész hétre) kapok másik szobát. Húsz négyzetméter tengerre néző terasz, totál luxus, ott válogattam a kavicsaimat. Aztán pár nap múlva az egyik útitárs megkérdezte, hogy hol volt a szobám. Mellettük. Ő azt mondta, hogy de hát egy hétig ki lehet bírni. Én meg nem szívesen fizetek ki százezreket azért, hogy kibírjam. Egyébként az utazási irodákat durván büntetném az ilyen dolgok miatt, hogy az Etna az utolsó nap délelőttjén, és ha rossz idő van, akkor bukta, akkor is ha az egészre ezért fizettél be. Hogy nem az elejére szervezik a hétnek, azaz nincs esőnap.

Comment.Elek 2015.02.03. 18:16:18

@pythonozok: Nezd, a vendegek is kategorizalnak, csak nalunk van objektiv meroszam: nem azt mondom, hogy ez a szalloda hitvany lebuj, hanem hogy ket csillagos, es maris el tudod helyezni a polcon. Mivel az alkalmazottaknak ez nem adatik meg, elvegre nincs hivatalos vendegminosites, marad az egyedi kategorizalas, annak meg ez egesz jo. Lehet, hogy nem pontos, de szorakoztato.

apaarpi 2015.02.03. 18:21:10

@eyr750: Ezek szerint nem vagy tisztában vele, hányféle jelentése van, a blogíró szerintem ezt itt egyáltalán nem bántóan használta.

apaarpi 2015.02.03. 18:23:38

@wiener: Úgy vélem, hogy abszolút alkalmas lehet, attól még véleménye van, ha szabad. Ha alkalmatlan lenne, nem tudná az egészet ilyen szórakoztató módon leírni.

Te melyik csoportba is tartozol? :)

apaarpi 2015.02.03. 18:26:03

@pythonozok: Újabb érintett, aki magára ismert egy ritka őszinte pillanatában, és utána visszahány a posztolóra :)

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.02.03. 18:29:37

@apaarpi: prolikám! Ahogy a fajtársad itt írt a vendégekről ("normális a szobában kushad"), az bőven elég, hogy egy kapitális seggfejnek tartsam.

apaarpi 2015.02.03. 18:30:20

@élhetetlen:
"Nekem viszont az lenne este tíz után a szórakozás, hogy nézem az utca forgatagát, vagy a tengert, vagy bármit, ami nem egy tűzfal. Ezt hogy nem látja át egy szállodás, recepciós sem? "

Abszolút jogos, szerintem eszükbe sem jut, megmondom őszintén, és sem gondoltam eddig erre.
Igaz, nem vagyok recepciós :)

Ha szólsz érte, általában segítenek?

Micellás Zsizell 2015.02.03. 18:31:25

@élhetetlen: Márpedig ez talpraesett dolog, aki meg otthon sír-rí ahelyett, h ki merne mozdulni, az inkább nyomoronc. Megértem a Szicíliai esetet, egyébként sok élményed mesélnivalód van - ez össze se hasonlítható az otthonülőkkel - szóval Szicília - igen, bár kellemetlen, de jól tetted, h megkérdezted, van-e lehetőség, mivel volt, jó, h átmentél a másik szobába. Az ilyen szobákat én sem engedném kiadni, de nyilván nekik minél több bevétel kell, esetleg azt adhatnák valami piti áron és akkor akinek megéri, az kifizeti. Különben amit említettem: easyhotel. Én mindig ablaktalanban szállok meg, nem zavar egy hétig, mert a városnézés miatt megyek. De mondjuk egy Szicíliánál én sem szívesen laktam volna ott, ahova először besoroltak. Nyilván az egész programszervezésnek anyagi vonzata van, ráfogják az időre ha elmarad, gyere még egyszer alapon. Hát talán ezért jobb a szabadprogram és önálló nyaralás. Annyit ücsörgök a Hyde parkban amennyit csak akarok :D

Micellás Zsizell 2015.02.03. 18:34:56

@Comment.Elek: és saját tapasztalatból írta, humorosan, a teljesség igénye nélkül, nincs ezzel semmi gond :)

apaarpi 2015.02.03. 18:35:36

@pythonozok:

" prolikám! Ahogy a fajtársad"

Köszönöm, ezzel mindent elmondtál, örülök, hogy megismerhettelek.
Ha megengeded, én nem használnék jelzőt rád, megtetted magad.

Ettől persze még amit pl. a számtech. boltosokról - gondolom saját tapasztalat alapján - írtál, lehet jogos, de úgy érzem, itt nem lógott ki a posztoló szájából kapanyél, ahogy fogalmaztál (bár én ezt a kifejezést nem szeretem).

További szép estét!

apaarpi 2015.02.03. 18:38:32

@Micellás Zsizell:

Abszolút egyetértek.
Nem azért, mert én is így csinálom - eleve családdal nyaralok -, de megértem mindkettőtök szempontjait.

élhetetlen 2015.02.03. 18:42:27

@pythonozok: Biztosan vannak ilyen vendégek, És biztosan vannak nem megfelelő kiszolgálók, kicsit off, de a hozzászólásodról. IT, nagy cég, bővítették a szolgáltatást, felvettek 8 újonnan végzett mérnököt, elég volt egy vezérkos, hogy kialakuljon az a hozzáállás, hogy a felhasználó hülye, mert még azt sem tudja. Csak azt nem értették , hogy a felhasználó a saját szakmáját tudja, mi csak technikával támogatjuk. Én voltam az egyetlen az újonnan kialakult csapatban, aki még tudta azt, hogy, ha egy titkárnőnek beszorul a papír, és nem mer hozzányúlni, akkor le kell menni segíteni, mert neki ez csak annyit jelent, hogy nem működik az izé. Hát, hülyének minősítettek, aztán léptem is. Nem a cégtől, csak a területről.

Micellás Zsizell 2015.02.03. 18:49:59

@apaarpi: köszönöm :) én amikor aktuális pasival nyaraltam a mindent jobban tudni akarok miatt volt gond, ha barátnőkkel akkor jaj nyifinyafi ésatöbbi, én egyedül még sosem csalódtam a nyaralásban - természetesen családdal ideális de ha nem minden ideális is lehet törekedni, h jól érezze magát az ember otthon nyígás helyett :)

Trisi · www.alphawing.hu 2015.02.03. 19:00:01

A fentiek után én még megemlíteném a "szakmabelit" is. Ugyanis ha egy hotelben dolgozó kellőképpen felkentnek érzi magát akkor mások cseszegetését a végtelenségig képes fokozni. Saját szememmel láttam amikor a társaságomban lévő öt személy ( nők és férfiak ) akik a vendéglátásban dolgoznak szénné szivatják a szállásadó alkalmazottak mindegyikét. Például a hogy áll a nyakkendője meg nem elég meleg a kaja, meg nem így terítünk és kinek adják először az ebédet, kicsi az adag, nem jól forgatta a tányért, a szoba kicsi, a szoba nem olyan mint gondolta, a törölköző milyen hajtogatva meg kifordítva meg kimosva meg nem kimosva és a víz nedves és ráz is ha belenyúlunk a konnektorba és még ezernyi kötekedéssel. Égett a képem miattuk és előre bocsánatot kértem a recepcicától....szegény majdnem sírt annyira köcsögök voltak vele.
Innentől inkább mentem a sátorba, de velük soha sehova! :)

élhetetlen 2015.02.03. 19:00:02

@apaarpi: Igen, lemegyek reggel, elmagyarázom, és vagy aznap, vagy másnap megoldják, de elment egy, vagy két este. A gond az, hogy eszükbe sem jut.

Comment.Elek 2015.02.03. 19:02:07

@élhetetlen: Nekem sem jutna eszembe, mivel a szobat alvasra hasznalom. nyaralashoz meg eleve tengerre nezot foglalok. Honnan tudna a hotel alkalmazottja, hogy Te nezegetni akarsz? :)

gabuschka 2015.02.03. 19:20:45

@Comment.Elek: Szia kedves Comment Elek, örülök, hogy benéztél. :-) Nagyon ritkán hangosak a vendégek, kellemes modorban elcsevegve is lehet nehéz pillanatokat szerezni. :)

gabuschka 2015.02.03. 19:26:10

@Kyria: Szia Kyria, szívesen megnézném a disznókkal díszített falakat. :-)))) Örülök, hogy nem nagyon volt rossz tapasztalatod a szállodákban, mert akármennyire is elővigyázatos egy hotel, mindig adódhat valami gikszer a Vendég rovására, és ilyenkor a jó munkaerő mindent megtesz, hol elsimítsa a problémát. Köszi a hsz-t!

élhetetlen 2015.02.03. 19:28:01

@Comment.Elek:
Na, veled nincs miről beszélni, például az empátiáról. Amiről előbb írtam. A csak alvásra használod magánügy, a többit nem érted. Esetleg olvass vissza egy kicsit, nem arról van szó, hogy én nézegetni akarok, hanem bármelyik egyedül lévő, magányos ember nézegetni szeretne, ha nem tud egész éjszakákat végig bóklászni. Szerinted ezt miért nem láthatja át egy hotel? „Honnan tudna a hotel alkalmazottja, hogy Te nezegetni akarsz? :)” Nem tudja , mert olyan hülye, mint te vagy. Ennyi.

gabuschka 2015.02.03. 19:31:19

@Sledger: Szia, találó a mondás! ;-)
Vendégként én is rossz tapasztalat esetén egyszerűen nem megyek ugyanabba a hotelbe, nem vagyok a panaszkodós típus.
Igazából a bejegyzésemben csak találgattam, hogy ki miért lehet olyan amilyen, ezért a Te magyarázatodon jót nevettem. :)

apaarpi 2015.02.03. 19:41:51

@gabuschka:

"Vendégként én is rossz tapasztalat esetén egyszerűen nem megyek ugyanabba a hotelbe, nem vagyok a panaszkodós típus. "

Hasonlóan vagyok ezzel, egyetlen komolyabb kivétel volt, kb. 13 éve, amikor egy tengerparti szállodában a recepción visszakérdeztek, hogy mi a bajom a csótányokkal, hiszen döglöttek? Mindezt 3 (akkor még) kisgyermekkel, és 2 idős szülővel. Utána csodálkoztak, hogy nem fogadom el a felajánlott 2 legjobb - valóban - fekvésű szobájuk kulcsát a hátralévő 10 napra, hanem ragaszkodom a szállodacseréhez.

gabuschka 2015.02.03. 19:44:44

@élhetetlen: Szia, nagyon örülök, hogy ismét benéztél (amúgy én nagyon jót szórakoztam a denevéres bejegyzéseden, remélem nem haragszol. Persze sajnáltalak, de vicces volt a szitu).
Csak hogy szakmázzak egy kicsit, és ellássalak jó tanáccsal, bár konkrétan nem kérted, így remélem nem haragszol meg. Szóval, egy-egy szoba kategórián belül vannak jobb és rosszabb szobák is, mert mondjuk az egyik a kukákra és a parkolóra néz, a másik meg a tengerre. Természetesen mindenki tengerre néző szobát szeretne, amely kérést - amennyiben a hotel tele van- mindenkinek lehetetlen teljesíteni. Mivel a recepciós is ember, a kisebb ellenállás felé szeret haladni. Azaz pont ez miatt sajnos néha azok kapják a jobb szobákat, akik a nagyobb balhét csinálják. Én azt tanácsolom, hogy a legközelebbi foglalásnál írd a kommentekhez, vagy mondd az utazási ügynöknek, hogy neked mindenképpen tengerre/tóra/stb néző szoba kell, mert mondjuk nagyon rossz alvó vagy, és muszáj csendes szobát kapnod. A lényeg, hogy találj ki valamit, írd le, és megérkezéskor mondd el még egyszer a recepciósnak. Mondhatod, hogy akár vársz is egy kicsit, de neked ez nagyon-nagyon fontos. A lényeg, hogy kommunikáld, hogy mit szeretnél, mert sajnos kitalálni senki nem fogja.

gabuschka 2015.02.03. 19:53:16

@wiener: Szerintem bármilyen munkakörben, ahol emberekkel dolgozik valaki, előbb-utóbb akaratlanul is elkezdi kategorizálni a vendégeket/vevőket/ügyfeleket. Ezt természetesen a jó munkaerő nem érzékelteti az adott vendéggel, de attól függetlenül tudja, hogy éppen kivel van dolga. Sajnálom, hogy nem voltam elég világos, ebben a bejegyzésben igyekeztem a humoros oldaláról bemutatni ezt a világot.

gabuschka 2015.02.03. 19:56:07

@bruno0621: Remek hozzászólás (védőbeszéd), be kell valljam, jobban megfogalmaztad amit gondolok, mint ahogy én meg tudtam volna. :-) Köszönöm szépen!

gabuschka 2015.02.03. 20:02:03

@micsoda?: Szia, örülök a hozzászólásodnak, és jót mosolyogtam, hogy vajon milyen szituációk lehetnek a te munkahelyeden. :) Nyugodtan megoszthatsz párat, vagyunk itt néhányan akik még értik a viccet.

élhetetlen 2015.02.03. 20:15:45

@gabuschka: Ja, a denevérek, még anyám sem sajnált, azt kérdezte, miért nem etettem meg. Persze, nem haragszom. Miért is? Jó lenne az ötleted, hogy írjam meg, mondjam el, de mikor becsődül 40, 60 ember, akkor a recepciós erre nem figyel. Az alap, sajnos az, hogy egyágyas feláras, annak jó egy akármi, és ez az, amit nem értek, nem helyeslek. „megérkezéskor mondd el még egyszer a recepciósnak”, te is tudod, hogy képtelenség, mikor megpróbál kiosztani negyven kulcsot, hogy beszélj vele, ez nem megy. A kiosztási elveket a vezetésnek kéne eldönteni, pl. empátia alapján, de ez nem fog összejönni, tehát csak jártatom a betűket (számat).

gabuschka 2015.02.03. 20:20:02

@pythonozok: Persze, hogy lehetsz őszinte, tisztában vagyok vele, hogyha nyilvános blogot vezetek és sok ember olvassa el a bejegyzésemet, azzal egyben vállalom, hogy arról különböző vélemények születnek majd.
A kategóriák gyártásához kapcsolódva el kell mondanom, hogy azokban a szállodákban, ahol nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy minden vendég elégedetten távozzon, ott bizony különböző vendég kategóriákat készítenek a trénerek, hogy felkészítsék a munkaerőt arra, hogyan kell kedvesen és udvariasan az egyes típusok panaszait kezelni. Természetesen az ő kategóriáik nem annyira szókimondóak mint az enyémek.

Sajnálom, hogy nem volt egyértelmű, hogy a poszt célja leginkább a könnyed szórakoztatás volt.

gabuschka 2015.02.03. 20:31:38

@apaarpi: Szia kedves Apaarpi! Köszönöm, a hozzászólásaidat, és hogy azt kommunikáltad a védelmemre, amit én is gondoltam, megnyugtató látni, hogy neked teljesen világos volt, hogy mi volt a célom ezzel a kis szösszenettel. :-)

Ez a csótányos sztori meg.. :-D Ilyet nem lehet senkinek sem válaszolni. Itt nekem is leszakadt volna a redőny, és elkezdtem volna tüzet okádni. Vannak olyan extrém esetek, amikor muszáj dolgokat szóvá tenni.
Örülök, hogy benéztél!

gabuschka 2015.02.03. 20:38:12

@élhetetlen: ÁÁ mostmár tudom mire gondolsz, igen a csoportos érkezéskor általában a szobákat már az érkezés előtt kiosztják. Próbálj meg az utazási irodával beszélni, mert ők tudnak az érkezést megelőzően egy emailt írni, hogy kedves recepció, kérném, hogy Frau Élhetetlen nevű utasunknak egy ilyen meg ilyen szobát jelöljenek ki.
Azt meg hidd el neked, hogy ahány ember, annyi igény, ott nem is tudnék kategóriákat kialakítani. Egy egyik szerelmes párnak mindegy hova néz a szobája, a másiknak nem. Az egyik egyedül utazónak pedig csendes szoba kell, a másiknak meg városra néző, mert nem akar a csendben kuksolni. :-)

gabuschka 2015.02.03. 20:41:45

@fda: Amúgy igen. :) Én szerettem ezt a munkát, csak néha, összejött mindenfajta élmény egy napra, és azt nehéz tolerálni.

gabuschka 2015.02.03. 20:44:47

@Comment.Elek: Ezt remekül megfogalmaztad. :-)

gabuschka 2015.02.03. 20:48:38

@Micellás Zsizell: Örülök, hogy jó tapasztalataid voltak/vannak az utazásaid alkalmavál. Biztosan a kedvességed miatt futsz bele te is jó tapasztalatokba, és problémamentes ott-tartózkodásokba. Én egyszer nyaraltam egyedül, sok előnye volt, mint például, hogy mindig az történt amit én akartam, de nekem két nap után hiányzott, hogy beszéljek valakihez, mivel nem vagyok az az idegenekkel simán barátkozós típus. Viszont remekül tudtam a gondolataimat rendezni. Köszi, a sok jó hsz-t!!

gabuschka 2015.02.03. 20:59:35

@Trisi: Szia Trisi, örülök, hogy benéztél. És amúgy teljesen igazad van, ez lehetne a nyolcadik kategória. Velem is történt hasonló, a mi hotelünk éttermében vacsoráztunk a kollégáimmal és a párjainkkal. Olyan csapatépítő féle összeröffenés volt. Az egyik kollégám másik hotelben dolgozó felesége a levest küldte vissza azzal, hogy ez ehetetlen, és nem is kér mást, mert neki elment az étvágya. Mindezt abban a hotelben, ahol a férje dolgozik, és akinek a kollégái főzték a vacsorát. Hát nekem égett a fejem, főleg, mert más is rendelt belőle, és neki semmi baja nem volt vele.
Talán az szakmai ártalom, hogy az ember összehasonlítgat egy kicsit, csak sokan itt is elkövetik azt a hibát, hogy más szemében a szálkát..
Kíváncsi lennék, hogy vajon ők tényleg annyira hibátlanok-e. :-)

gregg71 2015.02.03. 21:25:58

Nagyon jó írás, élvezettel olvastam. :)

Luighi 2015.02.04. 09:38:01

"halott német katona" én a "máig harcoló német alakulat"-ként ismerem

A hotel ahol dolgozol "patinás" vagy modern? Én az utóbbiakat preferálom inkább.

szib 2015.02.04. 10:42:54

A te vendégeid hozzánk járnak könyvtárba, felismertem őket. Ráadásul hozzánk telefonálni is lehet, ha valami hasfájása van, viszont úgy könnyebb elintézni őket. Hagyom, hogy a saját költségére hosszan mondja, reklamáljon, pufogjon, fenyegetőzzön, aztán közlöm vele, hogy sajnos le kell tennem, mert már hosszú a sor előttem.

Comment.Elek 2015.02.04. 10:45:07

@élhetetlen: "Nem tudja , mert olyan hülye, mint te vagy. Ennyi."

Hallottad mar a mondast, hogy "Kerj, es megadatik"? Ahogy Gabuschka is ramutatott, ne vard el a recepciostol (vagy barkitol), hogy o ranezesre megmondja, milyen szobat szeretnel. En peldaul akkor kerek cseret, ha nincs szef a szobaban; ezt is egybol tudnia kellene barkinek? Ha szerinted igen, akkor egyikunk tenyleg forditva ul a lovon.

Egyebkent amikor szallodaba mesz, miert fizetsz? Hogy adjanak neked egy szobat. Adtak? Igen. Akkor egy szavad sem lehet azert, mert mase nagyobb vagy szebb. Lehet, hogy fizetett erte.

Sledger · http://krikett.blog.hu/ 2015.02.04. 10:48:38

@gabuschka: azok a legjobb panaszok, amikor olyanokat hallok üzleti úton, hogy "kicsi a szoba" vagy ami ennél is szánalmasabb, hogy "kicsi a fürdőszoba" esetleg "nem volt fekvenyomópad a konditeremben". Arra a pár napra, nem hinném, hogy nászutas lakosztály kell. Aztán annyira belelovalják magukat ezekbe first world problemekbe, hogy az irodában is erről osztják az észt mindenkinek. Néhány barom meg szellemeket lát és hall a szobájában és valamiért úgy érzi, hogy ezt a kollégáival meg kell osztania.

élhetetlen 2015.02.04. 12:20:09

@Comment.Elek: Nem igaz, hogy ennyire nem lehet megérteni, amit írtam. Nem írtam, hogy nem tudom megoldani a problémáimat. Nem írtam, hogy gondolatolvasást várok el. Az írtam, hogy, ha van egy vacak lyuk a szállodában, akkor oda dugják be az egyágyas felárat fizető magányost, akkor is, ha van rendes szoba. Erre írtam, hogy ennek nem kellene így lenni, és, hogy miért nem kellene így lenni.
„ Honnan tudna a hotel alkalmazottja, hogy Te nezegetni akarsz? :)”, írtad. Erre rágtam be, bocsánat. Egyébként el lehetne képzelni, hogy egy egyedül levő nem fog éjszakába nyúló filozófiai vitába bonyolódni saját magával, nem fog izgalmas kártyacsatákat játszani, stb. Ezt próbáltam mondani.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2015.02.04. 13:09:45

"Na persze, én hallottam, amit a recepciós VALÓJÁBAN mondott:
- Idefigyeljen, maga húgyagyú seggfej... épp eleget szórakoztak velem annak idején az ilyen hatalmaskodó, szabálymániás, őrült zsaruk. De most én következem: DÖGÖLJ MEG, BIZTOS ÚR!
Itt én parancsolok!" (Félelem és reszketés Las Vegasban)

Zsolt Péter 2015.02.04. 13:16:40

Nagyon tetszett az írás.
Rengeteg ilyen típusú ember létezik.
Sokszor futottam már össze én is hasonlókkal.
Bár, én nem kezeltem olyan jól.
Azért kíváncsi lennék, hogy van.-e olyan aki magára ismert az írásodból???

the.man · http://rivercottagenyomaban.blogspot.com/ 2015.02.04. 13:59:34

A zsarolót kifelejteted ez egy újabb fajta. Aki kerek perec közli, hogyha nem kap x kedvezményt vagy ingyen cuccot akkor lehúzza a helyet a különféle oldalakon mint tripadvisor pl. Meglepően sokszor bejön nekik.

gabuschka 2015.02.04. 19:04:10

@Luighi: Szia! Örülök, hogy ismét benéztél! :-) A másik verziót még nem hallottam, de gondolom ugyanazt jelenti. A hotel a felújítás miatt modern, de amúgy nem mai darab.

gabuschka 2015.02.04. 19:07:37

@szib: :-D Ez annyira jó! Elképzeltem, amint a a típusok felsorakoznak nálatok. Amúgy ha nem bánod, mondj már néhány példát, nagyon érdekelne, hogy mi miatt tesznek panaszt az emberek egy könyvtárban?

gabuschka 2015.02.04. 19:14:15

@Sledger: Néhány ember szerintem összetéveszti az üzleti utat a nyaralásával. A munkaadó csak azért fizeti a szállást, mert az alkalmazottjának más városban kell dolgoznia, és nem azért, hogy kipihenje magát és összetévessze egy wellness hétvégével. Egy vagy két napra valóban teljesen mindegy, hogy mekkora az a fürdőszoba. Hát mit is mondhatnék, mások vagyunk. :-)

gabuschka 2015.02.04. 19:24:28

@Zsolt Péter: Szia Péter, köszönöm, hogy írtál és örülök, hogy tetszett. Szerintem nem ismer magára senki, vagyis úgy biztos nem, hogy a homlokára csap, és rájön, hogy ő egy Ingyenélő. Valószínű, hogy végig sem olvassa, vagy ha mégis, akkor azt gondolja, hogy micsoda egy hülye az író. :-)

gabuschka 2015.02.04. 19:27:58

@the.man: Szia, ejha, nekem nem volt szerencsém senkihez, aki ennyire konkrét lett volna. Ehhez azért vastag bőr kell. :-) Nekem csak azzal fenyegetőztek, hogy az adott helyre nem jönnek soha többet. Fejlődik a világ, látom, mindkét oldal naprakész.

szib 2015.02.04. 20:14:19

@gabuschka: Van, aki az orom elé dobja az oldalnyi listáját, és csak vakkant, hogy "Ezek a könyvek kellenek!" Ilyenkor megkérdezem, hogy a katalógusban kereste-é már őket. Van, aki ilyenkor visszavesz egy kicsit, és van, aki felháborodottan közli, hogy erre neki nincs ideje, ő siet (fontos ember). Nos, nekem ugyanannyi időbe telik összekeresgélni, mint neki, és nem is az én feladatom, hanem az övé. Ilyenkor nagyon szívesen megmutatom, hogy kell használni a katalógust, kicsit segítek, aztán küzdjön, menni fog. Van az önző, lusta, manipulatív, aki émelyítően mosolyogva, szégyenlősen közli, hogy ő nem ért a katalógus használatához, és nem is lehet elvárni tőle, hogy megpróbálja, és ugye leszek olyan jó, hogy megcsinálom helyette, de amikor én is émelyítően mosolyogva mondom, hogy nagyon egyszerű az egész, bárki meg tudja csinálni, és jöjjön, megmutatom, akkor lángot lövellve rikácsol, hogy mennyire nem vagyunk segítőkészek, és ide se jön többet. Járnak ide szellemi fogyatékosok is, nekik nem okoz problémát a katalógus, tudnak köszönni, kérni, és nem követelni. Van a bunkó, aki nagy hangon óbégat, hogy mindenki lássa, ő is itt van. Van, aki azt hiszi, a szabályok őrá nem vonatkoznak, és végtelenül tud alkudozni. Olyan, mint egy elkényeztetett gyerek: "Anyu, vedd meg, de vedd meg, akarom, vedd meg..." , mint egy végtelenített magnószalag. Van, aki buta, és/vagy tájékozatlan, de nem kér segítséget, ha valamit nem talál, hanem felháborodottan közli, hogy a katalógus szerint háromnak is kell lenni a polcon, de egy sincs. Odamegyek vele, ott van mind. Jaaa, hogy itt? Van, aki közli, hogy a T 32-t keresi, de a polc F 25-nél véget ér, ilyenkor mi van? Hát ilyenkor van ott egy másik polc, az előző mellett. Meg még vagy ötven. Kértek már tőlem segítséget egyetemisták, mert gondot okozott nekik az ábécé. Megmutattam, hogy itt az A, ott meg a Z, a kettő között keresgéljenek, meglesz. És még folytathatnám.

TimuszMa 2015.02.04. 21:11:32

Hát én ezen sírok!!!!

Divett 2015.02.05. 09:17:14

Azért az, hogy a normális emberek "kushadnak a szobájukban"... szóval, elég kellemetlen megjegyzés. Sajnos igazak a típusok, de sok kellemetlent kívánok annak, aki a normális embereket is ilyen paraszt stílusban minősíti. Ha nem tetszik, akkor menjen olyan helyre, ahol nem kell emberekkel foglalkozni.
Legalább egy típusról írhatott volna normálisan, akkor hiteles lenne. Így, csak egy duzzogó gyerek szintje, pedig az írás jó is lehetne :(

gabuschka 2015.02.05. 18:12:23

***A nagyon utált és kipécézett kushad szót lecseréltem egy barátságosabbra, mert úgy látom, hogy azt csak mifelénk használják a "csendben elüldögél" szinonimájaként, a többség csak pejoratív jelentésben ismeri. Meglepő, hogy többen is ezt a szót emelték ki, mint elfogadhatatlant, pedig szerintem máshol durvábban fogalmaztam.*** Béke és szeretet. :-)

gabuschka 2015.02.05. 18:14:50

@szib: Igazad volt, tényleg hozzátok járnak könyvtárba. :-D Szerintem ez megérne egy külön bejegyzést! :-D Köszi, hogy megírtad, jót nevettem!!

dezsizola 2015.02.05. 22:41:37

Többszörösen is élvezet volt a bejegyzés. Egy részt mert jól lett megírva, más részt, mert a párom olvasta fel nekem, miközben a fejem az ölében pihent. így meg azért elviselhető az élet. :)

Pár apró észrevétel, illetve kérdés: miért van az, hogy egyre később kapja meg az ember a szobát? Tíz éve még simán dél-egy óra volt az átadás. Azután kettő. Most meg elborzadva hallottam, hogy délután 3-4 óra... Tarts nyugodtan primadonnának, de ez bizony már kicsit túl késő.

Apropó primadonna: honnan primadonna a primadonna? Ha kérdez, netán kifogásol, rögvest az? S mi van, ha esetleg igaza van?

Pár éve voltam egy egri hotelben, (név és cím az agyam bugyraiban) ahol minden rossz volt, ami rossz lehetett. Elromló klíma, áramszünet-halmok, csésze nélküli kávégép, parkoló hiány (árban benne), éjszaka lagzi az alattad lévő emeleten (kihallatszik belőle a szép muzsikaszó), ráadásul egy TV csatorna, az M 1 (nem tudom...). A kicsekkolásnál az anyukák kórusban ordibáltak szegény recepcióssal. Mikor én értem oda, kissé fáradtan nézett rám, és csak annyit mondott: hallgatom uram. Én meg csak annyit mondtam: várom az ajánlatát. Már nem emlékszem pontosan, de azt hiszem, hogy a 62 ezres cehhet rögtön leengedte 50-re. De ha mondjuk én számon kértem volna az imént felsoroltakat (ahogy nem tettem, bár nagyon bosszantott), akkor primadonna lettem volna?

üdv,
dzola

gabuschka 2015.02.06. 17:06:53

@dezsizola: Szia kedves Dzola! Nagyon örültem a kedves hozzászólásodnak, annak meg még inkább, hogy az írásom volt az esti mesétek!
A szobák a legtöbb helyen délután háromtól érhetők el, de sok helyen már kettőkor vagy csak négykor lehet elfoglalni. Függ attól, hogy mekkora a hotel, hány szobát kell kitakarítani, és hogy mikor kell kijelentkeznie az előző vendégnek. A kijelentkezés és bejelentkezés közti időben kell a legtöbb szobát kitakarítani, ami nem egyszerű, főleg hétvégén, mert akkor általában az előző vendégek szeretnek sokáig aludni, az új vendégek meg korán érkezni. :-) Így ki kell kalkulálni egy időpontot amikorra minden elkészül, mert a megadott bejelentkezési időpont után egy vendégnek sem lehet mondani, hogy még nincs kész a szoba. Mivel sok vendég korán távozik, ezért van, hogy néha van korábban is elérhető szabad szoba.

A Primadonnának a stílusával van baja, és azzal, hogy olyan dolgokba köt bele, amelyeket egy normális embernek eszébe sem jutna megreklamálni. Vagy például tipikus eset, hogy fogyasztanak a minibárból, majd amikor meglátják a számlán letagadják, és képesek balhét csinálni két üveg víz miatt.
Amit elmeséltél az elég bosszantó lehetett, nem szervezték meg rendesen az estét, ezért lehetett, hogy mindenkinek ennyi panasza volt. A jogos panaszt mindenképpen mondani kell, de van aki - a vérmérséklete miatt - csak üvöltve tudja. Nem lettél volna Primadonna, teljesen jogos panaszok!
Köszi még egyszer ezt a megjegyzést, kicsit javítottam az egyik típuson. :-)

dezsizola 2015.02.06. 18:23:27

Szia! megdumáltuk :)))

Kapitány_1 2015.02.07. 20:07:28

Nem értem, minek mentél el vendéglátózni, teljesen alkalmatlan vagy rá.

Kit_Summer 2015.02.08. 12:26:24

Magam a láthatatlan kategóriába esek, mert ha megyek valahova, akkor a szálloda a sokadik csak a listán ami nekem fontos, és még soha nem volt akkora problémám, hogy egy vállvonással ne intéztem volna el magamnak - de azt én is aláírom, mint egy másik hozzászóló, hogy az egyágyas szobák _szinte_mindig_ a legrosszabbak a hotelekben. Jó esetben ez csak egy pocsék kilátást jelent, rosszabb esetben valami zajos izét a közelben vagy hasonlót...

Jut eszembe, egy kivétel volt ez alól, egyszer, egy finnországi úton az egyágyas volt a legjobb szoba. Igaz, üres volt a szálloda kb, csak ezért lehetett és ilyen helyre ritkán megy az ember...

szsuzsanna 2015.02.08. 12:33:00

Majdnem azt írtam, hogy mindkét félnek jobb, ha a szolgáltató, gyorsan észleli, hogy "kivel" van dolga...
Aztán, rájöttem, hogy nem, sőt, -a hozzám hasonló, "nyuszi típus", -akit sajnos igen gyorsan fölismernek, szinte tutira "megszívja"...
Mert, ahogy te is írtad, az agresszív, ordítozó, fenyegetőzőt, stb-t, MUSZÁJ LESZERELNI, -tehát ő, sajnos, biztosan "jobban jár', --mindenben, mindenhol...
Ez van, minek tagadni.
Kérlek, ne vedd magadra, ez sajnos "általánosságban" (is) igaz.

Én élveztem az írásodat, DE, a,z tényleg "nem jól jön le", hogy, csak az a "jóvendíg", aki, -"felmegy a szobájában és ott csücsül amíg ki nem jelentkezik"???

gabuschka 2015.02.08. 15:35:10

@Kit_Summer: Szia Kit_Summer! Azért ha nagyon vacak szobát kapsz, nyugodtan szóljál, főleg ha nem egy éjszakát maradsz! Szerencsére én sem szoktam sokat nyűglődni azon, hogy mit kapok, bár egyszer Visegrádon megnyertem a kukákra nézőt, az nem tetszett annyira. Akkor még nagyon fiatal voltam, és nem mertem szólni, azt hittem, el kell fogadnunk amit kiosztanak nekünk. :)
Néha pedig jó érzés meglepődni amikor felmegyünk a szobába, hogy az egyik legjobbat kaptuk. :)
Köszi a hozzászólást!

gabuschka 2015.02.08. 15:54:26

@szsuzsanna: Szia kedves Szsuzsanna! Köszönöm, hogy írtál, nagyon örülök, hogy tetszett az írásom.
A recepcióra azért jönnek le a Vendégek, hogy bejelentkezzenek, fizessenek, vagy esetleg valamilyen panasszal éljenek (és ez teljesen rendben van, mint tény írom, erre való ez a hotelrészleg). Itt mindenki siet, mert vagy fel akar menni pihenni, vagy el kell érnie a repülőjét, így itt nincs idő a hosszas csevejre. Nekem a két év alatt talán háromszor fordult elő -de komolyan, mert emlékszem is a Vendégekre-, hogy valaki azért jött le, hogy kifejezetten elmesélje, hogy mennyire jó itt minden és mennyire jól érzi magát és köszöni szépen. Pont ezért, recepciós szemszögből a Láthatatlan Vendég (valószínűleg) elégedett mindennel, azaz jól érezte magát. Nekünk pedig ez a legfontosabb, mert akkor visszajön. Most a hotel bárjában dolgozom, és itt teljesen más viszonyban vagyok a Vendégekkel. Itt miközben elüldögélnek, iszogatnak, rengeteg mindenről beszélgetünk, sokkal több pozitív visszajelzést kapok, sokkal személyesebb viszony alakul ki. :)

A jobb hotelekben azért igyekeznek mindenkinek kedvére tenni, de az nagyon fontos, hogy szólj miatta. Tudom nem egyszerű, de ha "nyuszi" vagy akkor kicsit játssz még rá, hogy megsajnáljanak, és csészealj szemekkel kérd meg a legnyuszibbnak tűnő recepcióst. ;-)
Ugyancsak valaki írta fentebb, hogy érdemes a hotelről szóló kommenteknek utána olvasni, és olyan helyre menni, ahol kedves a személyzet.

arsenal71 2015.02.09. 02:02:19

Sajnos nem azert megyek szallodaba hogy uljek egesz nap, es az ott dolgozoknak oromet szerezzek. Az is igaz sajnos, hogy visszaelnek sok helyen a csendes vendeggel. Ha eszreveszem ezt, en sem rejtem veka ala a velemenyemet. A penzemert kovetelem ami jar. Tobb nem kell, de ami jar az igen. Ingyen nem kell semmi, megfizetem ami kell. De utalom mikor be akarnak csapni. A legdurvabb Madridban es Angliaban volt. Most ok irjak, hogy milyen szemet vagyok? Nem erdekel. Az utolso pont sokat elarult. En nem irtam volna le. Nem nevetnivalo, inkabb sajnalni. Sokat jarok szallodaba, volt evi 60 nap is. Eleg ha megkapom ami jar. De a szobamban nem fogok "kushadni", sajnalom. A kartyamat sem adom oda neked, ezt elore tisztazom mindig. Valamiert nem szeretem ha tolvajnak neznek. Ha nem tetszik az utcan alszom? Nem volt meg ra pelda. De ami fontos. Nem mindegy milyen orszagot irok be a bejelentkezeskor. Nagy kulonbseg van, hogy a szuletesi helyemet, vagy lakhelyemet irom be. Sajnos nagyon nagy.

stylex450 2015.02.09. 03:59:11

Hasonló jellemzést éttermi vendégekről is lehetne írni.
Talán egyszer megteszem.

csőcsere 2015.02.09. 09:17:25

@gabuschka: nagyon tetszett az írásod, a "rájuk nyitjuk az ajtót" poénon hangosan felnyihogtam. :-)))
Szolgáltatási szektorban dolgozom, magánzóként és aki macerás, annak finoman az ujjára koppintok, aki átlép egy macera határt, azt elhajtom a retekbe, oldja meg magának a problémáját. Igaz, nincs alkalmazottam és főnököm sem.
A recepciósok valahol maguknak is köszönhetik a kellemetlen vendégeket, ahogy írtad: "a recepciós is ember, a kisebb ellenállás felé szeret haladni. Azaz pont ez miatt sajnos néha azok kapják a jobb szobákat, akik a nagyobb balhét csinálják" Ha azok kapnák a jobb szobákat, akik normálisak, akkor belőlük lenne még több, nem? Mit lát az egységsugarú user, az kapja a jobb szobát, aki balhézik. Egyszerű a következtetés, legközelebb ő is balhézik.

Összegzésképpen, köszönöm, hogy elgondolkodtattál a saját ügyfeleimről is, mindezt szórakoztató stílusban. Az Isten is ügyfélkapcsolati trénernek teremtett! :-)

szsuzsanna 2015.02.09. 10:24:20

@gabuschka: Félreérthető voltam, sajnálom...
A "nyuszit", úgy gondoltam, hogy nem vagyok kötözködő, erőszakos, stb-stb...
Inkább, azt próbáltam körülírni, hogy, a "szolgáltatásban" (is), sokszor, a rutinos szolgáltató, ezt "azonnal levéve", gyakran visszaél ezzel, mert úgy gondolja, hogy "ez" nem fog "pattogni"...
De, ha rájövök, hogy visszaélnek ezzel, akkor, "normális modorban" tudatom, hogy hülye azért nem vagyok...

-Sajnos, az a típus, pláne nem vagyok, aki, -"rá tudna játszani, hogy megsajnálják-"...

-Egyébként átolvastam, nagyjából, az összes itteni írásodat, nagyon tetszettek.
Jók a szövegek, -én, nagyon értékelem a humort.
Sajnos már banya vagyok, de szerintem, szerencsénkre, még nem bírtunk (és remélem, nem is fogunk) rendesen megkomolyodni, a férjemmel...
Szerencsénkre rengeteg csavarogtunk, sokféle körülmények között, és szerintem, ezek "élvezetéhez" is, nagyon kell a humorérzék.

-Bocs., azért, szeretnélek emlékeztetni, a -"kedves", -"társ-szállodásos", amszterdami recepciósra... ---ugye, hogy ugye, -neked is rosszul esett, a "bánásmód"...

szsuzsanna 2015.02.09. 11:40:24

Most, mélységesen elnézésedet kérem, hogy visszaélek a blogoddal.
-És, mindenkitől bocs., "tekerjetek át rajtam!" -mert, "itten-mostan", egy locsi-fecsi banya leírja, a legszuperebb, (sajnos, már régebbi) hotel-élményét"...

Előzmény: -a férjem több hónapig Karlsruhe-ban lakott, (tud. munka), -ott, befizetett, egy 5 napos párizsi, buszos társasútra. Két szálloda közül lehetett választani, ő, a kevésbé összkomfortos, -ámde, a "Montmartre alatti", belvárosit választotta.
-Ez, egy igazi, öreg, keskeny-magas, 6 emeletes, szőnyeges-falépcsős hotel volt. Nagy szoba, hatalmas franciaágy, mosdó, bidé, stb. Kilátás, balra a nyüzsgő "bulvár", alattunk keskeny utcácskában, picike piac-szerű...-(metró egy "köpésre").
-Este, megérkezve, az idegenvezető, elosztotta a szobákat, -akkor még fiatalabbak voltunk, így, az 5-ken kaptuk. Később, egy esti séta után, rájöttünk, hogy a földszinten egy csöpp kis (üres)"recepción" kívül, más helyiség nincs, viszont reggeli van az árban, -amit, nem kérdeztük meg, hogy, hol és hogyan? Nem izgattuk magunkat, mert fölfedeztük, hogy szemben van egy élelmiszerbolt.
Reggel, nem túl korán persze, -kopogtattak, -majd bejött egy idős néni!
-Aki, mosolyogva, kedvesen köszönt, majd, betett az ágyunkba, egy hatalmas, "ágyban-evős tálcát" közénk, és, kedvesen jó étvágyat kívánt...
A tálcán, kancsókban, finom friss kávé, tej, tea, finom, friss péksütemények, stb-stb...
-Amúgy, lift nem volt, a tüneményesen aranyos "öreg csajok", -egyenként hordták föl a tálcákat, -a hat emeletre, -emeletenként három szoba volt.

-Voltunk, utána is, Párizsban, -de, soha ennyire "tökéletes", -(filmekben látott, -elképzelt), "párizs-élményünk" nem volt...-mint akkor...

-Még egyszer elnézést kérek a "visszaélés miatt", mindenkitől, -főleg persze GABUSCHKA-tól...

gabuschka 2015.02.09. 12:27:26

@arsenal71: Szia Arsenal71, köszönöm a hozzászólásod. Olyan városokban, ahol sok ember sok országból érkezik, szerintem elővigyázatosabbak a szállodákban, mert talán el tudod képzelni, hogy egyes vendégek micsoda károkat tudnak okozni a szobákban. És biztosan nem te vagy az, aki ezt okozza, de sajnos senkin nem látszik előre, hogy tombolni fog és kárt tesz a berendezésben. Ha sokat utazol, és esetleg mindig ugyanabban a szállodában szállsz meg, akkor mivel már ismernek, nem veszik a szabályokat (például a hitelkártyával kapcsolatban) olyan nagyon szigorúan.

gabuschka 2015.02.09. 12:28:26

@stylex450: Szia, ha megírod, akkor szólj mindenképpen! :)

gabuschka 2015.02.09. 12:33:16

@szsuzsanna: persze, egyetértek, azzal sosincs baj, ha valaki elmondja, hogy valamivel problémája van. Inkább a stílussal szokott probléma lenni.

Én köszönöm, hogy leírtad a párizsi élményedet, annyira jó lehetett!! Teljesen más, mint az óriási modern üvegszállodák, én is szívesen megszállnék ott.

Köszönöm, a dicséretet is, szép napot!

gabuschka 2015.02.09. 12:39:33

@csőcsere: Szia kedves Csőcsere, köszönöm a dicsérő szavaidat!! :-)
Amit írtam, az nem zárja ki, hogy a halkabb Vendég nem kapja meg amit szeretne, de ők a legtöbb esetben nem szólnak. Meg olyan is van, hogy nyugodtan fenyegetőzhet a másik, akkor sem kap mást, mert mondjuk a halkabb Vendég fizetett a jobb szobáért, és az nem lenne fair ha a másik csak azért kapja meg ingyen, mert hangosabb. Szerintem ahol emberekkel kell együtt dolgozni sok mindent ad hoc és rugalmasan kell eldönteni, nincsenek kőbe vésett szabályok, bár ezt biztos te is tudod. :-) Ja és lehet tényleg pályát módosítok! ;-)

gabuschka 2015.02.09. 12:40:44

@gabuschka: elkészült a következő bejegyzésem most a recepciósokról. :) És igen a holland munkaerőtől nagyon viszketett a tenyerem.

arsenal71 2015.02.09. 12:59:42

@gabuschka: Szia. Természetesen nem kételkedek az igazadban. De az elején gond nélkül adtuk a kártyát, ekkor (Győrben) a dupláját zárolták, mert szerintük ennyi kárt fogunk okozni?! Tessék? Két hét múlva szabadult fel a pénzünk. Tavaly Angliában (ha egy éjszakára megyünk, előre fizetünk mert hajnalban indulunk), pótágyas szobát akartak elsütni kétágyasnak. Ha előre adjuk a kártyát, fújhatjuk a pénzünket. Németben, Írben, Ausztriában, Skandináviában még nem volt gondunk. A Baltikum is rendben volt. De sok hely van (sajnos Magyarország ide tartozik), ahol csak távozáskor vagyok hajlandó fizetni. Ez a tapasztalat. Azonban mivel mindig egy bizonyos honlapon foglalunk szállást, ott utánunk nézhet a szálloda ha akar. Sajnos nem mindenhol van a szállodaláncunknak szállója, pedig van nekik sok és mindenféle. Egyre inkább preferáljuk a magánszállókat, mert lehet, hogy nem profik, de a viselkedéssel sokat kompenzálnak. Tudod itt Írországban úgy adnak oda egy 50 ezres autót kipróbálni, hogy nem is tudják ki vagyok. Egy szálloda pedig rongyos 200 euróért nem bízik meg bennem? A "ha nem akar az utcán aludni" megjegyzés az színtiszta zsarolás. Már megyek is tovább. Mindig találtam szállást. Jópofa a jellemzésed, de sokszor fedi egymást , és a szálló személyzete hozza ki az emberből a negatívumot. De nem tagadhatom, hogy sok igazságod van. (svédasztalnál csomagoló magyar csoport). Megjegyzem láttam már angol Jaguárost is csomagolni. Fújjj!
Kevesebbet tapasztaltam nálad, de kb 200 város fene tudja mennyi vendégéjszakáját töltöttem mindenféle szálláshelyen. Nem vagyunk egyformák. De azért mert vannak szemét emberek, a Mi becsületünket ne vonjátok kétségbe. Madridban szarházi volt a fiú, mégsem viselkedek mindenkivel úgy, ahogy ő megérdemelte. De el kell mondanom, elenyésző gondom volt a szállodákban. Lehet igénytelen vagyok? :) De a kártyámat nem adom. Túl sok a hacker. Te nem bízol bennem, én miért bízzak benned? Bocs, hosszú voltam.

gabuschka 2015.02.09. 15:59:23

@arsenal71: Szia, tényleg örültem a kommentednek, tanulságos olvasni, hogy mi megy máshol. Nekem ennyire sok tapasztalatom nincs szállodákban, mert korábban többnyire mindent előre fizettem, de én is látok különbségeket. A legutóbbi utazásunk alkalmával nem kérték a hitelkártyát miután kifizettük a szobát, de volt hitelünk, nyitva maradt a minibár, rendelhettünk a szobára, szóval én voltam legjobban meglepődve, hogy ennyire megbíznak bennünk. És azt is tudom, hogy a személyzet is fel tudja rendesen hergelni az embert, nekem is volt rossz tapasztalatom. Azt nehéz megélni, hogy vannak adott hotelen belül szabályok, amelyeket mindenkivel be kell tartatni. És amikor mondjuk aznap zsinórban az ötödik ember nem adja oda a kártyáját, és kikéri magának, hogy ő nem tolvaj, viszont a recepciós nem adhatja oda a szobakulcsot senkinek a kártya nélkül, na ezekből a patt helyzetek miatt akad ki a munkaerő, és ír meg egy ilyen posztot első felindulásból.
De értem mit akarsz mondani! :-)

arsenal71 2015.02.09. 16:51:17

@gabuschka: Nem vagyok egy tündér, ha felbosszantanak nem nyújtom oda a másik orcámat. De ha olyan dologért háborodok fel, amiről a szemben álló nem tehet, jelzem neki, hogy nem rá, hanem a történésért vagyok mérges.
Sajnos a pénzemért mindig megdolgoztam, ezért elvárom azt, hogy megkapjam az ellenértékét. De tényleg országonként változik. Itt Írországban nagy a bizalom, és csak ritkán élnek vissza vele. Nem az olcsót keressük, hanem a céljainknak megfelelőt. Tény, a drága szállodákban kevesebb a gond, de egy szálloda ne azért legyen olcsó, hogy rossz a szolgáltatás. Amit ígérnek, tartsák be. Ha csak aludni akarok, akkor elég a kétcsillagos. Ha "tartózkodni", akkor legalább négycsillagos. Szemtanúja voltam Dublinban, hogy a hepciáskodó vendéget kivágták mint macskát sz@rni. Neki joga van dohányozni, kifizette a szobát, mondta. A főnök szerint nem. "Fogja a pénzét és takarodjon", szólt az ítélet.
A vendéglátás kemény munka. Sok féle ember, sokféle neveltetéssel, sokféle céllal, és sokféle anyagi lehetőséggel.
A hitelkártyát is meg tudom oldani. De ha a pultnál szembesítenek vele, akkor megfordul bennem a bika. Miért nem írták ki a honlapra?
Kiakad az alkalmazott? Nem csodálom. Szerintem a vevőnek csak akkor van igaza, ha igaza van. Januárban Bécsben becsaptak 10 euróval. Este vettük észre, majd reggel szólunk. Nem pénz, de ..... Reggel azzal kezdték, hogy elszámolták magukat. Van ilyen. Mosolyogtunk, elköszöntünk, és eszünkbe sem jutott panaszt tenni. De mikor a légkondi egy ventilátor? Mikor a parkoló az utca? Mikor közlik, hogy a takarítás nem jár, nem érdekli őket ami a honlapon áll (Párizs, most karácsonykor)? Mikor Madridban a meghirdetett parkoló drágább volt mint a szoba, és távozáskor derült ki? Ezek után Te odaadnád a hitelkártyádat előre? A másik oldal, hogy Stockholmban reggel 9-kor kész a szoba, és ha már ilyen korán érkeztünk, akkor MEGHÍVNAK egy reggelire? Kaunasban hajnalban indultunk tovább, olyan reggelit csomagoltak, hogy öt év után is összefut a nyál a számban. Mikor a bécsi szállodában betoppanunk (Sopronból menekültünk át), és tördelik a kezüket, hogy 20 percet kérnek ne haragudjunk. Nyáron Bregenzben a szállóban közölték, hogy a rendelt szobánk nem a tóra néz, de van egy sokkal drágább tóra néző szobájuk azt adják ha nem haragszunk? Ja, a szobabár is ingyenes. Fizetéskor pedig az olcsó szoba árából is kaptunk 30 %-ot. Mint magyarázták, nyitási kedvezmény. De meghirdetve nem volt. Mikor sok a jó tapasztalat, jobban kiemelkedik a rossz. De azt is tudjuk, hogy a "büntetést" ritkán az kapja, aki megérdemli. Valakin és valahol lecsapódik. Pedig lehet, hogy hosszú volt az út, és belefutott négy balesetbe. De a transz nemű embereken ne nevess. Szörnyű pocsék életük van szerencsétleneknek. Borzasztó lehet, mikor a tudat nem passzol a testtel. No nem untatlak tovább. Szia!

gabuschka 2015.02.10. 17:02:59

@arsenal71: hát meg kell mondjam, hogy láttál már egyet és mást! Amúgy az a szomorú igazság, hogy legtöbbször a szolgáltatást fizeted meg a szállásnál. Főleg négy és öt csillag között már leginkább csak nüansznyi különbségek vannak ha a berendezést nézed, de a szolgáltatásban, vagy abban, hogy mennyire figyelnek rád, már nagyobb. Persze ez is lánc függő.
A transzvesztitákról szóló megjegyzésemet nem sikerült jól leírnom, mert én nem azon nevettem, hogy beöltöznek, vagy a jelenségen. Inkább azon, hogy annyira kiöltöznek, mintha operabálba mennének, és közben csak egy álmos vasárnap délután van a recepción. Anno ugyanúgy majdnem felnevettem, amikor mondjuk valaki elhagyta a medencénél a szobakártyáját, és fürdőgatyában, nyitott fürdőköpenyben és szőrős hassal jött fel a recire, hogy kérjen egy újat. Közben a többi vendég meg utcai ruhában állt mellette. Szóval inkább a ruha-helyzet-helyszín abszurditásán nevettem, de abban igazad van, hogy nem fogalmaztam egyértelműen.